1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 404  تاريخ مخابره خبر:  ۱۹/۴/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138604190207  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۵۹:۱۶
    ۱۳۸۶/۰۴/۱۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

مشاور اجرايي معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري:

تمام اعتبار اختصاص يافته 21 ميليارد توماني، در اختيار معاونت سينمايي قرار نمي گيرد

مشاور اجرايي معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و اسلامي، اعلام کرد: تمام اعتبار اختصاص يافته 21 ميليارد توماني برنامه حمايت و گسترش سينماي ملي در اختيار معاونت سينمايي قرار نمي گيرد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، رمضانعلي حيدري خليلي، با اشاره به بودجه تقريباً 21 ميليارد توماني برنامه سينما افزود: اعتبارات معاونت سينمايي از رديف 30257 قانون بودجه، تحت برنامه حمايت و گسترش سينماي ملي اختصاص مي يابد.
    مشاور اجرايي معاونت امور سينمايي تصريح کرد: اعتبار برنامه حمايت و گسترش سينماي ملي در سال 86 بر اساس قانون بودجه 000/000/344/217 ريال مي باشد و نظر به اينکه بر اساس قانون برنامه چهارم، بودجه بصورت عملياتي و قيمت تمام شده تنظيم و تصويب مي شود لذا در هر برنامه غير از هزينه فعاليت هاي اصلي و تخصصي، هزينه هاي پشتيباني هر موضوع هم مشخص و لحاظ شده است.
    بنابراين در بودجه تقريباً 21 ميليارد توماني، دو بخش اعتبار داريم يکي موضوع به فعاليت هاي تخصصي و اصلي و يک بخش مربوط به فعاليت هاي پشتيباني است که بودجه اين فعاليت ها براي پرداخت هزينه هاي پشتيباني مربوط به فصول اول، دوم و... از قبيل حقوق و مزاياي کارکنان و هزينه هاي اقلام و لوازم مصرفي و تجهيزات و ملزومات غيرمصرفي و از اين قبيل مستقيماً در اختيار معاونت اداري و مالي قرار مي گيرد.
    وي خاطرنشان کرد: اعتبار برنامه حمايت و گسترش سينماي ملي در سال 84 مبلغ 000/000/800/147 ريال و در سال 85 مبلغ 000/000/389/222 ريال بوده و اين مبلغ در سال 86 به 000/000/344/217 ريال رسيده است. نکته ديگر اينکه در سال 85 از کل اعتبار سينماي ملي حدود %70 براي فعاليت هاي اصلي و تخصصي و %30 براي فعاليت هاي پشتيباني در نظر گرفته شده است که از اين %70 مبلغ 15 ميليارد و 600 ميليون تومان اعتبار بابت اجراي تکاليف، مأموريتها و فعاليت هاي مربوط به برنامه حمايت و گسترش سينماي ملي تخصيص و در اختيار معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري قرار گرفته است که صرف حمايت از توليد، توزيع و عرضه و اکران، برگزاري مجامع و جشنواره ها و حمايت از مؤسسات سينمايي، حفظ ميراث سينمايي و... شده است.
    وي افزود: با تلاش و پيگيري معاونت امور سينمايي و ارائه طرح و برنامه هاي مؤثر، اعتبار سال 85 با استفاده از ساير منابع و تبصره هاي بودجه و مساعدت وزير محترم براي اجراي تکاليف و مأموريت هاي سينمايي به حدود 19 ميليارد و 100 ميليون تومان افزايش و جذب شده است.
    حيدري خليلي افزود: آنچه که تاکنون از آن اطلاع داريم سقف اعتبار فعاليت هاي اصلي و تخصصي اين حوزه به نسبت سال قبل حدود 44/11 درصد و به ميزان 000/000/000/18 ريال کاهش خواهد داشت.
    وي تأکيد کرد:‌ ميزان اعتبار فصل دوم و پنجم در نظر گرفته شده براي معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري در سال جاري که حدود 000/000/000/150 ريال پيش بيني مي شود کفايت هزينه هاي اجراي وظايف و مأموريت هاي معاونت، تکاليف قانوني برنامه چهارم توسعه و نيز دستيابي به اهداف کمي شاخص هاي اساسي سند بخش فرهنگ در حوزه سينما را نخواهد کرد. و با در نظر گرفتن اهداف شاخص هاي اساسي سند بخش فرهنگ در حوزه سينما به طور نمونه بايد 90 هزار صندلي تا پايان برنامه چهارم به سينماهاي کشور اضافه شود که در صورت عدم اختصاص بودجه لازم بصورت وجوه اداره شده، کمک هاي حمايتي و بلاعوض و پرداخت بخشي از سود و کارمزد بانکي، اهداف پيش بيني شده محقق و عملي نخواهد شد.
    حيدري خليلي تصريح کرد: همچنين در بخش توليد فيلم سينمايي علاوه بر ارتقاء کمي و کيفي توليدات سينمايي مي بايست به حمايت از توليد فيلمهاي شاخص و فاخر توجه شود که در اين خصوص مقدمات لازم (تحقيق، نگارش، فيلمنامه، آماده براي توليد و...) براي توليد فيلمهاي سينمايي چون ملک سليمان، روز رستاخيز، راه ابريشم آبي، امام موسي صدر، صورتگران عصر خون، عصر روز دهم، نواب صفوي،‌ آتش سبز، ايران سربلند و نيز فيلمهاي انيميشن رستم و سهراب و قلب سيمرغ و فيلمهاي مستند پارسه پايتخت جهان، در آفتاب شمس، مردان مقاومت، سمفوني ايران، فلسطين ما و... فراهم شده است که در صورت عدم پيش بيني و لحاظ اعتبارات مورد نياز،‌ توليد فيلم هاي مذکور محقق نمي شود.
    مشاور اجرايي معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري گفت: عليرغم محدوديت اعتباري در سال گذشته و با پيش بيني تمهيدات لازم و تلاش صورت گرفته با نگاهي به فعاليت ها و عملکرد امور سينمايي و سمعي و بصري در بحث بهسازي و نوسازي سالنهاي سينمايي متوجه نوسازي 35 سالن سينمايي با ظرفيت 10 هزار صندلي خواهيم شد که اين امر منجر به افزايش مخاطبان به ميزان 200 تا 700 درصد در سالنهاي ياد شده گرديده است.
    وي افزود: در بحث تعداد سالنهاي سينمايي کشور به نسبت سال 84 يعني 251 سالن و رسيدن به تعداد 273 سالن در سال 85 مواجه هستيم، ميزان تماشاگران نيز در اين مدت ياد شده از 15 ميليون نفر در سال 84 به 18 ميليون نفر در سال 85 افزايش يافته،‌ تعداد سالنهاي مجهز به سيستم صداي دالبي از 14 سالن به 28 سالن افزايش پيدا کرده و تعداد سينماهاي مجهز به سيستم فروش مکانيزه از 7 سالن به 26 سالن رسيده است.
    در امر صدور پروانه ساخت در سال 85، 99 مورد پروانه صادر شده است که 16 مورد به کارگردانان فيلم اولي و 6 مورد به تهيه کنندگان اول اختصاص يافته است که ويژگي اين امر ورود منابع انساني جديد براي سينما بوده است. وي يادآور شد: کمک به اکران همزمان در 35 سالن در مناطق محروم، حمايت از تأديه ديون معوقه سينماگران در سال 85 که بنا به برنامه هاي قبلي مي بايست سال 87 خاتمه مي يافت که با پيگيري و تلاش قابل توجه معاونت سينمايي اين موضوع در سال 85 اجرا و تکميل شد.
    حمايت از توليد 677 فيلم کوتاه، اختصاص امکانات جديد فني براي 30 دفتر از 57 دفتر سينماي جوان در کل کشور،‌ آموزش هشت هزار نفر هنرجو در اين دفاتر، برگزاري اولين نشست اتحاديه فيلمسازان کوتاه جهان اسلام با حضور نمايندگاني از 10 کشور،‌ راه اندازي جشنواره هاي منطقه اي سينماي جوان در سه نقطه از کشور با مرکزيت لرستان، کردستان و خوزستان،‌ رشد 12 برابري حمايت از توليد 243 فيلم مستند نسبت به سال 84، بر پايي نخستين دوره اهداي جايزه شهيد آويني، صدور مجوز براي 670 عنوان فيلم در حوزه نمايش خانگي و همچنين خريد حقوق فيلم خانه اي تمامي آثار سينمايي توليد شده در سالهاي 84 و 85 نشانگر عملکرد مؤثر و اجراي دقيق تکاليف معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري در حوزه وظايفش بوده است.
    حيدري خليلي اضافه کرد:‌ نکته مهم و حائز اهميت اينکه اجراي وظايف، تکاليف قانوني برنامه چهارم و نيز تکاليف و وظايف جديد از قبيل بازيهاي رايانه اي، اکران بين المللي، ترغيب عرضه کنندگان محصولات نمايش خانگي براي عرضه ارزان فيلم در شبکه نمايش خانگي به قيمت 1000 تومان،‌ فراهم نمودن شرايط اکران همزمان در سطح کشور و... در طول سال که برخي از هزينه هاي آن از قبيل فعاليت هاي زيرساختي در بحث احداث سالن سينما، جايگزيني و توسعه تجهيزات بخش توليد و نمايش سينماي ايران، تبديل سيستم نمايش سالن هاي سينما به سيستم ديجيتال و از اين قبيل به صورت سرمايه گذاري و براي يکبار خواهد بود و در حال حاضر به حدود 000/000/00/600 ريال اعتبار در سال نياز مي باشد که البته با توجه به نگاه مثبت موجود نسبت به سينما که لازم است به نحو مقتضي و با بررسي طرح هاي ارائه شده از سوي معاونت امور سينمايي از سوي دستگاه هاي ذيربط و مساعدت محترم و مجلس محترم شوراي اسلامي حداقل به صورت مرحله به مرحله و در طول سالهاي برنامه اعتبار تدريجاً، افزايش و در برنامه حمايت و گسترش سينماي ملي لحاظ شود.


انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com