1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 414  تاريخ مخابره خبر:  ۱۸/۴/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138604180204  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۵۱:۰۷
    ۱۳۸۶/۰۴/۱۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

بزرگترين جشن سينماي ديني در مشهد برگزار مي‌شود

بزرگترين رويداد و جشن سينماي ديني کشور در سال اتحاد ملي و انسجام اسلامي با برگزاري سومين جشنواره سراسري فيلم ديني رويش در مشهد مقدس برگزار مي‌شود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، سيدمحمد‌صادق مرکبي دبير سومين جشنواره رويش به ستاد خبري جشنواره گفت: استقبال پرشور فيلمسازان از برگزاري دو دوره جشنواره رويش و ارسال دو هزار و 760 فيلم و شناسايي 1480 فيلمساز فعال نشان داد جشنواره رويش به عنوان بزرگترين جشنواره موضوعي کشور پس از پيروزي انقلاب مي‌تواند بستر مناسب خلق آثار مؤثر و فاخر سينماي ديني باشد.
    رئيس حوزه هنري خراسان رضوي ادامه داد: فيلمساز جوان فعال در عرصه سينماي ديني در وهله اول براي ساخت فيلم انگيزه مي‌خواهد و براي توليد سوژه مناسب و حمايت مادي و معنوي نياز دارد. پس از اين مراحل جايگاهي براي عرضه و کسب اعتبار و ديده شدن. حوزه هنري نيز دفاتر 33 گانه استاني خود را فعال کرد تا با ارائه خدمات فرهنگي و ارتباط مستقيم با شرکت‌کنندگان سال‌هاي قبل و دعوت از استعدادهاي تازه زمينه ارتقا سطح کيفي آثار سينماي ديني را در سومين رويش فراهم آورد.
    دبير سومين جشنواره رويش با اشاره به شيوه‌ اجرايي و برنامه‌هاي اين دوره افزود: در اين دوره علاوه بر نمايش فيلم، براي ارتقا سطح نگرش فيلمسازان جوان برنامه‌هاي جنبي در نظر گرفته شده که از آن جمله مي‌توان به برگزاري جلسات روزانه نقد و بررسي با حضور منتقدان برجسته، برپايي کارگاههاي آموزشي با حضور اساتيد، مرور آثار سينمايي فيلمسازان جهان اسلام، تهيه و پخش ويژه برنامه‌هاي تلويزيوني و در نهايت جلسات سخراني و ارائه مقاله پيرامون سينماي ديني اشاره کرد.
    مرکبي در پايان متذکر شد: با توجه به ديني بودن توليدات رويش اين آثار در سطح داخل و کشورهاي اسلامي منطقه، از ظرفيت بالايي جهت عرضه برخوردارند. به همين دليل در سومين جشنواره رويش به مقوله بازاريابي و توزيع فيلم توجه ويژه شده و کميته‌اي تخصصي وظيفه تاسيس بازار فيلم را در حاشيه برگزاري جشنواره بر عهده گرفته که اين بازار با حضور نمايندگان جشنواره، تهيه‌کنندگان، نمايندگان تلويزيون و کارشناساني از کشورهاي منطقه برگزار خواهد شد.
    سومين جشنواره سراسري فيلم کوتاه ديني رويش به همت حوزه هنري از هفتم تا يازدهم آبان ماه در مشهد مقدس برگزار مي‌شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com