1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 520  تاريخ مخابره خبر:  ۱۱/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511110208  ساعت مخابره خبر: ۱۶:۴۰:۱۰
    ۱۳۸۵/۱۱/۱۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

بودجه سينماي ايران

شايسته: سينماي ايران براي برآوردن انتظارات بودجه كافي مي‌خواهد

«مرتضي شايسته»، تهيه كننده سينماي ايران گفت: نمي شود از سينماي ايران انتظار داشت ولي امكانات و بودجه در اختيارش قرار نداد. معاونت سينمايي با اين بودجه نمي تواند كاري انجام بدهد و قدرت مانورش بسيار پايين خواهد بود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، اين تهيه‌كننده سينما افزود: با توجه به حجم فعاليتها و مأموريت‌هاي معاونت سينمايي و شرح وظايفش بودجه در نظر گرفته شده بسيار ناچيز است و در حد انجام امور اداري و زير مجموعه‌اش است و نمي‌تواند كمكي براي رشد و ارتقاي سينماي ايران باشد.
    وي ادامه داد: در مجموع تصور من اين است كه اين بودجه رقمش پايين است و براي اينكه ما بتوانيم در سينما با يك جهش و اتفاق سازنده رو به رو شويم و اهدافي كه مسئولين مي‌گويند را پيش ببريم به هر حال احتياج داريم بودجه مناسب در اختيار امور سينمايي قرار داده شود.
    شايسته گفت: اين بودجه نياز است تا بتوانيم به لحاظ تقويت زير ساختها در بخش سالن، تجهيزات، به روز كردن تكنولوژي و فناوري، آموزش نيروي انساني، فعاليت كنيم كه با بودجه تعيين شده بعيد مي‌دانم با اين بودجه معاونت سينمايي بتوانند كاري كند.
    «شايسته» بودجه‌بندي نامناسب را عاملي در جهت تضعيف سينما دانست و گفت:اگر نمايندگان مجلس و مسئولين مي‌خواهند انتظاراتشان از سينما بر آورده شود بايد در زمان تعيين بودجه از خود حمايت نشان دهند.
    وي بر حمايت از بخش خصوصي تاكيد كرد و گفت:لازم است در زمان بودجه بندي تقويت بخش خصوصي و سهم اين بخش معلوم شود چون به نظر مي رسد بخش خصوصي در اين چند ساله ناديده گرفته شده و سال به سال بنيه و توان آن تنزل پيدا كرده است و با خطر نابودي رو به رو است.ما به عنوان بخش خصوصي انتظار داريم سهم ما در تمام بخشها چه در بخش سالن داري تهيه كنندگي، استديو داري، لابراتور و بخش هاي مختلف از محل تحصيل و اعتبارات، بودجه تسهيلات مشخص شود. در حالي كه بحث خصوصي سازي كشور را فرا گرفته و همه به دنبال خصوصي‌سازي هستند تقويت اين بخش مدنظر مسئولين بالاخص برنامه ريزان قرار گيرد.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com