1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 483  تاريخ مخابره خبر:  ۱۱/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511110018  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۵۶:۵۰
    ۱۳۸۵/۱۱/۱۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

نگاهي به فعالترين بازيگران سينماي ايران در جشنواره بيست و پنجم فيلم فجر

خسرو شكيبايي فعالترين بازيگر جشنواره فيلم فجر امسال است

خسرو شكيبايي با حضور در سه فيلم حاضر در مسابقه بيست و پنجمين جشنواره فجر، فعالترين بازيگر سينماي ايران در اين جشنواره محسوب مي‌شود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره ، شكيبايي امسال در فيلم هاي سينمايي "اتوبوس شب" كيومرث پوراحمد، "دست هاي خالي" ابوالقاسم طالبي و "رئيس" مسعود كيميايي حضور دارد. وي سال 1323 در تهران متولد شد و دانش آموخته رشته بازيگري از دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران است. او تا پيش از انقلاب فقط در عرصه تئاتر فعاليت داشت و فعاليت حرفه اي در عرصه سينما را با بازي در فيلم "خط قرمز" ساخته مسعود كيميايي در سال 1361 آغاز كرد. وي تاكنون در 41 فيلم ايفاي نقش كرده است.
نيوشا ضيغمي امسال با دو فيلم سينمايي "اخراجي ها" به كارگرداني مسعود ده نمكي و "گناه من" مهرشاد كارخاني در جشنواره حضور دارد. اين بازيگر جوان فعاليت خود در زمينه بازيگري سينما را از سال 1383 آغاز كرده است. وي در اين سال در فيلم هاي "تردست"، "شوريده" و "مواجهه" ايفاي نقش كرد. دو فيلم حاضر در جشنواره نيز در سال 85 ساخته شده اند.
    مريلا زارعي نيز امسال دو فيلم در جشنواره فجر دارد. "دست هاي خالي" كار جديد ابوالقاسم طالبي و "آفتاب بر همه يكسان نمي تابد" عباس رافعي حضور وي در جشنواره امسال را تشكيل مي دهد. اين بازيگر متولد سال 1353 و دانش آموخته مهندسي علوم صنايع غذايي است. وي فعاليت در زمينه بازيگري را از سال 1373 با سريال تلويزيوني "كارآگاه علوي" آغاز كرد. پس از آن در چند سريال و تله تئاتر تلويزيوني ديگر حضور يافت و فعاليت در سينما را با حضور در فيلم "پاتك" ساخته علي اصغر شادروان در سال 1374 آغاز كرد. وي تاكنون در 19 فيلم سينمايي حضور داشته است.
    حضور پانته آ بهرام در جشنواره فجر امسال با دو فيلم سينمايي "اقليما" به كارگرداني محمدمهدي عسگرپور و "بچه هاي ابدي" پوران درخشنده شكل مي گيرد. بهرام متولد اسفند 1348 در تهران است. وي دانش آموخته مدرسه هنر و ادبيات صدا و سيما در رشته بازيگري و رشته نمايش دانشگاه تهران است. وي كار خود را تئاتر آغاز كرد و با نمايش "شب بخير مادر" به كارگرداني محمد يعقوبي شناخته شد. فعاليت در سينما را از سال 1377 با بازي در فيلم "زشت و زيبا" آغاز كرده و تجربه حضور در هفت فيلم سينمايي را دارد.
    پوريا پورسرخ ديگر بازيگر سينماي ايران است كه با دو فيلم "مصائب دوشيزه" ساخته مسعود اطيابي و "روز سوم" به كارگرداني محمدحسين لطيفي در جشنواره فجر امسال حضور دارد. اين بازيگر پس از بازي در سريال هاي تلويزيوني شناخته شد و با بازي در فيلم "جنايت و جنحه" ساخته حميدرضا محسني در سال 84 وارد عرصه سينما شد.
    مهران رجبي ديگر بازيگري است كه دو فيلم در جشنواره فجر امسال دارد. وي با "قاعده بازي" به كارگرداني احمدرضا معتمدي و "ميناي شهر خاموش" ساخته اميرشهاب رضويان در اين جشنواره حضور دارد. وي متولد سال 1340 كرج و ليسانس رشته گرافيك از دانشگاه تهران و فوق ليسانس گرافيك از دانشگاه تربيت مدرس است. وي حضور در سينما را از سال 1378 با حضور در فيلم "كودك و سرباز" آغاز كرد و تاكنون 18 فيلم بازي كرده است.
    اكبر عبدي نيز كه مدتي از سينما دور بود، امسال با فيلم "اخراجي ها" ساخته مسعود ده نمكي و "قاعده بازي" احمدرضا معتمدي به جشنواره فجر آمده است. اين بازيگر پس از دريافت مدرك ديپلم از سال 1358 با نمايش‌هاي آماتوري فعاليت هنري‌ خود را آغاز كرد. وي سال 1362 به تلويزيون رفت و در مجموعه "محله برو بيا" بازي كرد كه مورد توجه كارگردان ها و فيلمسازان قرار گرفت. وي سال 63 با نقش آفريني در فيلم "جنجال بزرگ" خود را به عنوان بازيگر نقش‌هاي كمدي شناساند. وي تاكنون در 42 فيلم سينمايي ايفاي نقش كرده است.
    بهرام رادان امسال فيلم هاي سينمايي "سنتوري" ساخته داريوش مهرجويي و "خون بازي" كاري از رخشان بني اعتماد را در جشنواره فجر دارد. اين بازيگر متولد سال 1358 در تهران است. وي در رشته مديريت بازرگاني دانش آموخته شده و فعاليت در سينما را از سال 1378 با بازي در فيلم "شور عشق" ساخته نادر مقدس آغاز كرده است. وي تاكنون در 19 فيلم حضور يافته است.
    باران كوثري با فيلم هاي "روز سوم" اثر محمدحسين لطيفي و "خون بازي" رخشان بني‌اعتماد در جشنواره بيست و پنجم فجر حضور دارد. اين بازيگر در سال 1364 در تهران به دنيا آمده و دانش آموخته رشته نمايش از هنرستان سوره است. وي با بازي در فيلم "بهترين باباي دنيا" به كارگرداني داريوش فرهنگ از سال 1370 وارد سينما شد. وي تاكنون در 13 فيلم سينماي ايفاي نقش كرده و به تازگي با سريال "صاحبدلان" به تلويزيون راه يافت.
    امين حيايي ديگر بازيگري است كه دو فيلم در جشنواره امسال دارد. وي در "اخراجي ها"ي مسعود ده نمكي و "سنگ كاغذ قيچي" سعيد سهيلي بازي كرده است. وي متولد سال 1349 در تهران است. تا مقطع ديپلم تحصيل كرده است و از سال 1370 با بازي در فيلم "دو همسفر" ساخته اصغر هاشمي وارد عرصه سينما شد. حيايي همزمان در چند سريال تلويزيوني از جمله "آپارتمان"، "دو پنجره"، "روزگار جواني" و "همسايه ها" نيز حضور داشته است. وي تاكنون بازي در 40 فيلم سينمايي در كارنامه فعاليت هاي هنري خود ثبت كرده است.
    محمدرضا فروتن، فاطمه گودرزي، فرامرز قريبيان، لعيا زنگنه، امين تارخ، مهناز افشار، حميد گودرزي، محمدرضا شريفي نيا، كامبيز ديرباز، حسين ياري، شهاب حسيني، الهام حميدي، آهو خردمند، بهزاد فراهاني، حامد بهداد، داريوش ارجمند، سعيد پورصميمي، گوهر خيرانديش، عزت اله انتظامي، پرويز پرستويي، آتيلا پسياني، رضا كيانيان، مهتاب كرامتي و فرهاد اصلاني از جمله بازيگران شناخته شده سينما هستند كه هر كدام با يك فيلم به جشنواره فجر آمده اند.
    در ميان بازيگران جشنواره فيلم فجر امسال حضور هادي مرزبان و همسرش فرزانه كابلي جالب توجه است. مرزبان كه طي چند سال اخير فعاليت هاي خود را به عرصه تئاتر معطوف كرده، پس از هشت سال امسال با فيلم "بچه هاي ابدي" ساخته پوران درخشنده به جشنواره فجر مي آيد. وي تاكنون در سه فيلم سينمايي حضور يافته كه واپسين كار وي بازي در فيلم "آخرين تكسوار" به سال 1377 است. كابلي هم طي چند سال اخير به عنوان بازيگر و طراح حركات جمعي بازيگران در كنار همسرش حضور داشته، تاكنون در 16 فيلم سينمايي نقش آفريني كرده است. آخرين بازي وي مربوط به حضور در فيلم "طالع سعد" به سال 1374 مي شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com