1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 460  تاريخ مخابره خبر:  ۲۰/۱۲/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138512200206  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۵۸:۳۸
    ۱۳۸۵/۱۲/۲۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

استاندار همدان در آئين افتتاح دبيرخانه جشنواره كودك اعلام كرد:

برگزاري جشنواره فيلمهاي كودكان و نوجوانان اولويت اول استان همدان است

مراسم افتتاحيه ساختمان دائمي دبيرخانه بيست و يكمين جشنواره بين المللي فيلمهاي كودكان و نوجوانان ايران با حضور مسئولان اين استان برگزار شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، در اين مراسم استاندار همدان، معاون سياسي امنيتي استاندار، مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان،‌ مدير اجرايي جشنواره و مدير جشنواره هاي بنياد سينمايي فارابي به ايراد سخنراني پرداختند.
    عليرضا رضاداد دبير جشنواره كه قرار بود به همراه هيأتي متشكل از مديران جشنواره، برخي از هنرمندان سينماي كودك و نوجوان و نمايندگان رسانه هاي جمعي در همدان حاضر شود به دليل نقص فني در هواپيما موفق به حضور در مراسم افتتاحيه نشد.
    اين مراسم كه در مجتمع ابن سيناي همدان برگزار شد با حضور كودكان همداني رنگ و بوي صميمانه اي به خود گرفته بود و آواز كودكانه دختران و پسران همداني در آغاز مراسم افتتاحيه خبر از بهار كودكان در همدان مي داد.
    استاندار همدان در اين مراسم گفت:‌ همدان حرف هاي ناگفته بسياري براي ايران و جهانيان دارد و يكي از كاركردهاي جشنواره فيلم كودك اين است كه به سهم خود، پيام همدان را به جهانيان برساند.
    دكتر بهروز مرادي ادامه داد:‌ از اين به بعد تا انتهاي جشنواره،‌ هيچ اولويتي در استان به اهميت اين جشنواره نيست و تمام تلاش و فكر مديران استان بايد براي اجراي خوب اين برنامه متمركز شود.
    وي يكي از دلايل ارتقاي جايگاه اصفهان را در حوزه فرهنگ، اجراي خوب اين جشنواره براي چندين دوره عنوان كرد و گفت: مديران استان بايد مشاركتي جدي و مستمر در برگزاري جشنواره داشته باشند، ما بايد از فرصت ها براي جهش استان به سمت توسعه،‌ بيشترين بهره را ببريم.
    وحيد اسلامي منتقد سينما نيز در اين نشست يادآور شد: جنگ در فيلم قديسان و سربازان مدخلي براي ايجاد يك موقعيت دراماتيك مي شود در واقع درگيري اوليه زمينه تشخيص شخصيت ها را فراهم مي كند تا ما با آنها همراه شويم از اين منظر فيلم را مي توان اثري ضدجنگ برشمرد.
    وي درباره مفاهيمي كه در فيلم مطرح مي شود ادامه داد:‌ فيلمساز با مفاهيمي چون عشق زندگي و مرگ سروكار دارد و با تمهيدات بصري مناسب زمينه دراماتيك كردن مرگ شخصيت ها را فراهم كرده است.

مدير امور اجرايي جشنواره بنياد سينمايي فارابي:‌ استان همدان زمينه ميزباني شايسته جشنواره فيلم كودك را فراهم مي كند
محمدسعيد قائني نجفي مدير امور جشنواره هاي بنياد سينمايي فارابي گفت: فعاليت هاي مربوط به بازسازي سالن هاي نمايش فيلم و مكان هاي اقامتي استان همدان براي برگزاري بيست و يكمين جشنواره بين المللي فيلمهاي كودكان و نوجوانان به نحو مطلوبي در حال انجام است.
    به گزارش روابط عمومي بنياد سينمايي فارابي، قائني نجفي كه به همراه عزت اله عليزاده مدير امور بازرگاني بنياد براي افتتاح دبيرخانه استاني و ارزيابي مقدمات برگزاري جشنواره فيلمهاي كودكان و نوجوانان به همدان سفر كرده بود،‌ افزود:‌ اقدامات لازم براي بازسازي و بهينه سازي زيرساخت نمايشي استان از جمله 5 سالن نمايش فيلم مردمي و يك سالن با تجهيزات ويژه نمايش فيلم به صورت ويدئويي به همراه سالن مخصوص آيين هاي افتتاحيه و اختتاميه در حال انجام است.
    وي ادامه داد: سالن سازمان دانش آموزي و سالن خانه معلم همدان با همراهي مديران آموزش و پرورش استان در حال بازسازي است و اين دو سالن به صورت كامل بازسازي خواهند شد و هم اكنون پس از كف سازي در مرحله اگوستيك كردن است و فكر مي كنم با تجهيز اين سالن ها 700 صندلي به ظرفيت نمايشي استان اضافه شود.
    وي با اشاره به امضاي موافقت نامه بين مؤسسه سينماشهر و كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان براي بازسازي سالن نمايش فيلم كانون افزود: وضعيت قبلي اين سالن كاملاً تغيير كرده و هم اكنون فعاليت هاي مربوط به بازسازي كامل آن آغاز شده است.
    قائني نجفي در ادامه اظهار داشت:‌ سالن سينما قدس همدان نيز با در پي امضاي موافقت نامه مشابهي بين مؤسسه سينماشهر و حوزه هنري در حال بازسازي كامل از جمله زيرسازي و تجهيز امكانات رفاهي و تصويري و صوتي است و تالار فجر شهرداري همدان نيز كه درگذشته براي برگزاري همايش ها و بعضاً نمايش فيلمهاي سينمايي از آن استفاده مي شده نيز زيرسازي شده و هم اكنون در حال نصب اگوستيك است و سالن مجتمع اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان همدان كاملاً آماده است و نياز به اصلاح برخي از تجهيزات صوتي دارد كه در دست اقدام است.
    قائني نجفي در خصوص سالن مخصوص آيين هاي افتتاح و اختتام جشنواره تصريح كرد: سالن همايش هاي استانداري همدان با ظرفيت 600 نفر، سالني كاملاً استاندارد و مجهز است كه در اختيار آيين هاي مختلف جشنواره قرار مي گيرد.
    مدير امور جشنواره هاي بنياد سينمايي فارابي درخصوص بازديد از هتل ها و مكان هاي اقامتي استان همدان خاطرنشان كرد: هتل هاي باباطاهر، بوعلي و ارم كه قرار است به ميهمانان جشنواره اختصاص يابد به گونه اي گسترده در حال بهينه سازي و بازسازي هستند و اين فعاليت ها از تعويض موكت، سرويس هاي بهداشتي، رنگ آميزي، بهينه سازي لابي ها و سالن هاي غذاخوري در حال انجام است.
    وي با تقدير از تلاش هاي استاندار استان همدان و معاون امنيتي و سياسي استاندار و ساير مسئولان استان همدان كه فعاليت هاي خود را از اواخر پاييز آغاز كرده اند، افزود: فصل زمستان به ويژه با توجه به هواي بسيار سرد همدان، فصل مناسبي براي ساخت و ساز نيست اما پيشرفت فعاليت هاي مربوط به بازسازي زيرساخت هاي نمايشي و مكان هاي اقامتي چشمگير است به گونه اي كه پيش بيني مي شود استان همدان تا پايان فروردين ماه براي برگزاري جشنواره فيلمهاي كودكان و نوجوانان آمادگي كامل داشته باشد و اين زيرساخت ها همچنين زمينه را براي ساير فعاليت هاي فرهنگي و سياحتي استان و يا به عبارتي توسعه فرهنگي همدان در آينده فراهم خواهم كرد.
    وي با بي سابقه توصيف كردن فعاليت هاي مربوط به بازسازي زيرساخت نمايشي استان همدان در سطح كشور يادآور شد:‌ به جز 14 ميليارد ريال اعتباري كه در سفر استاني رياست محترم جمهور به استان همدان براي تكميل دو سالن سينمايي نيمه كاره اين استان اختصاص يافته، بيش از 15 ميليارد ريال نيز از منابع عمراني استان براي بازسازي زيرساخت نمايشي و بهسازي اماكن اقامتي به منظور برگزاري مطلوب جشنواره بين المللي فيلمهاي كودكان و نوجوانان اختصاص يافته است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com