1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 476  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511280218  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۱۱:۲۶
    ۱۳۸۵/۱۱/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

نماينده مشهد:

قول مي‌دهم سال آينده نمايش فيلم‌هاي فجر به صورت همزمان در مشهد اکران شود

نماينده مردم مشهد و کلات در مجلس شوراي اسلامي در مراسم اختتاميه چهارمين جشنواره فيلم فجر مشهد گفت: هنوز برنامه‌هاي فرهنگي به صورت متمرکز در حال اجراست.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، جواد آرين‌منش که شب گذشته در تالار نور مشهد سخن مي‌گفت، با اظهار تاسف از وجود تمرکزگرايي در کشورمان اذعان داشت: علي‌رغم سياست‌هاي دولت که تلاش‌شان تمرکززدايي و توجه به استان‌ها و شهرستان‌هاست، ولي هنوز برنامه‌هاي فرهنگي به صورت متمرکز در حال اجراست.
    وي با اشاره به نکته‌اي در رابطه با آنچه در اين سال‌هاي اخير در مشهد اتفاق مي‌افتد، گفت: اين نکته در خصوص نمايش هم زمان فيلم‌هاي جشنواره است که متاسفانه امسال هم به صورت هم زمان برگزار نشد. لطف اين جشنواره در اين است که حداقل فيلم‌ها به صورت هم زمان به نمايش گذاشته و از حضور هنرمندان و کارگردان استفاده شود و مردم ما در اقصي نقاط كشور اسلامي بتوانند نظر بدهند.
    وي اظهار داشت: بنده به نوبت خود اين قول را مي‌دهم که در سال آينده با پيگيري‌هايي که صورت مي‌گيرد، اين امکان فراهم شود که نمايش فيلم‌ها به صورت هم زمان در شهر مشهد صورت پذيرد.
    وي افزود: بررسي و اظهارنظرنهايي که پيرامون جشنواره بيست و پنجم فيلم فجر صورت گرفته بيانگر يک تحول کيفي در آثار ساخته شده در سال جاري است. حدود 60 درصد فيلم هاي توليد شده به مفاهيم ارزشي دفاع مقدس پرداخته و قريب 40 درصد نيز مفاهيم اجتماعي را مورد توجه قرار داده است.
    وي افزود: پرداختن به ارزش هاي دفاع مقدس و انتقال ايثارگري مجاهدان ما در 8 سال دفاع مقدس از جمله توصيه‌هايي بود که مقام معظم رهبري به هنرمندان، کارگردانان و سينماگران داشتند و خوشبختانه مورد توجه جدي از سوي هنرمندان، کارگردانان و تهيه‌کنندگان متعهد قرار گرفت.
    وي نحوه ارزشيابي فيلم‌ها را براي ورود به جشنواره نسبت به گذشته متفاوت دانست و گفت: در اين ارزيابي دقت بيشتري صورت گرفت و اگرچه در داوري جشنواره انتقاداتي وجود داشته و دارد که انعکاس اين انتقادات به مجلس و کميسيون فرهنگي باعث ورود کميسيون فرهنگي به بررسي جشنواره فيلم فجر شد، اما در مجموع خوب بود.
    وي ادامه داد: در هفته گذشته جلساتي با حضور بعضي از کارگردانان داشتيم و براساس انتقادات و اعتراضاتي که از سوي بعضي از دوستان به کميسيون فرهنگي مجلس منعکس شد، جلساتي براي بررسي آغاز شد و اين جلسات ادامه خواهد داشت.
    وي نظارت جدي در عرصه سينما و تلاش در جهت دستيابي به معيارهايي براي ارزيابي فيلم‌ها را از اهداف نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي عنوان کرد و افزود: در هفته گذشته در مباحثي که در کميسيون فرهنگي داشتيم يکي از مسائلي که به طور جدي مورد توجه قرار داشت، فقدان معيارهاي دقيق براي ارزيابي و ارزش‌گذاري فيلم‌هاست.
نايب رييس كميسيون فرهنگي ادامه داد: اين نقيصه نه تنها در بحث ارزيابي جشنواره هاي هنري، بلکه به طور کلي در حوزه فرهنگ و هنر ما متاسفانه هنوز عليرغم گذشت 28 سال از پيروزي انقلاب، شاخص‌هايي که بتواند آثار هنري را منطبق با معيارهاي بومي و منطبق با فرهنگ اسلامي ما ارزيابي کند وجود ندارد، لذا سليقه‌ها، بر معيارها حاکم مي‌شود.
    وي با عقيده بر اين که در هر حوزه اي وقتي جمعي به عنوان داور برگزيده مي‌شوند، سليقه داوران بر معيارها و استانداردها حاکميت مي‌يابد، اذعان داشت: نتيجه اين امر در هنگام اعلام نتايج نارضايتي و ناراحتي بعضي از برگزيدگان به دليل اين که خود را در اين خور اين مقام نمي‌دانستند و نيز نارضايتي عده‌اي که حقي از آنها تضعيف شده را دربرخواهد داشت. لذا به نظر مي‌رسد که ضرورت دستيابي به شاخص‌ها و معيارهاي ارزشيابي در بررسي فيلم‌ها و به طور عام‌تر در جشنواره‌هاي فرهنگي بايد مورد توجه جدي‌تري قرار گيرد.
    آرين‌منش جشنواره را ايستگاهي براي نگاه به گذشته و ارزيابي وضعيت گذشته با وضعيت موجود و ترسيم وضع موجود با وضع مطلوب دانست و ادامه داد: سينما و جشنواره در نظام قبل از جمهوري اسلامي خود هدف نيست، بلکه وسيله‌اي است که ما را به اهداف متعالي ارتقا دهد.
    وي افزود: فيلم، سينما و هنر در خدمت ارزش‌هاي الهي، اسلامي و ملي بايد قرار گيرد و به اين خاطر است که کميسيون فرهنگي سعي در ورود به اين قضيه دارد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com