1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 556  تاريخ مخابره خبر:  ۲۰/۱/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138601200203  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۲۵:۴۲
    ۱۳۸۶/۰۱/۲۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

سينماي کودک ژانر پايه است

سينماي کودکان و نوجوانان در تمام نقاط دنيا ضامن فرهنگسازي جامعه و ژانري پايه‌اي و مهم محسوب مي‌شود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، محسن علي اکبري در خصوص وضعيت کنوني سينماي کودک و نوجوان در کشور گفت: سينماي ما در اين ژانر نسبت به ساير گونه هاي فيلمسازي کم کار و بسيار فقير و محروم است. دليل عمده اين مسئله نيز به فعاليت اندک در زمينه فرهنگسازي مربوط مي شود که بر اساس آن جايگاه سينماي کودک تعريف و تدوين نشده است. سينماگران هم در اين بي توجهي فرهنگي تا حدودي محق هستند. چون امکانات و تسهيلاتي که در اختيار ساير ژانرها قرار مي گيرد، کمتر به سينماي کودک اختصاص پيدا مي کند. اين مسئله پس از توليد فيلم در زمان پخش و اکران هم ديده مي شود. طوري که بيشتر فيلم هاي کودک رنگ اکران را به خود نمي بينند.
    اين تهيه کننده سينما ادامه داد: در صورتي هم که فيلم هاي کودک و نوجوان امکان اکران به دست بياورند، تعداد سالن هاي اندکي در اختيار اين نوع آثار قرار مي گيرد. در حالي که همه جاي دنيا فيلم هاي ژانر کودک فرهنگ جامعه را مي سازد و مورد توجه و اقبال قرار مي گيرد. سينماي ما براي پويايي و تنوع در توليدات، همانند تمام گونه هاي سينمايي به ساخته شدن ژانر کودک و نوجوان در کشور نيازمند است.
    وي در مورد ايجاد شرايط منجر به بازگشت سينماي کودک به دوران طلايي خود اظهار داشت: يکي از بازوهاي تواناي کمک به توسعه سينماي کودک سازمان صدا و سيما مي تواند باشد. اين سازمان با توجه به رسالت هنري بايد به گونه اي عمل کند که خانواده ها با سينما آشتي کنند. مخاطبان سينما در شرايط کنوني جوان ها و افراد ميانسال هستند. در حالي که مخاطب اصلي سينماي کودک، خانواده ها هستند. با توجه به جمعيت بالاي جوان در کشور، سينماي کودک اين پتانسيل را دارد که با حمايت درست جزو ژانرهاي پرمخاطب شود. در کنار حمايت سازمان صدا و سيما، بخش دولتي سينما مي تواند با اختصاص يارانه هاي جداگانه اي به رونق اين ژانر کمک کند. اين حمايت ها مي تواند در زمينه اختصاص بليت هاي نيم بها به مخاطبان باشد.
    علي اکبري در مورد اهميت تغيير محل برگزاري جشنواره تاکيد کرد: از ابتدا تمرکز برگزاري جشنواره در شهر اصفهان اشتباه بود. اگر هر سال جشنواره در يکي از شهرهاي کشور برگزار شود به يقين موجب رشد و اعتلا سينماي کودک مي شود. در حال حاضر نيز تمرکز محل برگزاري جشنواره در همدان چندان صحيح نيست. برگزاري هر سال جشنواره در هر شهر و استاني مي تواند فرهنگ مناطق مختلف کشور را به کودکان ساير شهرهاي ايران انتقال دهد و در کنار آن باعث رونق اقتصادي سينما شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com