1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 469  تاريخ مخابره خبر:  ۲۵/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511250215  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۵۵:۲۵
    ۱۳۸۵/۱۱/۲۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

افروغ:

هر كس فيلم مي‌بيند حق داوري دارد / سينماگران ما نسبت خود را با مردم مشخص كنند

عماد افروغ در جمع خبرنگاران پارلماني در پاسخ به پرسشي در خصوص انتقادات به نحوه‌ داوري جشنواره‌ي فيلم فجر با بيان اين‌كه سينماگران ما نسبت خود را با مردم مشخص كنند، شتر سواري دولا دولا نمي‌شود، تصريح كرد: وقتي آنها را نقد مي‌كنيم مي‌گويند ما از پشتيباني مردم برخوردار هستيم و مردم بايد در مورد ما قضاوت كنند و وقتي مردم قضاوت مي‌كنند و فيلمي را برمي‌گزينند، مي‌گويند داوري امر كاملا فني است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، رييس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، ادامه داد: براي كسي كه تفكر انتقادي دارد مساله به اين سادگي نيست. مساله هويت صنفي و مساله‌ي نقدناپذير بودن اهالي سينماست و تنها شامل اهالي سينما و سينماگران نمي‌شود. در دانشگاه‌ها و سياست ما نيز وجود دارد.
نماينده‌ تهران با بيان اين‌كه فيلم اخراجي‌ها، انتخاب مردم است، خاطرنشان كرد: آنهايي كه وقتي مورد نقد قرار مي‌گيرند پاي مردم را وسط مي‌كشند، اينجا جواب دهند كه چرا قضاوت‌هاي مردمي بايد ناديده گرفته شود و پاي داوري‌هاي فني بيرون آيد.
    افروغ متذكر شد: برخورد ما با مردم دوگانه است. يا از همان ابتدا بگوييد مجموعه‌ي نگاه ما براي مردم جايي باز نكرده و يا اگر براي مردم جا باز مي‌كند، فقط براي دفاع از هويت صنفي نباشد و آنجايي كه منافع شما را به مخاطره مي‌اندازد پاي مردم را وسط مي‌كشيد.
    به گفته‌ وي، فيلم براي مردم ساخته مي‌شود و هر كس فيلم مي‌بيند حق داوري دارد و مردم نيز يكي از ملاك‌هاي داوري هستند و اگر قرار است فيلم براي محفل خصوصي ساخته شود، نبايد اكران عمومي شود و بايد اكران خصوصي شود.
    رييس كميسيون فرهنگي، گفت: ما اين موضوع را در كميسيون به بحث مي‌گذاريم تا مفصل بررسي شود، چون من فيلم اخراجي‌ها را ديدم و قضاوت من اين است كه واقعا قطع نظر از پردازش آن با اين‌كه خيلي زود به نتيجه مي‌رسد و روند تحول را به خوبي به تصوير نمي‌كشد، اما داستان واقعي جنگ است و معلوم مي‌شود كسي اين فيلمنامه را نوشته را كه جنگ و جبهه و عقبه‌ي جنگ را شناخته است.
    وي ادامه داد: اين فيلمنامه‌ خوبي بود. بازيگران نيز شاهكار خلق كردند و روح طنز نيز در اين فيلم ديده مي‌شود و جا داشت كه بهتر از اينها با آن برخورد شود.
    به گفته‌ افروغ، تا حدودي نام كارگردان فيلم، داوري را تحت‌الشعاع قرار داد.
    وي در خصوص روز ولنتاين (روز عشق و دوستي) كه چند سال است در ايران رواج دارد، گفت: ما مدت‌هاست كه گفته‌ايم كه روز اول ذيحجه كه روز ازدواج حضرت علي (ع) با حضرت فاطمه (س) است، روز ازدواج جوانان نام‌گذاري شود و توقع داشتيم كه دولت سال گذشته اين كار را انجام دهد و اين روز را نامگذاري كند ولي اين كار را نكرد.
    افروغ عنوان كرد: امسال كه اين روز مصادف با شب يلدا بود، من خودم چند بار اين موضوع را تكرار كردم و صدا و سيما نيز زيرنويسي كرد.
    وي گفت: عشق بايد تجلي داشته باشد و تجلي نهايي آن بايد ازدواج باشد.
    نماينده‌ تهران گفت: يكي از مباحث من با رييس جمهور در خصوص طرح تسهيل ازدواج جوانان بود و آن اين كه با ادغام صندوق ازدواج با صندوق مهررضا، تا حدودي روح و مفاد مصوبه‌ مجلس تحت‌الشعاع قرار گرفت و ما تلاش مي‌كنيم بندهايي از طرح تسهيل ازدواج جوانان عملي شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com