1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 434  تاريخ مخابره خبر:  ۱۳/۱۲/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138512130003  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۵۳:۵۵
    ۱۳۸۵/۱۲/۱۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

عضو كميسيون فرهنگي مجلس:

سينماي ما نيازمند جايزه شهيد آويني است

سينماي فرهنگي ما به حركت‌هايي همانند تعيين جايزه شهيد آويني نيازمند است تا در جهت اعتلا و پيشرفت گام بردارد و به يك سينماي ناب اسلامي و ايراني دست پيدا كند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، سيدجلال يحيي زاده فيروزآبادي، عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در خصوص برگزاري جايزه شهيد آويني و انتخاب بهترين مستند سال گفت: "در وهله اول بايد از مدير مركز گسترش سينماي مستند و تجربي به عنوان آغازگر چنين حركتي تشكر كرد. زيرا سينماي فرهنگي كشور نيازمند حمايت جدي و همه جانبه است. چه نكوست كه اين حركت توام با ياد و خاطره اين شهيد اهل قلم باشد كه يك سبك منحصر به فرد در خصوص مستندهاي دفاع مقدس از خود به يادگار گذاشت."
    وي خاطر نشان ساخت: "مستندهاي ماندگار "روايت فتح" يكي از تاثيرگذارترين عناصر تصويري بودند كه همه مردم را با واقعيت هاي موجود در بطن جنگ و آدم هاي اين عرصه آشنا كرد. اين شهيد والامقام به تمام معني نماد يك هنرمند متعهد مسلمان در خدمت اهداف عالي كشور و نظام بود و حجت را براي تمام هنرمندان به پايان رساند."
    اين نماينده مجلس در خصوص ويژگي هاي اخلاقي و هنري شهيد آويني اظهار داشت: "شهيد آويني با توجه به شرايط موجود آن دوران كه همانند امروز از سينما و هنر حمايت نمي شد، با ايستادگي در خصوص احياي سينماي ناب در جايگاه يك هنرمند تاثيرگذار حضور داشت و به حق لايق عنوان شهيد اهل قلم است. اميد داريم تمام كساني كه در عرصه هنر فعاليت دارند از او الگوبرداري كنند و با پيگيري انديشه هاي وي، اين افكار را در آثارشان مورد استفاده قرار دهند. شهيد آويني نمونه بي بديل هنرمندي است كه در جهت رضاي خالقش گام برمي داشت و چندان دربند روابط روزمره و رايج مادي حاكم نبود."
    فيروزآبادي تاكيد كرد: "با توجه به اينكه سال اول برگزاري جايزه شهيد آويني است، با برنامه ريزي هر چه بهتر سال هاي آينده اين جايزه به يقين مي تواند باعث تحولات مثبت و گسترده اي در سينماي مستند ما شود و با توجه به جايگاه نام شهيد آويني براي همه مردم جامعه و هنرمندان سينماي مستند، مسيري جديد در عرصه فعاليت هنري باز كند."
    وي يادآور شد: "كميسيون فرهنگي مجلس اين آمادگي را دارد كه به برگزاري هر چه بهتر اين جايزه و برنامه هاي فرهنگي از اين نوع كمك و ياري كند و براي تخصيص بودجه از پيشنهادها و طرح هاي فرهنگي حمايت لازم را انجام دهد."
 


انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com