1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 557  تاريخ مخابره خبر:  ۱۵/۱/۱۳۸۶  نوع : خبر
 کد خبر : 138601150007  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۰۱:۴۱
    ۱۳۸۶/۰۱/۱۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

با ديويد گوير كارگردان فيلم «نامرئي»

بازسازي بدون پايان خوش

فيلم جديد «نامرئي» آخرين ساخته ديويد گوير، فيلمساز مستقل سازي است كه از سوي استوديو ديزني به اكران درآمده است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، اين فيلم كه بازسازي فيلم سوئدي به همين نام است ، داستان نوجواني است كه به قتل مي رسد؛ اما روحش درصدد كشف هويت قاتل و دليل انجام اين قتل برمي آيد. در اين گفتگو، گوير درخصوص نسخه جديد فيلم و شرايط كار در آن توضيحاتي مي دهد:

آيا تغييراتي در مقايسه با نسخه سوئدي در اين فيلم ايجاد شد؟
نسخه سوئدي فيلم بسيار خوبي است ، اما من تغييراتي در آن ايجاد كردم. از يك سو شخصيت ها در فيلم من پيچيده تر هستند و البته پايان فيلم متفاوت است. همه تصور مي كنند چون اين فيلم بازسازي شده ، پس ما پايان خوشي براي فيلم در نظر گرفتيم ، اما اين طور نيست و حتي پايان ما تا حد زيادي تراژيك تر است.

پس نبايد انتظار پاياني متداول را براي فيلم داشته باشيم؟
ما هرگز سعي نكرديم قواعد جاري پايان خوش هاليوودي را براي اين فيلم رعايت كنيم البته نكته مهم اين بود كه در چند اكران آزمايشي تماشاگران همه اين پايان را پذيرفتند. آنها معتقد بودند كه اين پايان كاملا اخلاقي است.

چگونه اين طرح به شما محول شد؟

افرادي كه حقوق اين فيلم را در اختيار داشتند، نسخه سوئدي اين اثر را به من دادند و از من خواستند تهيه كننده نسخه جديد باشم. نسخه سوئدي در امريكا به اكران درنيامده بود و من از تماشا كردن آن كاملا هيجان زده شدم ، اما هيچ استوديويي حاضر به سرمايه گذاري در آن نشد تا اين كه استوديوي مستقل اسپاي گلس حقوق آن را خريداري كرد و از من خواست كه فيلمنامه را بازنويسي كنم و كارگردان آن باشم.

چرا جمعي از هنرپيشه هاي گمنام را براي اين فيلم انتخاب كرديد؟
استوديو «اسپاي گلس» توانايي هاي زيادي نداشت و ما مي توانستيم هنرپيشگان جواني در اختيار داشته باشيم كه بازيگران نسبتا خوبي باشند. ما كوشيديم بيشتر تمركزمان را روي داستان بگذاريم و بايد اذعان كنم اين افراد بهترين بازيگراني بودند كه ما مي توانستيم در اختيار بگيريم.

بازي جاستين پتوين در نقش اصلي فيلم خيره كننده است.
بيشتر تماشاگران او را از فيلم جنگ دنياها مي شناسند؛ اما در اين فيلم وظيفه او بسيار مشكل بود. چرا كه در بخش اعظم فيلم كسي نمي تواند او را ببيند و او هم نمي تواند به طور فيزيكي با كسي برخورد داشته باشد و بازي در چنين نقشي براي هر هنرپيشه اي كه سابقه چنداني ندارد، بسيار مشكل است و البته او هم در حين فيلمبرداري چندين بار كنترل اعصابش را از دست داد؛ اما به هر حال واقعا خواهان اين نقش بود و براي آن زحمت فراواني كشيد.

نامرئي بودن از جمله خصوصياتي است كه براي هركسي قابل درك است. آيا تجربيات زندگي شخصي شما بر اين فيلم تاثيرگذار بود؟
وقتي بچه بودم ، چندان محبوبيتي ميان سايرين نداشتم و سعي مي كردم كارهايي را كه ديگران انجام مي دهند، انجام دهم.
در دبيرستان هم دفترچه خاطراتي داشتم كه در آن نوشته بودم اگر روزي بميرم ، آيا كسي اهميت خواهد داد و به تشييع جنازه ام مي آيد؟ من از آنچه در زندگي ام در آينده اتفاق مي افتاد هراسان بودم و هميشه از رمانهايي كه در اين باره بودند، استقبال مي كردم. اين مساله در فيلمنامه هايي كه نوشته ام كاملا هويداست و در فيلمنامه هاي بتمن ، پليد و دارك سيتي ، قهرمانان افرادي هستند كه هميشه به دلايلي منزوي بوده اند و در دوران جواني دوستان چنداني نداشته اند.

انتخاب مارگاريتا لويوا براي اين فيلم چگونه انجام شد؟
او يك روز سرد زمستاني براي تست بازيگري آمد. وي از طرف يكي از تهيه كنندگان معرفي شده بود و كاملا ناشناس بود؛ چون به هيچ عنوان تجربه بازيگري نداشت ، اما بازي او در اين فيلم من را به ياد بازي آنجلينا جولي مي انداخت و بايد اعتراف كنم فوق العاده بود. بازي او تمامي روند كار را تحت تاثير قرار داده بود.

طرح بعدي شما چه خواهد بود؟
امسال قصد كارگرداني فيلمي را ندارم؛ اما فيلم گوست رايدر با بازي نيكلاس كيج امسال به اكران درمي آيد كه تهيه كننده آن بودم. همچنين فيلمهاي Jumper به كارگرداني داگ ليمان و شواليه سياهپوش به كارگرداني كوين نولان را تهيه كرده ام كه فيلم نولان ادامه اي بر فيلم آغاز بتمن خواهد بود.

 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com