1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 337  تاريخ مخابره خبر:  ۷/۱۲/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138512070214  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۱۴:۵۶
    ۱۳۸۵/۱۲/۰۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

منوچهر محمدي:

مناقشه سينماداران و تهيه‌كنندگان بايد پايان يابد

منوچهر محمدي، رئيس كانون تهيه‌كنندگان سينما گفت: طرح مسائل اقتصادي توسط سينما‌داران براي افكار عمومي، به نفع هيچكس نيست.

    به گزارش سايت سنمايي سوره، منوچهر محمدي گفت: مناقشات بين سينماداران و تهيه‌كنندگان باعث مي‌شود تا تهيه‌كنندگان بعضي مسايل آغشته به ناسالمي را در اين مقوله بيان كنند كه اين مسلما به نفع كسي نخواهد بود و در اين شرايط، ايجاد تشنج به نفع هيچكس نيست.
    وي در ادامه صحبت‌هاي خود، با اشاره به اين كه اين مناقشات ريشه در مشكلات اقتصادي سينما دارد، متذكر شد: من تا حدي به صاحبان سينماها حق مي‌دهم كه با توجه به ميزان سرمايه‌گذاري بالا و مقايسه درآمد خود با ساير حرفه‌ها، احساس زيان كنند اما اين موضوع، به اين معني نيست كه سينماگران سهم تهيه‌كننده را كم كنند.
    محمدي در ادامه، در مورد نحوه تقسيم فعلي سود فروش فيلم‌ها، گفت: روش‌ رسيدن سود 50 درصد براي سينمادار و صاحب‌فيلم، بيش از بيست سال است كه با وجود مشكلات زياد، در دوران مختلف اعمال ‌شده و ما نيز همواره با آن كنار ‌آمده‌ايم.
    وي متذكر شد: اكنون، سينماداران حس كرده‌اند حوزه اجرا ضعيف شده و خواسته‌اند تا حرفي به نفع خود بزنند، اما مسئله اينجاست كه تهيه‌كنندگان، با همين ميزان پول هم مشكل دارند.
    محمدي در ادامه، در مورد نحوه پرداخت سود تهيه‌كنندگان و مشكلات مربوط به آن، گفت: پول فروش فيلم، هر شب به سينما مي‌رسد اما صاحب سينما، پول را در سينما نگه مي‌دارد و مي‌گويد كه تا پايان زمان اكران صبر كنيد. در پايان اكران هم با اين ادعا كه پول در سينما نيست، يك چك به تهيه‌كننده مي‌دهد كه معمولا نقد شدن آن، دو تا هشت ماه طول مي‌كشد و در مواردي هم، تا يك سال به طول انجاميده است.
    وي با ذكر اين نكته كه تمام حرف‌هايش مستند به اسناد و مدارك است، گفت: در بعضي شهرستان‌ها، داشته‌ايم مواردي را كه برخي سينماداران سالن‌هاي خصوصي، از پرداخت حق تهيه‌كننده امتناع كردند كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، ناچار شد تا مديريت سينما را عوض كند.
    وي تاكيد كرد: حتي در بعضي شهرستان‌ها، سينماهايي هست كه شرط اكران فيلم در آنها، پرداخت حق تهيه‌كننده پس از هشت ماه است و ما مجبوريم براي ديده شدن فيلم به اين شرايط تن در دهيم.
    محمدي در مورد ديگر مسائل اكران فيلم‌هاي ايراني، گفت: در مورد بعضي سينماهاي ضعيف در شهرستان‌ها، ارشاد ما را مجبور مي‌كند كه يك كپي مجاني فيلم به آنها بدهيم و سينماهاي شهرستان هم فيلم را نمايش مي‌دهند، بدون اين كه حق تهيه‌كننده را بدهند به‌طوري‌كه گاهي تهيه‌كننده، پس از گذشت يك سال از زمان نمايش فيلم، از گرفتن حق خود نااميد مي‌شود و بعضي سينماداران هم با آگاهي از اين موضوع، روند پرداخت پول را فرسايشي مي‌كنند تا تهيه‌كننده از حق خود منصرف شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com