1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 404  تاريخ مخابره خبر:  ۵/۱۲/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138512050208  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۳۱:۳۵
    ۱۳۸۵/۱۲/۰۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

دامادي:

سينماي ما گرفتار افراط و تفريط است

محسن دامادي، كارگردان و فيلمنامه نويس سينما معتقد است جريان افراط و تفريط در سينماي ايران هنوز از بين نرفته است و حضور فيلمهاي فراوان در ژانر دفاع مقدس يكي از نشانه هاي آن در امسال بوده است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، دامادي در اين زمينه توليد بالاي فيلم هاي دفاع مقدس را در سال 85 به دليل نداشتن برنامه ريزي كلان در سينما دانست و افزود: متاسفانه سينماي ما گرفتار نوعي جريان موضعي و مقطعي است، به طوري كه در يك زمان توجه به فيلمهاي اجتماعي، گاهي فيلمهاي حوزه معناگرا و ... مورد توجه قرار مي گيرد و بسياري از فيلمسازان به سمت اين جريان كشيده مي‌شوند.
    اين فيلمنامه نويس در عين حال با اعلام رضايت از تنوع در فيلمهاي حوزه دفاع مقدس گفت: قطعا ساخت فيلمهايي براي تهييج مردم براي حضور در جبهه و دفاع از كشور در شرايط فعلي كاربرد ندارد، چون جنگ سالهاست به پايان رسيده. البته چند سال پيش موضوعات ضد جنگ هم مورد توجه قرار گرفته بود كه در مقطعي كوتاه پس از جنگ توليد آنها طبيعي بود، اما امروزه شاهد نوعي كالبد شكافي در مورد مسائل جنگي هستيم.
    وي افزود: اين موضوع بسيار طبيعي و خجسته است زيرا جرياني است كه نه از كليشه هاي قديمي تبعيت مي‌‌كند و نه تابع مسائل ضد جنگ است.
    كارگردان فيلم گپ درباره تجربه مضامين جديد ديگر در عرصه دفاع مقدس گفت: ما دراين زمينه مضامين جديد بسياري داريم اما پرداخت به آنها بستگي به برخورد مردم با آنها دارد.يعني در ابتدا بايد ببينيم آيا اين موضوعات جديد مورد استقبال عمومي مردم قرار مي‌‌گيرد يا نه.
    اگر اين فيلمها مورد توجه بودند، براي عمق بخشيدن به آنها و حتي كشف مضامين جديد دست به كار شد، در غير اين صورت بازنگري در ديدگاههاي همه هنرمندان در اين عرصه الزامي است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com