1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 444  تاريخ مخابره خبر:  ۱۸/۴/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138604180203  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۵۰:۱۰
    ۱۳۸۶/۰۴/۱۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

محصولات سينمايي از توليد تا اکران بيمه مي‌شوند

توليد انيميشن، بيمه محصولات سينمايي، ايجاد قفل براي فيلم‌هاي ويدئويي، نصب دستگاه در سالن‌هاي سينمايي براي جلوگيري از فيلمبرداري از روي پرده و ... از جمله فعاليت‌هاي ستاد مبارزه با قاچاق محصولات سينمايي است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، نشست خبري دکتر ابراهيم داروغه زاده مدير عامل مؤسسه رسانه هاي تصويري و دبير ستاد مبارزه با قاچاق محصولات سينمايي صبح امروز با حضور نمايندگان رسانه‌هاي گروهي در محل موسسه برگزار شد.
    در ابتداي اين نشست داروغه زاده در ارتباط با معضل قاچاق فيلم هاي سينمايي گفت: همانطور که مي دانيد موضوع اصلي که در يک سال گذشته مورد توجه مسئولان قرار گرفته و در ارتباط با آن نيز فعاليت هايي انجام شد، قاچاق محصولات سينمايي است. اين معضل را مي توان در سه دسته تقسيم و با آنها سه نوع برخورد کرد.
    وي در ادامه افزود: در ابتدا معضلي که گريبانگير سينماي ايران شد بحث کپي فيلم ها بعد از اکران بود، در اين مرحله فيلم ها پس از گذشت مدتي از اکران و درست زمان ورود به شبکه خانگي توسط افرادي به طور قاچاق کپي مي شد. در اين صورت موسسات ويدئو رسانه قيمت کپي ها را کم کرده بودند. زيرا وجود نسخه‌هاي قاچاق مانع از شمارگان بالاي سي دي ها براي شبکه خانگي مي شد.
    داروغه زاده با اشاره به مرحله دوم معضل قاچاق فيلم هاي سينمايي گفت: يکي ديگر از اين مراحل کپي پرده اي نام داشت. اين مرحله مربوط به فيلم هايي است که همزمان با اکران از روي پرده سينما فيلمبرداري مي شد و با کيفيت نامناسب در اختيار مردم قرار مي گرفت. مرحله پاياني که در چند وقت اخير شاهد آن بوديم کپي فيلم ها با کيفيت خوب در زمان اکران آثار روي پرده است که از جمله آنها مي توان به سي دي فيلم هاي «اخراجي ها» و «سنگ، کاغذ، قيچي» اشاره کرد.
    وي ادامه داد: در همين راستا معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در سه بخش اجرايي، فرهنگي و فني ستادي را تشکيل داد. کميته اجرايي محور اصلي فعاليت هاي خود را در بخش رسانه هاي تصويري به صورت ايجابي و سلبي ادامه داد. به طوري که در نوع فعاليت هاي ايجابي با کاهش قيمت و افزايش تيراژ سي دي ها به اين بخش کمک شاياني کرد. در اين بخش فيلم هاي سينماي ايران به قيمت خوبي از تهيه کننده خريداري شد و با تيراژ بالا در دسترس مردم قرار گرفت.
    دبير ستاد مبارزه با قاچاق محصولات سينمايي با اشاره به فعاليت هاي کميته فرهنگي گفت: افزايش آگاهي هاي مردم از طريق مطبوعات و صدا و سيما در بخش فرهنگي جا دارد. ابتدا مردم در جريان اين اتفاق و تکثير غيرقانوني فيلم هاي سينمايي نبودند، خوشبختانه با کمک مطبوعات و برنامه هاي صدا و سيما ما توانستيم آگاهي مردم را در اين زمينه بيشتر کنيم. البته تعامل نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به همراه نيروي انتظامي و قوه قضائيه در رفع اين معضل نقش چشمگيري داشت.
    وي درباره بخش فني اين کميته بيان کرد: در اين بخش انجمن سينماداران و اتحاديه تهيه کنندگان نيز با ارائه راه حل هايي در اين زمينه به ما کمک کردند. در گذشته غفلت از چرخه توليد تا پايان اکران موجب خسارت هايي به سينما شده بود. در اين بخش ما سعي کرديم طي مذاکراتي با کارخانه هاي توليد سي دي قفل هايي را براي محصولات ويدئويي نصب کنيم که مانع از تکثير غيرقانوني آنها شويم.
    داروغه زاده با اشاره به فعاليت هاي ديگر اين بخش گفت: به تازگي توليد 10 انيميشن دو دقيقه اي درباره قاچاق فيلم هاي سينمايي را به پايان رسانديم و اين انيميشن ها به زودي از طريق رسانه ملي و سينماها پخش خواهد شد. البته قصد داريم بخشي از نمايش اين انيميشن ها را در نسخه اي ويدئويي فيلم هاي سينمايي داشته باشيم. در همين راستا در حال مذاکره با يکي از دانشگاههاي صنعتي براي استفاده از دستگاهي براي جلوگيري از فيلمبراري از روي پرده سينماها هستيم.
    وي افزود: در ارتباط با بيمه محصولات سينمايي با موسسات بيمه گذار مذاکراتي را انجام داديم تا بتوانيم چرخه پايان توليد تا پايان اکران را در پوشش بيمه قرار دهيم و در بحث سرقت نيز با بيمه گذارها صحبت هايي شده تا اين بخش نيز تحت نظر بيمه قرار گيرد.
    داروغه زاده درباره موفقيت هاي حاصل شده در ارتباط با قاچاق سي دي هاي سينمايي گفت: خوشبختانه برخورد قاطع نيروي انتظامي منجر به جمع آوري صدها هزار نسخه قاچاق فيلم سينمايي در تهران و شهرستان ها شد. در اين راستا افزايش حقوق ويدئويي سينماي ايران نيز کمکي شاياني به اين موضوع کرد. سال هاي گذشته هر فيلم سينمايي بين 10 تا 15 ميليون تومان براي پخش در موسسات تصويري خريداري مي شد. اما در حال حاضر اين قيمت به 40 تا 100 ميليون تومان رسيده است.
    وي در پايان خاطرنشان ساخت: ما سال گذشته تاکنون انرژي زيادي را براي احياء حقوق فيلم هاي سينمايي صرف و در همين ارتباط سعي کرديم قيمت سي دي ها براي عموم تا مبلغ 1000 تومان کاهش دهيم تا به نوعي بتوانيم اين معضل را که ارکان سينماي ايران را دچار تزلزل کرده پايان بخشيم.


انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com