1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 423  تاريخ مخابره خبر:  ۲۱/۱۲/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138512210216  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۵۵:۴۳
    ۱۳۸۵/۱۲/۲۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

روزنامه آمريكايي «نيوزدي»:

فيلم «300» جنگ هاليوودي آمريكا با ايران است

روزنامه «نيوزدي» چاپ نيويوك امروز، فيلم «300» را جنگ هاليوودي آمريكا با ايران معرفي كرد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روزنامه آمريكايي «نيوزدي»، در رابطه با فيلم ضد ايراني «300» نوشت: اين فيلم تاريخي، اسطوره‌اي، تلفيقي از كميك بوك «فرانك ميلر» با سياست‌هاي امروزي است.
    اين روزنامه در ادامه مي‌افزايد: در اين فيلم «اسپارت‌ها» كه با عده بسيار كم خود در مقابل ايرانيان خونخوار شكست مي‌خورند، در حقيقت با دلاوري‌هاي خود، برندگان اخلاقي و حقيقي اين جنگ هستند، در جاي جاي اين فيلم تماشاچي شاهد جنگ ميان غربي‌ها عاشق صلح و آزادي با «خشايار شاه» پادشاه خونخوار آسيايي‌ها (ايرانيان) مستبد است.
    در اين فيلم «اسپارت» افرادي بسيار غيور و قدرتمند و سربازان ايراني افراد بسيار ضعيف و تنفربرانگيزي معرفي مي‌شوند كه خود را پشت ظلم و استبدادشان مخفي كرده‌اند.
در صحنه اي از فيلم شاهد آن هستم كه پادشاه اسپارتها كه فرد با شهامت و خونسردي است با 300 سرباز خود، زمانيكه توسط لشكر ايرانيان كه تعدادشان ده‌ها برابر آنهاست، تهديد مي‌شوند كه هرچه زودتر سلاح‌هايشان را زمين بگذارند و خود را تسليم كنند، با شهامت تمام مي‌گويد: اگر سلاح‌هايمان را مي‌خواهيد، بيايد و آنها را بگيريد، ما با سلاح‌هايمان زندگي مي‌كنيم و با آنها نيز خواهيم مرد.
    اين روزنامه مي‌افزايد: هر مرد جواني كه اين فيلم را ببيند، پس از اين فيلم آدرنالين خونش سه برابر شده و احساس وظيفه و قهرماني در آن به شدت افزايش مي‌يابد، كلماتي چون «وظيفه»، «افتخار» و «شكوه و جلال» از جمله كلماتي است كه به‌طور مرتب در طول اين فيلم به گوش مي‌رسد و در حقيقت پس از ديدن اين فيلم «جوانان» شهامت آن را مي‌يابند كه داوطلبانه جزو ارتش شوند.
    روزنامه «نيوزدي» مي‌نويسد: فيلم 300 در واقع براي بسياري از آمريكايي تداعي كننده وضعيت كنوني است. اين عده از آمريكايي بر اين اعتقادند كه براي ايالات متحده آمريكا مقدر شده تا بر عليه نيروهاي شيطاني كه توسط ايرانيان هدايت مي‌شوند، جنگي مهم و ضروري را در خاورميانه به راه بياندازد. بعلاوه، آنها بر اين عقيده‌اند شانس عمو سام براي پيروزي در اين جنگ ممكن است توسط دموكرات در خطر شكست قرار گيرد.
    اين روزنامه آمريكا در نهايت فيلم «300» را جنگ هاليوودي آمريكا با ايران و سياست‌هاي اين كشور در خاورميانه دانسته است.
    برپايه اين خبر، «زاك اسنايدر»، كارگردان هاليوودي با همكاري كمپاني يهودي «برادران وارنر»، در فيلم جنگي، تاريخي «300» تلاش كرده تا روايت تاريخي مبارزه خشايارشاه اول، پادشاه ايران با «لئونيداس»، شاه اسپارت را به تصوير بكشد.
    در اين واقعه تاريخي خشايار شاه با هزاران هزار نيروي تا دندان مسلح به اسپارت حمله مي‌كند و «لئونيداس» با 300 سرباز دلاور در صدد دفاع از مرز و بوم خود بر مي‌آيد.
    «زاك» در اين فيلم اگرچه يك واقعيت تاريخ به تصوير مي‌كشد ولي آنچه كه مهم است اين است كه اين كارگردان هاليوودي ايرانيان را افرادي خونريز، غيرمتمدن و بسيار وحشي معرفي كرده و در مقابل، «يونيان» را افرادي بسيار غيور، شريف و دلاور معرفي مي‌نمايد.
    در اين فيلم كه از روز گذشته در آمريكاي شمالي اكران شده و طي نصف روز نزديك به 30 ميليون دلار فروش داشته است، بازيگراني چون «جرارد باتلر»، «لنا هيدي»، «مايكل فسنبدر»، «وينسنت ريگان» و «دومنيك وست» ايفاي نقش كرده‌اند.
    فيلم «300» به تهيه‌كنندگي «فرانك ميلر»، «دبوراه اسنايدر» و «كرايج.جي.فلورس» ساخته شده است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com