1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 421  تاريخ مخابره خبر:  ۸/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511080212  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۵۶:۰۰
    ۱۳۸۵/۱۱/۰۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

ديدني هاي بيست و پنجمين دوره جشنواره فيلم فجر

فيلمهايي كه نبايد تماشاي آنها را از دست داد

امسال فيلمهاي شركت كننده در جشنواره فيلم فجر در سينماهاي فردوسي، سپيده، استقلال، صحرا، فرهنگ، فلسطين، آفريقا و... به نمايش درمي آيد.


آخرين ملكه زمين
كارگردان: محمدرضا عرب
تهيه كننده:‌ سيدعليرضا سجادپور
محصول: سازمان توسعه سينمايي سوره
بازيگران: قربان نجفي، اصغر همت، علي آزادنيا، علا محسني،‌ علي اكبر پيغمبري،‌ حسين طاهري، غلامرضا بايران منش
خلاصه داستان: علي‌بخش جوان مهاجر افغاني كه در ايران مشغول به كار است از خانواده به خصوص همسرش شاه گل مدتي بي خبر است. حوادث و تهديد حمله‌ي آمريكا به كشور افغانستان دلشوره هاي علي‌بخش را بيشتر مي كند و او تصميم مي گيرد به كشورش افغانستان بازگردد، كه در اين سفر طولاني با فراز و نشيب هاي زيادي روبرو مي شود.

آفتاب بر همه يكسان مي تابد
كارگردان: عباس رافعي
بازيگران: مريلا زارعي، لاله اسكندري، احمد مهرانفر، كارن گاوانيان و سيامك احصايي
خلاصه داستان: ژانت در پي درخواست دوست ديرينه اش نگار از اصفهان به تهران مي آيد تا رضا، شوهر مجروح نگار را از بيمارستان بربايند. ژانت پزشكي است كه نگار در اين سفر به وي محتاج است.

اتوبوس شب
كارگردان: كيومرث پوراحمد
بازيگران: خسرو شكيبايي، محمدرضا فروتن، كوروش سليماني، امير زند، مهرداد صديقيان و احمد كاوري
خلاصه داستان: نوجوان رزمنده اي بايد به تنهايي چندين اسير عراقي را به پشت جبهه منتقل كند، اما در اين كار با مشكلاتي مواجه مي شود و به دلايل مختلف، كسي با وي همكاري نمي كند و مجبور مي شود كه اين كار را به تنهايي انجام دهد و در اين راه اتفاقاتي برايش پيش مي آيد.

اخراجي ها
كارگردان: مسعود ده نمكي
بازيگران: كامبيز ديرباز، اكبر عبدي، امين حيايي، محمدرضا شريفي نيا، سيدجواد هاشمي، قاسم زارع، مريلا زارعي، نيوشا ضيغمي و نگار فروزنده.
خلاصه داستان: مجيد از اراذل جنوب تهران عاشق دختر پيرمرد عارفي به نام ميرزا مي شود. ميرزا شرط ازدواج مجيد و دخترش را سر به راه شدن او مي گذارد. مجيد تصميم مي گيرد براي اثبات سر به راه شدن خود به جبهه برود كه بقيه دوستانش نيز همراه او مي شوند. براي حضور آنها در جبهه، مخالفت هايي وجود دارد اما با ضمانت ميرزا و يكي ديگر از رزمنده ها آنها به پادگان آموزشي مي رسند.

اقليما
كارگردان: محمدمهدي عسگرپور
بازيگران: حسين ياري، پانته آ بهرام، احمد مهران فر، شاهرخ فروتنيان، احسان اماني و فرناز رهنما
خلاصه داستان: زندگي مرفه و آرام سارا و عماد،‌ با بستري شدن عماد در بيمارستان به علت ناراحتي قلبي از آرامش و سكون خارج مي شود. از يك سو دغدغه بيماري عماد و از سوي ديگر اتفاقات عجيب و غريبي كه در بيمارستان و به ويژه در خانه براي سارا مي افتد، آرامش روحي و رواني سارا را بهم مي ريزد. در اين ميان سارا حس مي كند علاوه بر موجود غريبي كه زندگي و آرامش او را دگرگون كرده، موجود ديگري در درونش در حال شكل گيري است.


بچه هاي ابدي
كارگردان:‌ پوران درخشنده
بازيگران: شهاب حسيني، الهام حميدي، هادي مرزبان، آهو خردمند، پانته آ بهرام‌ و مهدي ميامي
خلاصه داستان: نگار در آستانه ازدواج با سعيد درمي يابد كه او تعهدي در زندگي اش دارد كه نمي تواند آن را به خاطر ازدواج ناديده بگيرد. نگار دچار ترديد مي شود كه به سعيد حق دهد و آينده زندگي مشتركشان را با نفر سومي تقسيم كند و يا...

پابرهنه ها در بهشت
كارگردان: بهرام توكلي
بازيگران: امين تارخ، افشين هاشمي، سيروس همتي، اميركاوه آهنجان، مرضيه وفامهر و نگار جواهريان
خلاصه داستان‌:‌ يحيي، روحاني جوان، كه محلي نامتعارف را براي ادامه خدمتش انتخاب مي كند. قرنطينه بيماران لاعلاجي كه علاوه بر درگيري هاي جسمي، دغدغه هاي شديد و بي پاسخ ذهني دارند. يحيي در كنار آنها زندگي مي كند و خود به عنوان روحاني چيزهاي بسياري ياد مي گيرد و به گونه اي كه احساس مي كند زندگي او به عنوان يك روحاني واقعي از روز حضورش در آن قرنطينه شروع شده است.

پاداش سكوت
كارگردان: مازيار ميري
بازيگران: پرويز پرستويي، رضا كيانيان، جعفر والي، فرهاد اصلاني، مهتاب كرامتي و مهدي صفوي
خلاصه داستان: خيلي ها به خاطر ما شهيد شده اند تا ما زندگي كنيم، غير از اسم روي تابلوي كوچه تان، چند تا ديگه از اون آدم ها را به خاطر داريد؟ يحيي يه دونه از اون اسمهاست...

پارك وي
كارگردان: فريدون جيراني
بازيگران: نيما شاهرخشاهي، رعنا آزادي ور، بيتا فرهي، محمدرضا شريفي نيا، نيوشا ضيغمي، آناهيتا نعمتي، مهدي احمدي و مائده طهماسبي
خلاصه داستان: پل پارك وي تهران براي كوهيار هدايت صرفاً بخشي از يك بزرگراه نيست، پلي است به سوي رها روانبخش، پلي كه كوهيار فكر مي كند با حركت خلاف جهت روي آن به قصه عشق مي رسد، اما نمي داند كه سرانجام اين قصه لالايي نيست.



دستهاي خالي
كارگردان: ابوالقاسم طالبي
بازيگران: خسرو شكيبايي، مريلا زارعي، فاطمه گودرزي و مسعود رايگان.
خلاصه داستان: قصه همسر شهيدي است كه مي خواهد زندگي جديدي را آغاز كند، اما دختر او...

خدا نزديك است
كارگردان: علي وزيريان
محصول: سازمان توسعه سينمايي سوره
بازيگران:‌ بابك حميديان، الناز شاكردوست، سعيد نيك پور، مينا جعفرزاده، صفر روحي، الهه باوند
خلاصه داستان: رضا جوان صادق و پاكي است كه دل به عشق ليلا داده است اما ليلا متوجه مهر و محبت او نيست و ...

خون بازي
كارگردان: رخشان بني اعتماد،‌ محسن عبدالوهاب
بازيگران: بيتا فرهي،‌ باران كوثري، بهرام رادان، مسعود رايگان
خلاصه داستان: سارا معتاد به مواد مخدر است. آرش نامزدش كه در تورنتوي كانادا درس مي خواند از اعتياد او بي خبر است. يك ماه پيش از آن كه آرش براي برگزاري مراسم ازدواج به ايران بيايد سارا تصميم مي گيرد تا اعتيادش را ترك كند. تصميمي سخت در كشاكش وسوسه و مقاومت و...

روز سوم
كارگردان: محمدحسين لطيفي
بازيگران: پوريا پورسرخ، باران كوثري، حامد بهداد، برزو ارجمند، مجيد ياسر و مهدي صبائي
خلاصه داستان: روز سوم، روايت آخرين روزهاي مقاومت در بخش غربي خرمشهر در سال 1359 است. سميره و رضا، خواهر و برادري همراه ساير مردم در حال مقاومت هستند. در شرايطي سميره، در حلقه دشمن مي ماند و رضا و همرزمانش تلاش مي كنند تا او را از چنگال دشمن رها كنند.

رئيس
كارگردان:‌ مسعود كيميايي
بازيگران: فرامرز قريبيان، امين تارخ، پولاد كيميايي، مهناز افشار، لعيا زنگنه، خسرو شكيبايي و داريوش ارجمند
خلاصه داستان: رضا به خاطر پسرش سيامك كه در قعر سياهي و تباهي است وارد ايران مي شود. وي از گذشته يك رفيق دارد كه پليس است. پسرش را مي خواهد. رئيس، پخش كننده كثيف و پر از دليل است. سيامك دختري معتاد را عاشق شده و هر دو از دايره رئيس بيرون آمده اند. اما رئيس خود دايره خود را مي سازد. اجازه او صادر نشده است. همه چيز بهم مي ريزد.

سينه سرخ
كارگردان: پرويز شيخ طادي
بازيگران: مهدي احمدي، سپيده گلچين، عليرضا داوودنژاد، رضا افشار، يوسف مرادي،‌ سينا بلگوري
خلاصه داستان: علي يار كودك دوازده ساله مسلمان در پي مرگ بهترين دوست خود براي احياي او به دنبال كسي مي گردد كه دم مسيحيايي داشته باشد، در اين جستجو غير از خود كسي را نمي يابد.

سنتوري
كارگردان: داريوش مهرجويي
بازيگران: بهرام رادان، گلشيفته فراهاني، مسعود رايگان، رويا تيموريان، مائده طهماسبي، نادر سليماني و مهيار پورحسابي
خلاصه داستان: علي، نوازنده چيره دست سنتور و خواننده محبوب جوانان ناگهان در اوج شهرت و موفقيت افسار زندگي را از دست مي دهد و به بيراهه مي رود. او مي گويد همه بدبختي ها از وقتي شروع شد كه عشق بزرگ زندگيم، هانيه مرا ترك كرد، اما هانيه زماني مي رود كه علي مدتهاست در بند اعتياد خانمانسوز خود گرفتار است...

سنگ، كاغذ، قيچي
كارگردان: سعيد سهيلي
بازيگران: امين حيايي، انديشه فولادوند، شهرام حقيقت دوست، رامتين خداپناهي، نيلوفر خوش خلق و جمشيد هاشم پور
خلاصه داستان: جهان كه براساس توطئه محسن زنداني شده پس از 2 سال آزاد مي شود و به دنبال نامزدش مي گردد. دوستانش بلايي را كه توسط محسن بر سر نامزدش آمده پنهان نگه مي دارند. ولي جهان از حقيقت آگاه شده و به كمك دوستش محمود و نامزد وي تصميم به انتقام و سرقت از كارخانه مي گيرند و...

قاعده بازي
كارگردان: احمدرضا معتمدي
بازيگران: داريوش ارجمند، جمشيد هاشم پور، سعيد پورصميمي، اكبر عبدي، حميد لولايي، عليرضا خمسه، محسن قاضي مرادي، گوهر خيرانديش، الناز شاكردوست، ژاله صامتي، مهتاج نجومي، فريده سپاه منصور، انوشيروان ارجمند، شهرام قائدي، مهران رجبي، مريم سعادت، هوشنگ حريرچيان، داوود منفرد و كيومرث ملك مطيعي
خلاصه داستان: يك دارو دسته ندار بر اثر يك تصادف، متوجه مي شوند كه از يك وجه مشترك با يك خانواده بسيار دارا و متمول برخوردارند.

قفل ساز
كارگردان: غلامرضا رمضاني
بازيگران: محمد نظري، فاطمه خدادادي، امين محمدي، پروين عبدلي، مختار رسولي و رامش كاووسي
خلاصه داستان: قاسم (قفل ساز) در كمال ناباوري دستگير و روانه بازداشتگاه مي شود. محمدعلي پسر نوجوان قاسم در دستگيري پدر بي تقصير نيست. خواهر محمد و خانواده او را تحت فشار قرار مي دهند تا پدرش را آزاد كند. محمد بر سر دو راهي مانده، زيرا در عين حال مي يابد وظايف محوله محل كار پدرش را نيز انجام دهد.

گوشواره
كارگردان: وحيد موسائيان
تهيه كننده: روح اله برادري
بازيگران: اكبر عبدي، مسعود رايگان، رويا تيموريان، پريسا پورقاسمي يزدي، ترانه مهدي بهشت و آنه‌يا شهبازيان
خلاصه داستان: مهين دختري فقير، گرانترين هديه تولد را براي دوستش مهتاب مي خرد اما با واقعيت هايي روبرو مي شود...

مثل يك قصه
كارگردان: خسرو سينايي
بازيگران: سليمه رنگزن، غلامرضا اميري، سعد ادهم، احمد افضلي، مجتبي اسوديان و امير دشتيان
خلاصه داستان: در آغاز تجاوز عراق به ايران، يك افسر مجروح و دو سرباز جوان عراقي راه گم مي كنند و در داخل خاك ايران به دنبال سرپناهي مي گردند. كلبه اي را مي بابند كه در آن پيرمردي كه خادم يك امامزاده است با همسر و نوه اش زندگي مي كنند. پسر پيرمرد به جبهه رفته است. 3 عراقي به داخل كلبه مي روند. افسر عراقي با پيرمرد ميزبان و نوه اش رفتاري بسيار نامتعادل و خشن دارد، اما يكي از سربازهاي عراقي معتقد است كه جنگ جنگ است اما خارج از ميدان جنگ مي توان رفتاري انساني داشت. ميان سرباز و نوه نوجوان پيرمرد دوستي ناگفته اي شكل مي گيرد...

مخمصه
كارگردان: محمدعلي سجادي
بازيگران: مسعود رايگان، شهرام حقيقت دوست، مهدي پاكدل، لاله اسكندري،‌ مريم كاوياني،‌ ثريا قاسمي، فرهاد قائميان، فرهاد بشارتي و اميررضا دلاوري
خلاصه داستان: سروان رضا شميراني و همكارانش درگير سرقت هايي غيرمتعارف مي شوند. امير دلاوري سارقي است كه تبحر خاصي در سرقت و روابط ويژه اي با زيردستانش دارد. فيلم قصه تعقيب و گريز سروان رضا شميراني و امير دلاوري است.

مصائب دوشيزه
كارگردان: سيدمسعود اطيابي
تهيه كننده: سيدغلامرضا موسوي، با مشاركت مركز گسترش سينماي مستند و تجربي
بازيگران: بهنوش طباطبايي، مهدي پاكدل، پوريا پورسرخ، بهزاد فراهاني،‌ جمشيد شاه محمدي، فهيمه رحيمي نيا و مهسا كرامتي
خلاصه داستان: ژانت دختر مسيحي در آستانه ازدواج با آندره قرار دارد، اما تقابل تفكرات او با پدرش و همزماني آن با يك سانحه رانندگي، زندگي او را به مسير تازه اي مي كشاند.

ميناي شهر خاموش
كارگردان: اميرشهاب رضوياني
بازيگران: عزت اله انتظامي، شهباز نوشير، صابر ابر، مهران رجبي، رويا جاويدنيا و مريم مسچيان
خلاصه داستان: دكتر بهمن پارسا، پس از 33 سال از آلمان به ايران برمي گردد. با يكي از دوستان قديمي پدرش (پيرمردي به نام قناتي) و راننده بيمارستان، بهرامي به زادگاهش (بم) مي روند. دكتر پارسا در پي عشق گمشده اش مينا، در بم مي گردد و رابطه اش تدريجاً با قناتي و بهرامي عميقتر مي شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com