1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 507  تاريخ مخابره خبر:  ۲۵/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511250208  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۳۹:۳۳
    ۱۳۸۵/۱۱/۲۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

جواد طوسي:

داوري جشنواره فجر امسال حاصل کيفيت فيلم‌هاست

نتايجي که از داوري فيلم‌هاي بخش‌هاي مختلف جشنواره فجر امسال به دست آمده، نشاندهنده کيفيت نه‌چندان بالاي آثار است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، عضو هيأت داوران بخش مسابقه سينماي ايران جشنواره فيلم فجر در مورد انتخاب برگزيدگان جشنواره گفت: مسئله داوري که تا اين اندازه درباره آن حرف و حديث به وجود آمده، نشاندهنده وضعيت کيفي فيلم هاي امسال است. دليل اعلام محدود نامزدها در بخش هاي مختلف جشنواره کيفيت آثار شرکت کننده است که هر بخش با ضعف و کاستي هاي مختلفي مواجه بوده است. اين اقدام هيئت داوران جشنواره فيلم فجر حاکي از نگاه کنايه آميز در مورد واقعيت هاي موجود آثار جشنواره امسال است.
    جواد طوسي در مورد برخي اعتراض ها به آرا هيئت داوران جشنواره افزود: در پايان هر جشنواره مسئله داوري تا حدودي چالش برانگيز است و يکسونگري ها و دلخوري هايي به وجود مي آورد. به عبارتي، هر کسي از ظن و منطق خود داوري را زير سئوال برده است. به نظر مي رسد اين اعتراض ها امسال گسترده تر شده است. نوع انتخاب ها نشان مي دهد ما تا چه اندازه درست عمل کرده ايم يا اعتراض ها چقدر بر دليل و منطق استوار است. همان ايرادي را که به مجموعه داوري مي گيرند در مورد ناعادلانه بودن انتخاب ها نيز بيان شد. به عقيده من سعه صدر و تحمل پذيري در حيطه هنر لازم است.
    اين داور جشنواره فيلم فجر در مورد استفاده از لفظ "نود شبي" در نشست مطبوعاتي نسبت به فيلمي که بازيگرانش نامزد دريافت جايزه شده بودند، اظهار داشت: اگر بخواهم روي اين مسايل بيش از حد توضيح دهم، به بيان حقانيت راي داوران بايد اشاره کنم که ترجيح مي دهم به اين سمت کشيده نشوم. مسئله اصلي اين است که در سينماي مطبوعات که شان و منزلت خاصي براي آن قائل هستيم و جلسات نقد و بررسي فيلم ها که از حرمت برخوردار است، نبايد يک بازيگر تريبون را در اختيار بگيرد و هر چه دوست دارد بگويد. به خصوص اگر حرفش منطقي و منصفانه نباشد. قضاوت در اين خصوص را به کساني واگذار مي کنم که در اين جلسه حضور داشتند. مردم مي توانند داوران منصف و بي طرفي باشند.
    وي يادآور شد: جامعه هنري در حال حاضر نياز به همدلي دارد. اگر هر کس بخواهد به هر مناسبتي در جهت تضعيف هم صنف خود بر بياييد، زمينه هاي آسيب پذيري و شکل گيري بحران بيشتر مي شود. اين امر به ضرر مجموعه سينما خواهد بود.
    طوسي در مورد رويکرد فيلمسازان اجتماعي در جشنواره امسال گفت: از نظر گستره سينماي اجتماعي در شرايط چندان مطلوب و ايده آلي قرار نداريم. بخشي از اين امر به نگاه کنترل شده و مميزي در زمينه فيلمنامه نويسي برمي گردد. اگر بخواهيم بخش مسابقه فجر را بستري براي بررسي وضعيت سينماي اجتماعي قرار دهيم، با بضاعت بسيار محدودي رو به رو بوديم. نگاه جسارت آميز و معترضانه توام با دغدغه دلسوزي در طيف محدودي مشاهده شد. مسئولين سينمايي بايد تا حدودي به هنرمندان اين دوره اعتماد و توجه بيشتري نشان بدهند تا در عرصه سينماي اجتماعي با سرفصل جديدي رو به رو باشيم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com