1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 492  تاريخ مخابره خبر:  ۵/۱۲/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138512050225  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۵۹:۱۷
    ۱۳۸۵/۱۲/۰۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

اختتاميه جشنواره فيلم 100

هنرمند بايد تصويرگر کمالات جامعه هم باشد

چهارمين جشنواره فيلم 100 عصر روز جمعه چهارم اسفند با حضور رئيس سازمان تبليغات اسلامي و معرفي برگزيدگان در تالار انديشه حوزه هنري به کار خود پايان داد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، حجة الاسلام والمسلمين دکتر خاموشي در اين مراسم درباره سينماي "ايده هاي نو" گفت: به نظر مي رسد هنر در سينما و توليد فيلم رسالت ويژه اي دارد. هنرمنداني که در اين عرصه فعاليت مي کنند ابتدا بايد خوب ببينند و بشناسند، سپس ديده هاي خود را به خوبي عرضه کنند و به نوعي محصولاتي را بسازند که بينندگان از آن بهره ببرند.
    رئيس سازمان تبليغات اسلامي تاکيد کرد: انسان بايد هر لحظه براي شناخت بهتر قدم بردارد. اگر شعار اين جشنواره ايده هاي نو است، بايد هنرمندان از زاويه ديد خود اول خوب ببينند، بعد بشناسند و در نهايت بر اساس شناخت خود موضوع را پردازش کنند. پردازش در سينما نقش موثري دارد. اگر حتي ايده خوبي در نظر گرفته شود، اما پردازش مناسبي صورت نگيرد کار خوبي ارايه نخواهد شد.
    حجة الاسلام خاموشي با اشاره به ساخت فيلم هايي که مسايل مثبت و خوب را در جامعه به تصوير درمي آورد، توضيح داد: اين طور نيست که فيلمسازان فقط مفاسد اجتماعي را در آثارشان به تصوير بکشند. هنرمندان بايد نشاندهنده کمالات جامعه خود نيز باشند. ايده نو بايد واکاوي اجتماعي کند و پردازش جديد به وجود آورد. ايده فيلم هاي کوتاه مي تواند کمک کند تا نسبت به آينده اميدوارتر حرکت کنيم.
    فاضل نظري دبير اين دوره از جشنواره گفت: فيلم 100 رفته رفته به ابزاري شاخص در حوزه سينما تبديل شده است. اين فيلمسازان از روزنه کوچک دوربين خود جهان بزرگ را با استفاده از ابزار نور، صدا و تصوير به نمايش مي گذارند.
    وي در ادامه با معرفي بخش هاي مختلف اين جشنواره و تعداد آثار ارسالي خاطرنشان ساخت: اين دوره از جشنواره با استقبال بسيار خوب فيلمسازان جوان رو به رو شد. در همين راستا، ما در کنار نمايش آثار مسابقه در سينما سپيده نشست هاي تخصصي هم برگزار و آثار دوره هاي گذشته و فيلم هاي بين الملل از فيلمسازان شاخص را بررسي کرديم.
    نظري يادآور شد: "سينماي 100 امسال با شعار "ايده هاي نو نويدبخش تلاشي گسترده" برگزار شد و اميد است طي سال هاي اينده نيز ما شاهد حضور بيشتر اين عزيزان باشيم. در اينجا بايد از شبکه دو سيما که ما را در برگزاري بهتر اين جشنواره ياري کرد، سپاسگزاري کنم.
    در ادامه با حضور حجة الاسلام دکتر خاموشي، اميررضا خادم، محسن عباسي، دکتر پورحسين و ناصر شفق جوايز بخش هاي مختلف اين جشنواره را به برگزيدگان اهدا شد.
    در بخش پيامبر اعظم (ص) لوح تقدير، تنديس، ديپلم افتخار و چهار سکه بهار آزادي به فيلم "محمد را به خاطر بسپار" به کارگرداني سيدعلي موسوي نژاد از خراسان رضوي اهدا شد.
    در بخش دفاع مقدس جايزه اول به فيلم "مثل يک اتفاق سفيد" ساخته مريم يگانه از تهران، جايزه دوم به فيلم "رنگ عشق" به کارگرداني محمد عباس زاده از اردبيل و جايزه سوم به فيلم "اتوبان شهيد همت" کاري از محمد بابايي از تهران تعلق گرفت.
    در بخش کرامت انساني جايزه نخست به فيلم "ذوالجناح" ساخته مشترک رامين رهبر و عليرضا عين القضاتي، جايزه دوم به فيلم "تلخ و شيرين" به کارگرداني جواد رمضاني و جايزه سوم به فيلم "پمپ" اثر حمزه عبادي اعطا شد.
    در بخش هنر در عرصه اجتماع و صنعت جايزه اول به فيلم "تيک" به کارگرداني علي محمدي جلالي، جايزه دوم به فيلم "قورباغه" کاري از هادي طبسي و جايزه سوم به فيلم "به همين راحتي" ساخته فرشاد حاج محمدي اهدا شد.
    همچنين لوح تقدير، تنديس، ديپلم افتخار و چهار سکه بهار آزادي بخش بهترين فيلم مستند به "و آنگاه" ساخته ابراهيم جواهري، بهترين فيلم داستاني به "يک لقمه نان" کاري از ابراهيم جواهري و بهترين فيلم پويانمايي به "نفس" به کارگرداني آمنه قاسم پور اهدا شد.
    جايزه هيأت داوران جوان به طور مشترک به سه فيلم "پمپ" حمزه عبادي، "و آنگاه" ابراهيم جواهري و "ذوالجناح" رامين رهبر و عليرضا عين القضاتي، جايزه ويژه هيأت داوران به فيلم "بالابر" به کارگرداني محمد پازوکي و جايزه بهترين فيلم به فيلم "مرثيه آيت" به تهيه کنندگي حوزه هنري يزد ساخته احمد نيک فرجام اهدا شد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com