1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 360  تاريخ مخابره خبر:  ۸/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511080204  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۱۲:۲۵
    ۱۳۸۵/۱۱/۰۸                              تاريخ نشر خبر :  
 

جشنواره هاي سينمايي و فيلمنامه هاي بايگاني شده

مطابق آمارهاي منتشره در سال جاري 23 جشنواره فيلم برگزار شده كه در مقايسه با ادوار گذشته، خود يك ركورد جالب توجه است. نفس برگزاري جشنواره فيلم به عنوان رخدادي فرهنگي هنري را مي توان به فال نيك گرفت. منتها نكته در شيوه و كيفيت برگزاري اين جشنواره هاي پرتعداد است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، قاعدتاً جشنواره هاي فيلم بايد مولود فيلمها باشند نه برعكس ولي در اينجا شاهد اتفاقات جالبي هستيم. اين كه اول تصميم به برگزاري يك جشنواره گرفته مي شود و بعد تازه براي آن جشنواره، به فيلمسازان سفارش توليد فيلم داده مي شود. در واقع متوليان جشنواره براي پررونق كردن فستيوال شان، هزينه توليد فيلمها را مي پردازند.
    در صورتي كه بايد ابتدا فيلمي وجود داشته باشد تا بعد براي نمايش آنها جشنواره هايي ايجاد شود. روند معكوسي كه در حال حاضر پي گرفته شده با تمام ايرادهايي كه به آن وارد است فقط در يك صورت مي تواند مفيد باشد و آن بازگذاشتن دست فيلمساز است؛ اينكه براي يك جشنواره موضوعي از كارگردان شاخص خواسته شود در آن حوزه فيلمي بسازد، نه اينكه عملاً كار به جايي برسد كه جشنواره اي با توليدات كاملاً سفارشي كه لحني تبليغاتي هم دارند برگزار شود.
    مروري بر مسيري كه انبوه جشنواره هاي ناكام و ناموفق فيلم؛ در اين سالها طي كرده اند نشان مي دهد كه با فرسايش و سفارش نمي شود يك رويداد سينمايي را به شكلي درست و آبرومند برگزار كرد. همچنان كه نمي شود ماهيت و فلسفه وجودي جشنواره هاي فيلم را از نو تعريف كرد. به خصوص اين كه در تعاريف تازه خيلي وقت ها،‌ فقط بودجه هاي عمومي هدر داده مي شود. فكرش را بكنيد با هزينه خيلي از اين جشنواره هاي بي تأثيري كه برگزار مي شود، مي توان فيلمهايي ارزشمند و به يادماندني ساخت. اين جشنواره ها در حالي برگزار مي شوند كه فيلمنامه هاي بسياري از سينماگران شاخص اين ديار، به خاطر پرهزينه بودن در گوشه اي خاك مي خورند و بايگاني شده اند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com