1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 479  تاريخ مخابره خبر:  ۲۶/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511260205  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۳۱:۳۸
    ۱۳۸۵/۱۱/۲۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

توفيق اجباري براي سينماي كودك

در جشنواره امسال آثار دو ژانر حضور پررنگي داشتند. سينماي دفاع مقدس و كودك.

    اگر بتوان گفت كه در مورد فيلم‌هاي جنگي توجهي ويژه موجب افزايش آثار سينماي دفاع مقدس شده، حضور قابل توجه سينماي كودك را بايد در واقع حاصل يك اتفاق بدانيم.طبيعي بود كه با برگزار نشدن جشنواره فيلم كودك اصفهان، فيلم‌هايي كه براي حضور در اين جشنواره آماده شده بودند، سر از فجر در بياورند.
    در شرايطي كه مديريت سينما، بذل توجه به ژانرهاي مغفول مانده را در دستور كار قرار داده است، مي‌شود انتظار داشت كه به سينماي كودك و نوجوان هم توجه بيشتري شود.آنچه پيش رو داريد مروري است كوتاه بر فيلم‌هاي كودك و نوجوان حاضر در جشنواره فيلم فجر.
    فيلم هاي سينمايي «گوشواره» به کارگرداني وحيد موسائيان، «سينه سرخ» کاري از پرويز شيخ طادي، «سبيل مردونه» اثر جواد اردکاني، «قفل‌ساز» ساخته غلامرضا رمضاني و «بچه‌هاي ابدي» فيلم جديد پوران درخشنده آثاري هستند که حرکتي تازه در گونه کودک و نوجوان به وجود آورده‌اند و اگر مجال اکران مناسب به دست آورند، بدون ترديد در جلب نظر مخاطب نسبت به اين گونه سينمايي مي‌توانند تغيير به وجود بياورند.
    فيلم «گوشواره» پنجمين اثر بلند سينمايي موسائيان محسوب مي‌شود كه بر اساس فيلمنامه‌اي از هوشنگ مرادي کرماني ساخته شده است.
    اين فيلم هر چند با سبک و سياق سازنده‌اش تفاوت دارد و به سينماي تجاري تمايل يافته و از نظر مفهومي اثري درخور توجه محسوب نمي‌شود، اما اينکه موسائيان تلاش کرده به طريقي نگاه مخاطبان عام را به فيلم پيوند بزند، راهي براي بيرون آمدن سينماي کودک و نوجوان از فراموشي است.
    فيلم سينمايي «سينه‌سرخ» به کارگرداني پرويز شيخ‌طادي از وراي معصوميت کودکانه سعي مي‌کند مسئله معجزه را در بستري لطيف و خيال‌انگيز مطرح کند.
    فيلم «سبيل مردونه» سومين تجربه سينمايي جواد اردکاني داستان معصومه دختر شش ساله‌اي را بيان مي‌کند که در تلاش است تا براي خان عمو که مردي مسن و عقب مانده ذهني است، دوچرخه بخرد و به اين وسيله آرزوي ديرين او را برآورده کند.
    فيلم «قفل‌ساز» بياني تلخ و گزنده دارد و مشکلي اجتماعي را به عنوان يک تابو مطرح مي‌کند. در عين حال اثر به موضوعي جديد، نگاهي جسارت آميز دارد و دنبال راهي براي حل اين مشکل است.
    فيلم سينمايي «بچه‌هاي ابدي» به کارگرداني پوران درخشنده که مضموني اجتماعي دارد، روايتگر زندگي دختري به نام نگار است که در آستانه ازدواج با جواني به نام ايمان درمي‌يابد او مسئوليت مراقبت و نگهداري از برادر خود را دارد که به سندرم دان مبتلاست.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com