1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 414  تاريخ مخابره خبر:  ۲۴/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511240240  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۰۱:۲۶
    ۱۳۸۵/۱۱/۲۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

برگزيدگان جشنواره 25 از سيمرغ بلورين مي گويند

سيمرغ 25 با آرام گرفتن روي شانه هاي بهترين هاي سينماي ايران، برترين هاي جشنواره را شناخت.

  به گزارش سايت سينمايي سوره، مراسم اختتاميه بيست و پنجمين جشنواره فيلم فجر يكشنبه شب در تالار وحدت با اعلام برگزيده ها به كار خود پايان داد.

اميرشهاب رضويان سيمرغ بلورين بهترين كارگرداني:
اگر هم سيمرغ نمي گرفتم افسرده نمي شدم
اولين بار است كه از جشنواره فجر سيمرغ مي گيرم، اما اولين بار نيست كه جايزه مي گيرم و تقدير مي شوم. من بيشتر در سال 62 براي فيلم كوتاهي به نام «يكي ديگر» ديپلم افتخار گرفتم به اضافه 10 حلقه فيلم هشت ميليمتري، و شايد باور نكنيد، جايزه اي كه سال 62 گرفتم، بيشتر از دريافت اين سيمرغ بلورين مرا خوشحال كرد و باور كنيد اين را دروغ نمي گويم. شايد به اين خاطر كه آن موقع جوانتر بودم و انگيزه ام بيشتر بود و مسلماً تأثير سيمرغ در آن دوران بيشتر بود. به هر حال امشب كه سيمرغ گرفتم خوشحالم، ولي اگر هم نمي گرفتم افسرده نمي شدم و دوستاني هم كه سيمرغ نگرفته اند ان شاءاله در دوره هاي بعد آن را دريافت مي كنند. الان بيشترين دغدغه ام ديده شدن و خوب ديده شدن فيلمم است. آن چيزي كه فيلم را ماندگار مي كند سيمرغ نيست بلكه هويت و خود فيلم است.

بهرام توكلي كارگردان «پابرهنه در بهشت» برنده سيمرغ بلورين بهترين فيلم اول:
خوشحالم از اين كه ديده شدم
به عنوان كارگردان كه فيلم اولش را ساخته و فيلم را هم دوست دارد و لحظه هايي از آن برايش خيلي عزيز است. احساس خوشحالي مي كنم كه اين اتفاق افتاده است. در واقع ديده شدن فيلم برايم اهميت زيادي داشت. و خوشحالي ديگرم به اين دليل است كه بخشهاي ديگر فيلم، همانند بخش فني، فيلمبرداري، صدابرداري و بازيگري هم در فيلمم ديده شد و اين خيلي لذت بخش است.

حميد خضوعي ابيانه برنده سيمرغ بلورين بهترين فيلمبرداري براي كار «پابرهنه در بهشت»:
وقتي كارگردان بر كار تسلط داشته باشد
طبيعي است كه از دريافت سيمرغ بلورين خوشحال باشم اما براي خوشحال بودنم دليل مهمتر ديگري هم دارم و آن ديده شدن فيلم «پابرهنه در بهشت» است و فكر مي كنم اصلي ترين دليل موفقيت اين فيلم به خاطر حضور كارگردانش بهرام توكلي است. بهرام در عين حال كه خيلي جوان است اما آگاه و با تسلط و با دانش است. همان گونه اي كه فيلمنامه فوق العاده خوبي را براي كار اولش آماده كرده بود، به همين شكل بر همه امور ديگر چه ساختار كلي فيلم و چه فيلمبرداري و چه صدا... احاطه داشت. وقتي كه كارگردان حضوري اينگونه در كار داشته باشد، مسلما بقيه عوامل گروه هم كارشان را جانانه و از صميم دل انجام مي دهند و نتيجه اش همين مي شود كه مي بينيد.

پانته آ بهرام بازيگر فيلم «بچه هاي ابدي» برنده سيمرغ بلورين بهترين نقش مكمل زن:
يك فرصت خاص و استثنايي
واقعاً خوشحالم. بازي در فيلم «بچه هاي ابدي» و كار در كنار پوران درخشنده يك فرصت خاص و استثنايي برايم بود؛ خصوصاً حضور در كنار علي احمدي فر، يك انسان استثنايي و بااستعداد كه فوق العاده بازيگر خوبي است. من براي اين فيلم خاص و بازي در كنار علي احمدي فر بايد تمام پيش فرض هايي كه از شيوه هاي بازيگري در ذهن داشتم كنار مي گذاشتم، چون بازي در اين گونه فيلمها بايد به شكل بداهه باشد و حضور در لحظه را مي طلبد و مطابق با حس و حال صحنه و موقعيتي كه علي داشت بايد بازي مي كردم. و اينكه هر حسي را كه در فيلم ديديد چه خنده، چه گريه و چه تمام واكنش هايم واقعي بود.

محمدرضا دلپاك برنده سيمرغ بلورين بهترين صداگذاري براي فيلم «قاعده بازي»
چرا كار بچه هاي ديگر ديده نشد
طبيعي است دريافت سيمرغ هميشه دل انگيز است و آدم را خوشحال مي كند، اما از طرفي نيز ناراحتم كه كار بچه هاي ديگر ديده نشد، حتي نامشان در بخش نامزدها نيز نبود. و شاهد بودم شب و روز همه بر اين كارشان زحمت كشيدند و همه از دل و جان مايه گذاشتند و جا دارد همين حالا از احمدرضا معتمدي هم تشكر كنم كه كارگرداني خوش ذوق و پر از ايده هاي درخشان بود و مهمتر اين كه انسان و دوستي همراه بود، و احساس مي كنم اين سيمرغ نه به من به شكل خاص، كه به انجمن صدابرداران سينما قرار دارد.

افشين هاشمي بازيگر فيلم «پابرهنه در بهشت» برنده سيمرغ بلورين بهترين نقش مكمل مرد:
اين تشويق برايم لذت بخش است
واقعاً خوشحالم. و طبيعي است آدم كاري را كه دوست دارد و انجام مي دهد و بعد به خاطر آن تشويق مي شود برايش لذت بخش مي شود. اميدوارم كه اين اتفاق در كارنامه هنري ام يكبار ديگر هم اتفاق بيفتد. نكته اي كه وجود دارد اين كه بقيه هنرمندان و بازيگراني هم كه در اين بخش نامزد بودند كارشان فوق العاده بود و من اميدوارم نماينده خوبي از طرف اين گروه براي دريافت اين جايزه باشم.

محمدحسين لطيفي كارگردان «روز سوم» برنده سيمرغ بلورين بهترين كارگرداني:
فيلمسازي كار ساده اي است
من اين سيمرغ را تقديم مي كنم به محمد نوراني عزيز كه فيلم در واقع بخشي از خاطرات اين عزيز بود كه به تصوير كشيده شد. و نكته اي كه مي خواهم بگويم اين فيلمسازي كار بسيار ساده اي است، اما با غيرت و باشرف زندگي كردن بسيار سخت و دشوار است و تمام آرزويم اين است كه جاي يكي از شخصيت هاي فيلم «روز سوم» بودم نه كارگردان آن.

محمود كلاري برنده سيمرغ بلورين ويژه هنر و تجربه:
مي خواهم تعداد سيمرغ هايم را به 10 برسانم
طي بيست و پنج سال حضور و همراهي ام با جشنواره فيلم فجر، اگر چه اين ششمين جايزه اي است كه دريافت مي كنم و اميدوارم اين رقم به ده برسد، اما واقعيت اين است كه بساير خوشحالم. من همانند ديگران نيستم كه مي گويند مهم كارمان بود كه انجام داديم و حالا اگر جايزه هم گرفتيم يا نگرفتيم اهميتي ندارد اما من هميشه از گرفتن جايزه لذت مي برم و به هيجان مي آيم و خوشحال مي شوم. اين حس خوبي است كه تلاش و زحمتي كه آدم مي كشد ديده شود و براي آن اهميت قائلند.

عليرضا جلالي تهيه كننده «روز سوم» برنده سيمرغ بلورين بهترين فيلم:
تقديم به روح شهداء
احساسم را مي توانم در يك كلمه خلاصه كنم: خوشحالم. اما بيشتر از اين موفقيت، سرافرازي را در احترام به شهدا و خانواده هايشان مي دانيم. ما از همان ابتدا و شروع كار فيلم روز سوم نيتمان احترام به روح شهدا و خانواده هايشان بود؛ و حالا كه اتفاق افتاده مي گويم كه اين فيلم افتخاري كسب كرد. ما آن را تقديم به روح شهداي عزيزمان مي كنيم.
 و تا زماني که شرايط مناسب نباشد سؤالات مناسبي نيز به گوش نمي رسد و البته مربوط به مديريت امسال و جشنواره امسال نيست چرا که هر ساله اينگونه بوده است.
بيست و پنجمين جشنواره فيلم فجر در حالي به پايان رسيد که مي توان گفت تمامي منتقدان، خبرنگاران، کارگردانان، بازيگران و ديگر اهالي هنر هفتم از نحوه برگزاري نشست ها، قضاوت ها و اکران فيلم ها انتقاد داشتند و برخي نامزدهاي دريافت سيمرغ را در حد و اندازه حتي کانديد شدن براي اخذ سيمرغ نمي دانستند تا جايي که فرياد و لحن تند و برنده انتقادي آنان به روز اختتاميه جشنواره امسال نيز رسيد که بدون شک اين موضوع از اعتبار مهمترين رويداد هنري سال در دوره هاي بعدي مي کاهد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com