1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 448  تاريخ مخابره خبر:  ۱۶/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511160023  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۱۸:۰۳
    ۱۳۸۵/۱۱/۱۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

همزمان با بيست و پنجمين جشنواره فيلم فجر صورت گرفت

آغاز به كار دهمين بازار فيلم و برنامه هاي تلويزيوني

دهمين بازار فيلم و برنامه تلويزيوني ايران با حضور بيش از 220 ميهمان خارجي از تهيه كنندگان، پخش كنندگان و خريداران فيلم به همراه نمايندگان جشنواره هاي مهم بين المللي از 47 كشور جهان در مركز آفرينش هاي هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان برگزار شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، امير اسفندياري مدير بازار بين المللي فيلم ايران با بيان اين خبر كه در بازار امسال 47 كشور مختلف جهان محصولات خود را ارائه كرده اند افزود: هر چند در بازار امسال نمايندگان 47 كشور حضور دارند اما با احتساب فيلمها در مجموع مي توان گفت 61 كشور از نقاط مختلف جهان در دهمين بازار فيلم امسال شركت كرده اند.
    اسفندياري بازار بين المللي فيلم را داراي رويكردي فرهنگي دانست كه با ديگر كالاهاي تجاري تفاوتي عمده دارد.
    او در ادامه نتايج حاصل از اين بازار در معرفي توليدات سينمايي ايران به كشورهاي خارجي گفت: واقعيت اين است كه از لحاظ تجاري هنوز اقدامات زيادي بايد انجام پذيرد كه اين اقدامات نيز تمامي مراحل توليد فيلم از ابتدا تا آماده نمايش شدن آن را دربرمي گيرد. از اين روست كه معتقدم براي تحكيم بخش صنعتي سينما و تقويت حضورش در بازارهاي جهاني هنوز راه زيادي در پيش داريم.
    او با اميدواركننده دانستن تعداد ميهمانان خارجي در دهمين بازار بين المللي فيلم فجر ادامه داد:‌ از ده سال گذشته تا به امروز به تعداد ميهمانان بازار فيلم به مقدار بسيار قابل توجهي افزوده شده است. خريداران در اين بازار به غير از تهيه محصولات تازه، در واقع به كشف استعدادهاي جديد سينماي ايران نيز مي پردازند كه اين خود قدم بزرگي در راه توسعه جهاني سينماي ايران خواهد بود.
    او با اشاره به اين نكته كه به هر حال گاهي اوقات به دليل حضور كارگردانان صاحب نام استثناهايي به وجود مي آيد كه برخي فيلمها با رقم هايي بسيار بالا به فروش مي روند ادامه داد:‌ با درنظرگرفتن تمام اين استثناها مي توان در مجموع حاصل بازار فيلم را اميدواركننده و موفق ارزيابي كرد چون ده سال پيش ما بازار را با تنها پنج غرفه شروع كرديم كه غرفه هايي چون كانون پرورش فكري، اتحاديه تهيه كنندگان cml و فارابي از جمله آنها بود، اما امسال بيش از 53 غرفه خارجي و 33 غرفه ايراني در بازار حضور دارند كه همين تعداد نشان دهنده رشد چشمگير آن است چون به هر حال اگر قرار بر اين بود كه بازار از رونق كافي برخوردار نباشد اين تعداد كشور داوطلب حضور در آن نمي شدند، در واقع همين ميزان تقاضا نشان از كارآيي اين بازار داشته است.
    او بازار را محل گفتگوي فيلمسازان و دست اندركاران سينما دانست كه همين نكته اولين و مهمترين قدم در راه ايجاد شرايط مناسب براي عرضه تجاري فيلمها در آينده خواهد بود.
    اسفندياري ادامه داد: مثل هر بازار ديگري، حاصل بازار امسال نيز مسلماً بعد از گذشت مدتي به ثمر خواهد رسيد،‌ چون تبديل اين صحبت ها به قرارداد نيازمند زمان مشخصي است كه به نوعي شيوه برگزاري هر بازاري به شمار مي رود.
    اسفندياري با بيان اين مطلب كه جشنواره فجر محل نمايش توليدات سينمايي در طول يكسال سينماي ايران است اضافه كرد: مختصات بازار بين المللي فيلم فجر با حضور بين المللي سينماي ايران در جشنواره هاي خارجي كاملاً متفاوت است. موفقيت بازار بين المللي فيلم فجر كارشناسي متفاوتي مي خواهد كه تجربه فعاليت در حوزه بين المللي را داشته باشد. البته اين نكته نيز قابل ذكر است كه موفقيت بازار فيلم نهايتاً به حضور جهاني موفق تر فيلمها نيز كمك خواهد كرد چون باعث مي شود، محصولات سينمايي توسط پخش كنندگان حرفه اي ديده شود. در واقع حضور در بازار فيلم ايران دورخيزي براي حضور در بازارهاي بين المللي نقاط ديگر جهان است.
    او با اشاره به رشد 30 درصدي بازار فيلم امسال نسبت به سال گذشته گفت: ما با برگزاري اين بازار فيلم در واقع به دنبال هدفي بزرگتر هستيم كه آن رسيدن به بزرگترين و تأثيرگذارترين بازار منطقه اي فيلم است. هدفي كه تا به امروز هم به مقدار زيادي به آن نزديك شده ايم.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com