1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 480  تاريخ مخابره خبر:  ۱۸/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511180102  ساعت مخابره خبر: ۱۷:۰۹:۱۰
    ۱۳۸۵/۱۱/۱۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

«زمين مي‌لرزد» ويسكونتي در بخش فيلم‌سازان نام آور جشنواره‌ي فيلم فجر

«زمين مي‌لرزد» به كارگرداني «لوكينو ويسكونتي» كه قرار است در بخش فيلمسازان نام آور و يكصد سالگي، بيست و پنجمين دوره جشنواره‌ي فيلم فجر به‌نمايش در‌آيد، در سال 1948 ميلادي در ايتاليا توليد شده است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره «زمين مي‌لرزد» به كارگرداني لوكينو ويسكونتي، در مدت زمان 160 دقيقه به شيوه سياه و سفيد ساخته شده است.
فيلمنامه‌ِ اين اثر سينمايي به قلم خود كارگردان بر اساس داستاني از جوواني ورگا با نام « بدخواه» نوشته شده و درباره خانواده‌اي فقير ايتاليايي است كه با بيماري پدربزرگ، سلف‌خران بازار ماهي آنان را استثمار كرده‌اند. پسر بزرگ خانواده با تمام توان خود تلاش مي‌كند تا مخارج آن‌ها را تامين كند. پسر كوچكتر فرار مي‌كند. آنها خانه خود را به رهن مي‌گذارند تا به وضع خود سروساماني بدهند. اما عليرغم وضع مناسب صيد باز هم ناچار مي‌شوند كه خانه و وسيله معاش خود را از دست بدهند. پسر بزرگ مي‌رود تا مزدور ديگران شود.
    طبق نظر منتقدين آثارش، پيشرفت لوكينو ويسكونتي پس از « زمين مي‌لرزد» به بهترين شكل ممكن در ادامه و گسترش جنبش تئورئاليسم سينماي ايتاليا در سالهاي پنجاه آشكار مي‌شود. ويسكونتي در ميان كارگردانان مسن‌تر ايتاليايي تنها كسي است كه توانسته است سنت نئورئاليسم را براي دوران معاصر پربارتر كند، بي‌آنكه بدين سبب فيلم‌هايش كهنه به نظرآيند و يا ارتباطشان را با واقعيات امروز از دست داده باشند.
    پس از پيروزي انتخاباتي «دو كاسپري» در سال 1948، سياست بازسازي در ايتاليا ريشه گرفت كه قلمرو سينما نيز تاثيرگذار بود. دولت تصميم به دادن اعتبار و كمك مالي به بخش سينما مي‌گيرد و معمار كمك مالي به هر فيلم موفقيت آن فيلم نزد مردم بود. بدين ترتيب «‌زمين مي‌لرزد»، « دزدان دوچرخه» و « اومبرتو» ضعيف‌ترين فيلمها در نزد مردم شناخته شدند.
    بازيگران فيلم « زمين مي‌لرزد» همگي غير حرفه‌اي و اهالي آچي‌ترنزا در سيسيل هستند. جي.آر.آلدو فيلمبردار است و لوكينو ويسكونتي به همراه ويلي‌مزه رو آهنگسازي فيلم را بر عهده دارند.
 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com