1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 469  تاريخ مخابره خبر:  ۱۶/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511160011  ساعت مخابره خبر: ۱۰:۵۴:۳۷
    ۱۳۸۵/۱۱/۱۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

سهيلي:

شخصيت‌هاي فيلمم نمادي از جوانان كشورمان هستند

سعيد سهيلي گفت: دو شخصيت اصلي فيلم «سنگ،كاغذ،قيچي» نمادي از جوانان كشورمان هستند كه با ناعدالتي‌ها مي‌جنگند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره ،نشست نقد و بررسي فيلم «سنگ،كاغذ،قيچي» با حضور سعيد سهيلي (كارگردان)،امين حيايي و نيلوفر خوش خلق (بازيگر)،حميد اعتباريان (تهيه‌كننده)،حسن ايوبي (تدوينگر)، ستار اوركي (آهنگساز)، عليرضا زرين دست (فيلمبردار) امشب در سينما فلسطين برگزار شد.
    «سعيد سهيلي» به نحوه شكل‌گيري ايده اوليه فيلم اشاره نمود و گفت: در سكانسي از فيلم «شب برهنه»، در آسايشگاه جانبازان با تعدادي از اين جانبازان روبرو شدم كه با غربت و درد و رنجي بودند كه موجب شد ايده اين فيلم براي من شكل بگيرد. البته حدود چند وقت بعد فيلمنامه اين فيلم را نوشتم و پس از چندين بار بازنويسي به اين شكلي كه امروز شما ملاحظه كرديد رسيدم.
    «اعتباريان» نيز فيلمنامه «سنگ،كاغذ،قيچي» را داراي خصوصيات منحصر به فرد خواند و افزود: در توليد فيلم ابتدا برايم فيلمنامه از اهميت خاصي برخوردار است.پس از خواندن اين فيلمنامه احساس كردم كه اين كار فرمي جديد دارد. در ابتداي كار با فارابي شريك بوديم. ولي پس از مدتي كه از شروع آن گذشت متوجه شدم كه كار هزينه بالايي دارد اما به هرحال با كمك گروه توانستيم كار را به پايان برسانيم.
    «امين حيايي» بازيگر فيلم درباره نقش خود در فيلم و نحوه استفاده‌اش از اسلحه گفت:در فيلم‌ براده‌هاي خورشيد و گارد ويژه نيز چنين نقش‌هايي را ايفا كردم اما به دلايلي اين فيلم‌ها ديده نشدند. به همين خاطر با نقش‌هايي از اين دست از گذشته نزديكي داشتم. البته نقش جهان كاراكتري نبود كه بخواهم براي آن را شخصيت پردازي كنم.
«سعيد سهيلي» هرگونه تاثير از فيلم«آژانس شيشه‌اي» را تكذيب كرد و گفت: معتقدم هيچ فيلمي پاسخي براي فيلم ديگر نيست. فيلم« آژانس شيشه اي» يك فيلم مستقل از يك فيلمساز مستقل است.
    «زرين دست» درباره فيلمبرداري اين فيلم گفت:هميشه طبق معمول در اغلب فيلم هايي كه كار مي‌كنم از ابزار معمول استفاده مي كنم.البته اين موضوع بيشتر به فيلمنامه و فيلمي كه كار مي‌كنم هم بستگي دارد. البته ما در اين فيلم امكانات خوب و كافي داشتيم.
    «ستار اوركي» گفت:سعي كردم خود را بيشتر در غالب تصوير بگنجانم. البته ايوبي من را براي اينكه بتوانم به غالب كلي برسم بسيار كمك كرد. فيلم تكنيك خاصي داشت و به نوعي اولين تجربه من در اين ژانر به شمار مي‌رود.
    «سهيلي» افزود : فيلم به نظر من به اندازه كافي فيلم حرف‌هاي سياسي داشته است. من هميشه صراحت لهجه دارم و فكر مي‌كنم كه اگر بخواهم اينجا هم اين موضع و بحث‌هاي سياسي را ادامه دهم بحث به جاي ديگري كشيده مي شود . البته اعتقاد دارم اگر جهان و مملي دو كاراكتر اصلي من كه در فيلم حضور دارند اين دو نمادي از جوانان جامعه هستند. اينها همان جواناني هستند كه روزي براي دفاع از كشور خود جنگيدند حالا نيز براي دفاع از ناعدالتي‌ها مي‌جنگند.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com