1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 575  تاريخ مخابره خبر:  ۲۸/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511280020  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۱۷:۲۴
    ۱۳۸۵/۱۱/۲۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

جشنواره بيست و پنجم فيلم فجر تولد اميد

محمدرضا جعفري جلوه معاون امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي خطاب به جامعه سينماي كشور و كليه علاقه مندان اين عرصه پيامي را صادر كرد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري، متن كامل پيام مهندس جعفري جلوه به اين شرح است:

هوالظاهر و الباطن


    ربع قرن حيات نوين سينماي ايران در مسير پرفراز و نشيب خود و در ميعادگاه بيست و پنجم خويش از نقطه عطفي گذشت و مرحله اي از كمال و تعالي دوباره را گواهي و بشارت داد.
    جشنواره فجر 85 بيش از هر امري، تبلور اميد به سينمايي اصيل، مسئوليت شناس و هم مقصد با ملتي بزرگ و آرمان هاي بزرگتر بود. احياء اميد به سينما و ارتقاء اميد در سينما دستاورد اين عطف تاريخي است. استقبال چشمگير مردم، مسئولان و نخبگان جامعه كه گواه افزايش اميد ايشان به سينماست در كنار شكوفائي نهال اميد سينماگران كشور با طيف گسترده علائق و سلائق به تلاش در سينما و نيز تجلي نگاه اميدوارانه تر در آثار و در توليدات سينماي كشور و اين همه متجلي شده در قاب جشنواره، جلوه هايي گونه گون از اميدي است كه مفتاح همه رشدها و تعالي هاست. در واقع پروژه سينماي اميد كه در يكسال و اندي پيش كليد خورد در جشنواره بيست و پنجم به نمايش درآمد و اين پاسخي بود به تدبيري اصيل و صبورانه، به يك سياق مديريتي، پاسخي از سوي سينماگران عزيز كشور كه در هيبت چهار نسل، فعال و علاقه مند به صحنه آمدند و به مشي مسئولانه و طبيبانه مديران امر جوابي دل گرم كننده و اميد افزا دادند.
    آري چنين مشي مديريتي موجب تولد اين مولود مبارك است البته عامل مادي و زميني اين حادثه،‌ كه هر چه شده است و مي شود از اوست و دست اوست كه از آستين ها بيرون است پس،‌ ناسپاسي نكنيم، عقل و عشق هر دو به اين حكم مي كنند كه دست خدا و اراده او را ببينيم و اين تحول بزرگ را به بازي نگيريم و از كاهي، كوهي از غفلت و ناهوشياري نسازيم كه حكيمانه گفته اند:
قدر نعمت، نعمت ات افزون كند            ورنه كفرش، از كف ات بيرون كند
بگذاريم اين مولود مبارك كه در زايماني طبيعي و بدون هيچ تحميلي پا به عرصه گذاشته است به رشد و تكوين تدريجي خود ادامه دهد، كه ايران و جهان نيازمند باليدن و بلوغ بهجت اثر او هستند و طالب سينمايي ديگر،‌ سينمايي شرافت طلب، عدالتخواه و سعادت آور سينمايي كه فقط از ايران و ايراني برمي آيد و بس با هزاران سال تمدن و تدين توأمان، باعمق تاريخي و عرض فرهنگي و جغرافيايي شگفت انگيز، با فرزانگان و جواناني جوياي رفعت. و با آيين سلم و سلام و مسلماني كه اوج خردجويي و زيبايي طلبي است و امتزاجي از جمال و جلال و كمال توأمان مادي و معنوي.
راه را بر سينماي ملي يا به ديگر سخن سينمايي شرقي، ديني و ايراني بگشائيم.
آب زنيم راه را، هين كه نگار مي رسد           مژده دهيم باغ را، بوي بهار مي رسد


                                                                                  محمدرضا جعفري جلوه
                                                                       معاون امور سينمايي و سمعي و بصري
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com