1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 541  تاريخ مخابره خبر:  ۱۴/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511140020  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۵۵:۲۷
    ۱۳۸۵/۱۱/۱۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

رضا داد :

جشنواره فجر، مجموعه‌اي از بهترين فيلم‌هاي سينماي ايران و جهان است

"عليرضا رضا داد" دبير بيست و پنجمين جشنواره فيلم فجر، اين جشنواره را مجموعه‌اي از بهترين فيلم‌هاي سينماي ايران و جهان دانست.

    به گزارش سايت سينمايي سوره ، به نقل از روابط عمومي جشنواره رضا داد در اين پيام اظهار داشت : "در روز آغازين اين آئين با شكوه، به‌ياد يك تاريخ شكوه و عظمت، ياد آن سروقامتان را گرامي داشتيم كه در آن رنگارنگ صحراي عشق، كه آسمان و زمين را بهم درآويخته بود، يك نيم روز هنرمندانه نقشي زدند بر سينه تاريخ، به وسعت همه زمانها و همه مكانها.با صبا از چمن لاله سحر مي گفتم كه: شهيدان كه‌اند اين همه خونين كفنان/ گفت: حافظ، من و تو محرم اين راز نه‌ايم، ز مي لعل حكايت كن و شيرين دهنان."
    رضا داد در ادامه گفت :"و اين جوان رعناي بيست و پنج ساله كه آرزومند آن است تا هر ساله نقشي زند به رنگارنگي همان تاريخ، در اين روزها مي آيد تا سينماي ملي را بسرايد، بنوازد و نقش زند، آن نقش را كه ماندگار شده است به روايت‌هايي گونه گون از نور و نوا.
    كارنامه يكسال تلاش سينماي ايران و يكسال جست‌وجو در آثار ساير ملل امروز پيش روي ماست."
او با اشاره به جشنواره بيست وپنجم گفت :"جشنواره بين المللي فيلم فجر، قامت برافراشته است و آنچه در آن ترديد داشتيم، امروز به يقين بدل شده است و سينماي ايران مسيري متعالي را پيموده و آمده است تا رقيبي و رفيقي جدي باشد و از اين رقابت و رفاقت نيز برخود مي بالد.قرار جشنواره بين المللي فيلم فجر با خودش اين نيست كه يكي باشد شبيه ديگران. قرار است خودش باشد. مثل خودش. مثل سينماي ايران با همه ويژگي هاي منحصر به فرد خود. مثل گلهايي كه قد مي كشند، قامت مي بندند، سر بر مي آورند تا سري بين سرها درآورند و سايه اي شوند بر سر ديگران. سرو قامت. مثل سينماي ايران."
    دبير جشنواره با اشاره به فيلم‌هاي بين‌المللي حاضر درجشنواره گفت :"خوشنوديم كه در اين جشنواره ميزبان كشورهاي مختلفي در بخش نمايش فيلم و بازار فيلم هستيم. تلاش همكاران ما در دبيرخانه جشنواره، انتخاب مجموعه اي از مناسبترين آثار سينماي ايران و جهان بوده است تا پس از يك ربع قرن برگزاري، اين دوره جشنواره كارنامه اي در خور و شايسته داشته باشد. "
    رضا داد درپايان گفت :"ادب آن است كه به پاس ربع قرن برگزاري اين آئين، تلاش پيشينيان خويش را پاس داريم و اين سبد ستاره را تقديم علاقمندان اين دوره از جشنواره كنيم. زمان به زودي مي گذرد. در يك چشم به هم زدن جشنواره بيست و ششم از راه مي رسد.
    اين پيمان را كه براي تعالي سينماي ايران بستيم از ياد نخواهيم برد كه:
    پير پيمانه كش من كه روانش خوش باد /گفت پرهيز كن از صحبت پيمان شكنان."
    همچنين"عليرضا رضا داد" گفت: جشنواره فيلم فجر براي همه كشورهايي كه در عرصه سينمايي حرفي براي گفتن دارند ، نامي آشناست و به دليل سابقه و كيفيت فيلم‌هايش جايگاه ويژه‌اي در منطقه دارد.
    وي با اشاره به « جشنواره فيلم دبي» و تلاش بعضي كشورهاي منطقه كه مي‌خواهند با صرف هزينه‌هاي بسيار و دعوت از فيلمسازان مطرح سينماي جهان از اهميت جشنواره فجر بكاهند، گفت: با وجود همه اين تلاش‌ها جشنواره فجر بي‌بديل‌ترين جشنواره خاورميانه است، زيرا كشوري كه سينما ندارد، جشنواره موفقي هم نخواهد داشت، اما جشنواره فيلم فجر همواره مسيري رو به رشد را طي مي‌كند و بسيار موفق است.
    دبير جشنواره بيست و پنجم فيلم فجر در پاسخ به بعضي انتقادها كه معتقدند حضور فيلم‌هاي خارجي در جشنواره فيلم فجر كم رنگ شده است، گفت: جشنواره بين‌المللي بر اساس تعريف، جشنواره‌اي است كه دست كم هفت فيلم خارجي در آن حضور يابد و به نمايش درآيد. بر اساس اين تعريف جشنواره فيلم فجر جشنواره‌اي بين‌الملي است، زيرا هميشه تعداد فيلم‌هاي خارجي دعوت شده بيش از اين تعداد بوده است، ضمن اينكه در بعضي دوره‌ها 16 و گاه 24 فيلم خارجي در جشنواره فيلم فجر حضور داشتند.
    رضا داد در بيان ويژگي‌هاي جشنواره بيست و پنجم گفت: تعداد آثار، تنوع موضوعات فيلم‌ها، توجه به مستند بلند و حضور چهار نسل در جشنواره بيست و پنجم از مهمترين ويژگي‌هاي اين جشنواره بود كه نشان دهنده سير رو به رشد اين جشنواره است.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com