1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 471  تاريخ مخابره خبر:  ۱۸/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511180104  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۱۲:۲۴
    ۱۳۸۵/۱۱/۱۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

توسط مركز فرهنگي باربيكن صورت مي‌گيرد

نمايش فيلمهايي از سينماي دفاع مقدس در انگليس

مركز باربيكن اصلي‌ترين مركز هنري انگليس در اقدامي كم سابقه منتخبي از فيلمهاي ژانر دفاع مقدس ايران را به نمايش گذاشته و طي چند سمپوزيوم كه بناست در تالارهاي متعدد همين مجموعه برگزار شود به بررسي آثار و سابقه فيلمسازان ايراني خواهد پرداخت.

    به گزارش سايت سينمايي سوره از لندن، اين برنامه ويژه در فاصله 22 تا 28 فوريه (سوم تا 9 اسفند) برگزار شده و طي آن پنج فيلم سينمايي و شش فيلم مستند همگي در رابطه با جنگ تحميلي هشت ساله با عراق به نمايش گذاشته مي شود.
    به علاوه بناست در كنفرانسي يك روزه در باربيكن ضمن نمايش چند فيلم جنگي ساخت ايران سخنرانان در رابطه با موضوع شهادت و پردازش آن در سينماي جنگي ايران صحبت كنند.
    فصل سينماي جنگي ايران در باربيكن با مشاركت "بنياد ميرات ايران" در انگليس و موسسه "سنترو اينكونتري اوماني" فراهم شده است.
    به علاوه نهادهاي ايراني نظير سيما مديا اينترنشنال، بنياد سينمايي فارابي، كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، روايت فتح و شهرزاد مديا اينترنشنال نيز در شكل گيري اين فصل هنري در لندن نقش داشته اند.
    گيلانه ساخته رخشان بني اعتماد، باشو غريبه كوچك، افسانه عشق ساخته فرشاد مهرانفر، بازي بزرگسالان ساخته كامبوزيا پرتوي و كيميا ساخته احمد رضا درويش پنج فيلم داستاني اين جشنواره راتشكيل مي دهند.
    در اين جشنواره همچنين فيلمهاي مستندي ساخته شهيد مرتضي آويني، ابراهيم اصغرزاده، عزيزالله حميدنژاد و محمد احمدي به نمايش در مي آيد.
روز شنبه 24 فوريه باربيكن، ميزبان سخنراناني در همايش يك روزه بنام "روايت فتح – جنگ در سينماي مستند پس از انقلاب در ايران" مي باشد.
    مايكل آبيكاسيس استاد دانشگاه آكسفورد، مصطفي دالايي فيلمساز ايراني، پدرام خسرو نژاد استاد پژوهشگر در مركز خاورميانه دانشگاه آكسفورد، روبرت صافاريان منتقد سينما از تهران و نادر طالب زاده مستند ساز ايراني از تهران در اين همايش سخنراني خواهند كرد.
    گفته شده كه رخشان بني اعتماد احتمالاً در مراسم افتتاحيه اين جشنواره حضور يافته و در كنار طارق علي نويسنده و تاريخشناس و متفكر اسلامي در انگليس به بحث درباره فيلمش خواهد پرداخت.
 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com