1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 517  تاريخ مخابره خبر:  ۲۱/۱۲/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138512210207  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۳۹:۲۳
    ۱۳۸۵/۱۲/۲۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

عبداله اسفندياري:

ظرفيت اکران روزانه سينماها بايد بين چند فيلم تقسيم شود

در حال حاضر راه حلي که مي تواند مشکل اکران فيلم ها را تا حدود زيادي در کشور حل کند، اکران چند فيلم در سانس هاي نمايش سالن هاي مختلف نمايش است. به اين ترتيب تعداد فيلم هاي بيشتري به نمايش در مي آيند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، عبداله اسفندياري، تهيه کننده و مسئول سينماي معناگراي فارابي، درباره مشکلات اکران و صف طولاني فيلم ها براي نمايش عمومي گفت: "بهترين اقدام اين است که تمام سانس هاي يک روز سينما را مختص به يک فيلم نکنند. بلکه سانس ها را طوري تقسيم کنند که امکان نمايش چند فيلم در يک سالن سينما در طول روز ايجاد و توجه به مضمون فيلم سانس هاي پرمخاطب و کم مخاطب با برنامه ريزي مناسب در مورد فيلم هاي مختلف اعمال شود.
    وي خاطرنشان کرد: اين تجربه را مجيد مسچي به عنوان مدير سينما شهر در سينما فرهنگ انجام داد و بسيار هم موفق عمل کرد. به گونه اي که بيشتر سانس ها با بيشترين تعداد مخاطبان به نسبت گنجايش سالن فيلم را اکران کردند. اين امر هم به نفع سينماها و هم به سود فيلم هاي در حال اکران است. البته اين امر به عنوان راه حل موقت مي تواند مورد استفاده قرار بگيرد تا زماني که سالن سازي به صورت گسترده در کشور انجام شود.
    اين تهيه کننده با اشاره به شيوه اي که در حال حاضر براي اکران فيلم هاي سينمايي در کشور اعمال مي شود، توضيح داد: سيستم اکران آزاد باعث مي شود فيلم هايي که پخش کننده قوي و حرفه اي دارند يا از روابط پنهان و آشکار نمايش بهره مي برند اکران شوند و فيلم هاي ديگر مجالي براي اکران پيدا نکنند. اين شيوه براي نمايش فيلم ها چندان مناسب نيست. به نسبت شيوه گروه بندي سينمايي که در گذشته انجام مي شد، گروه بندي که گرايش به سيستم عرضه آزاد داشته باشد، بهترين شيوه اکران است. البته اين شيوه نيز مشکلات خاص خود را دارد. براي نمونه فيلمي که مخاطب چنداني ندارد مدت زمان طولاني ظرفيت يک سالن نمايش را اشغال مي کند، بدون اينکه بازده اقتصادي داشته باشد.
    اسفندياري ضمن اشاره به اهميت ساخت سالن در کشور اظهار داشت: احداث سالن هاي چندمنظوره اقدام بسيار خوب و کاملي است که بايد در خصوص آن کار کارشناسي انجام و سالن هاي نمايشي در بيشتر نقاط تهران تاسيس شود. البته بخش دولتي بر شيوه نمايش سالن هاي چندمنظوره بايد نظارت داشته باشد تا فيلم ها بر اساس قاعده مشخصي به نمايش دربيايند.
    اين مدير فرهنگي در خصوص نقش و تاثير حمايت ارگان هاي دولتي نظير موسسه سينما شهر از تجهيز و توسعه سالن هاي نمايشي گفت: اگر تعامل دوجانبه اي ميان سازمان هاي دولتي و خصوصي صورت بگيرد، در جهت رفع مشکلات اکران مي تواند بسيار مناسب باشد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com