1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 408  تاريخ مخابره خبر:  ۱۵/۱۲/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138512150202  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۳۷:۴۳
    ۱۳۸۵/۱۲/۱۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

چهره‌‌پرداز قديمي سينماي ايران:

مشكلات مالي، هنر چهره‌پردازي را در ايران عقب نگه داشته است

جلال‌الدين معيريان، طراح چهره‌‌پردازي فيلم‌ها و سريال‌هاي ايراني با بيان اينكه مشكلات‌ مالي، آفت حرفه چهره‌پردازي است، گفت: مشكلات مالي، باعث شده هنر چهره‌پردازي در ايران عقب نگه داشته شود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، جلال‌الدين معيريان گفت: بعضي پروژه‌هاي سينمايي يا تلويزيوني، براي صرفه‌جويي در مسائل مالي هزينه‌اي براي چهره‌پردازي نمي‌كنند كه اين به كار ضربه مي‌زند و آفتي براي هنر چهره‌پردازي محسوب مي‌شود.
    طراح چهره‌پردازي «قارچ سمي»،«مزرعه پدري» و «مريم مقدس»، افزود: چند سال پيش ديدم كه آموزش‌ها در زمينه چهره‌پردازي ناكافي است و براي همين، تصميم به تاسيس يك آموزشگاه براي تربيت چهره‌پردازهاي جوان گرفتم و در طول مدت فعاليت اين آموزشگاه‌، ده‌ها چهره‌پرداز به سينما كرده‌ام.
    معيريان در مورد سطح آموزش چهره‌پردازي در ايران، گفت: متاسفانه آموزشگاه‌هايي كه به صورت حرفه‌اي و اصولي به آموزش چهره‌پردازي اقدام مي‌كنند، بسيار كم و انگشت‌شمار هستند و به همين خاطر، اكثر افرادي در اين آموزشگاه‌ها تربيت مي‌شوند، تنها تكنسين‌هاي خوبي هستند و ذوق هنري بالايي ندارند.
    معيريان افزود: چهره‌پردازهاي جوان ايراني، از نظر كار و استعداد، اكثرا در سطح جهاني هستند اما هزينه نكردن براي چهره‌پردازي در پروژه‌هاي سينمايي و تلويزيوني، باعث مي‌شود كه اين پروژه‌ها دچار مشكل شوند و از سوي ديگر، اين هنر رشد كافي هم نكند.
    به گفته مشكلات مالي، باعث شده هنر چهره‌پردازي در ايران عقب نگه داشته شود.
    معيريان كه سابقه همكاري با سينماگراني چون مسعود كيميايي و علي حاتمي را در كارنامه خود دارد، گفت: دانش‌آموختگان سينما، بايد از تمام رشته‌هاي مربوط به سينما اطلاعاتي داشته باشد، اما مي‌بينيم كه اكثر فارغ‌التحصيلان سينما، واحدهاي درس چهره‌پردازي را پشت سر نگذاشته‌اند و اين، باعث مي‌شود كه نتوانند در كار حرفه اي چيزي را كه مدنظرشان است،‌ به چهره‌پرداز انتقال دهند.
    وي افزود: كسي مثل علي حاتمي به تمام نقاط كار احاطه داشت و مي‌دانست كه چه مي‌خواهد و براي همين، چهره‌پردازي در كارهاي او هميشه بي‌عيب و نقص بود.
معيريان در مورد ديگر آفت‌هاي اين حرفه، گفت: به جز مساله مالي، يكي ديگر از آفات حرفه چهره‌پردازي اين است كه بعضي از چهره‌پردازان، به صورت خانوادگي كار مي‌كنند.
    وي تأكيد كرد: ممكن است كه افرادي با قريحه هنري در خانواده چهره‌پردازان وجود داشته باشند، اما اين موضوع عموميت ندارد و همين باعث مي‌شود كه كيفيت كار در پايين‌ترين سطح خود قرار داشته باشد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com