1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 480  تاريخ مخابره خبر:  ۷/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511070040  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۵۴:۲۳
    ۱۳۸۵/۱۱/۰۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

دبير جشنواره فيلم فجر اعلام كرد:

سينما در معرض توجه تمامي نگاه ها قرار گرفته است

دبير جشنواره فيلم فجر در جمع مسئولان سينماهاي جشنواره گفت: هم اكنون سينما بيش از هر زمان ديگر در معرض توجه تمامي نگاه هاي جامعه قرار گرفته است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از روابط عمومي جشنواره فيلم فجر، عليرضا رضاداد يادآور شد: جشنواره فيلم فجر عظيم ترين حادثه اجتماعي مربوط به بزرگداشت انقلاب اسلامي است و در ميان آيين ها و مراسم هايي كه در رابطه با اين ايام برگزار مي شود جايگاه شناخته شده اي دارد، در واقع جشنواره فيلم فجر به همراه جشنواره هاي تئاتر و موسيقي سهم حوزه فرهنگ از اين دوران حماسه ساز است و هيچ رويدادي به اندازه جشنواره فيلم فجر پژواك و انعكاس ندارد، رويدادي كه نعمت و فرصتي است براي سينما و فرهنگ كشور.
    وي خاطرنشان كرد: امسال با اتفاق ويژه اي كه صورت گرفت نقطه آغاز عزيمت جدي به سمت توجه به سينما است، ديدار كارگردان هاي سينما با مقام معظم رهبري واقعه اي منحصر به فرد و ويژه است، در واقع اين ديدار سرآغاز تحولات جدي در حوزه سينما و توجه مجموعه مديران كشور نسبت به سينما است،ما از درون سينما نيز بايد زمينه ادامه اين توجهات را فراهم كنيم تا اين جريان ادامه يابد ديدار تهيه كنندگان با مراجع كشور يكي ديگر از نمودهاي اين جريان است.
    وي يادآور شد: خوشبختانه گرايش كلي در كشور نسبت به سينما در حال صورت گرفتن است و ما به آهستگي در افكار عمومي جامعه در حال يافتن جايگاه واقعي خود هستيم ظرفيت هايي كه به مرور به ناوگان فرهنگي، هنري اقتصادي و اجتماعي سينماي كشور اضافه مي شود.
    رضاداد جشنواره بيست و پنجم فيلم فجر را آزموني متفاوت دانست و افزود: اين رويداد پس از گذشت 25 سال به يك سرمايه بي بديل ملي تبديل شده است و بايد تلاش كنيم تا در همه مديريت ها، سرمايه اي كه متعلق به سينماي كشور و در بعدي ديگر متعلق به مخاطبان است را به بهترين شيوه حفظ كنيم و جايگاه آن را ارتقاء دهيم.
    دبير جشنواره فيلم فجر به اهميت سالن هاي نمايش فيلم در نمايش وضعيت سينماي كشور و جشنواره فيلم فجر اشاره كرد و ادامه داد: مخاطب براي اولين ارتباط با فيلم از 5 يا 6 ايستگاه و مدخل مي گذرد كه گيشه فروش بليت و ورودي سينما از جمله اين ايستگاه ها است، در واقع اين ايستگاه نقش مهمي در تصميم گيري مخاطب نسبت به جشنواره و فيلمها و ادامه حضور در سينما دارد، مسئولان جشنواره براي بهبود شرايط حضور مخاطب در سينما از هيچ اقدامي دريغ نخواهد كرد اما بايد توجه داشت كه امكانات ما محدود و معدود است و با توجه به همين امكانات بايد زمينه رضايت مخاطبان را فراهم كنيم اميدوارم مجموعه كاركنان سينماهاي جشنواره با همكاري مناسب خود از ميهمانان جشنواره كه در ارتباط مستقيمي با آنها قرار دارند پذيرايي مناسبي به عمل آورند. هر يك از عوامل سينماهاي جشنواره خود دبير ديگر جشنواره اند و نقش مهمي در پيوند مخاطب با اين رويداد ايفا مي كنند از متصدي گيشه تا سر كنتولر يا راهنماي سالن فرقي نمي كند همه آنها در فرآيند و چرخه اقتصادي سينما نقشي به مانند دبير جشنواره دارند، فراموش نكنيم كه همين جزئيات است كه اقتصاد سينماي كشور را پايه ريزي كرده و باعث ترسيم افق هاي پيشرو مي شود در چرخه اقتصادي و فرهنگي سينما هر صندلي به اندازه هر فيلم تأثيرگذار است و مي تواند در رونق و يا عدم رونق سينما مؤثر باشد در واقع هر جزئي از امكانات رفايي و غيره سينما بخشي از كارنامه ماست و در معدل فرهنگي ما تأثيرگذار است هر چه جزئيات براي ما روزمره شود و به آنها توجه نكنيم به كليت سينما لطمه زده ايم. در ايام جشنواره نقاط قوت و ضعف كاري ما بيش از هر زمان ديگري در معرض ديد مخاطبان قرار دارد و هر گونه بيش از پيش منعكس مي شود.
    وي سالن نمايش فيلم را مهمترين عامل پيوند بين سينما و مخاطبان عنوان كرد و اظهار داشت: براي توليد كنندگان فيلم اولين برخورد مخاطبان با محصول نهايي اين پروسه يعني فيلم در سالن نمايش فيلم جشنواره صورت مي گيرد و اين بازخورد نقش مهمي در تصميم گيري براي محصول نهايي و حاصل يكسال فعاليت سينماي كشور و اصلاح و يا تغيير فيلم در اكران عمومي دارد پس ايجاد شرايط مناسب روحي و عاطفي براي مخاطبان از وظايف ميهمانداران اصلي جشنواره يعني عوامل سالن هاي نمايش فيلم است تا فيلمسازان بتوانند به نتايج درستي درخصوص آثار خود دست يابند محصولي كه سرمايه فرهنگي، مادي و معنوي يك سال سينماي ايران است، بايد توجه داشت در جشنواره مجموع سينما با هم مورد ارزيابي مخاطب قرار مي گردد و تماشاگران جشنواره معمولاً جزو مخاطبان جدي سينما به شمار مي روند و در طول جشنواره با آثار سروكار دارند و مطمئناً مي توانند نقاط ضعف را شناسايي كنند چون مخاطب گذرا نيستند و مي توانند در طول جشنواره وضعيت سالن هاي سينما و فيلمها را نسبت به سال هاي قبل ارزيابي كرده و در قبال سينما پيش داوري كنند پس بايد توجه داشت كه دست اندركاران جشنواره بايد زمينه داوري مناسب و شايسته مخاطبان را فراهم كنند چون نتايج اين داوري به كل سال تعميم مي يابد.
    وي خاطرنشان كرد:‌ در حدود هفت صدهزار مخاطب از برنامه هاي جشنواره استفاده مي كنند و با اين شرايط مي توان گفت از هر خانواده تهراني يك نفر ميهمان جشنواره است و اگر تهران را نمونه اي از كل كشور تصور كنيم نتايج اين رويداد قابل تعميم به كل جامعه و كل كشور است و به اين علت تمام كارنامه سينمايي كشور در اين رويداد بررسي مي شود و هر عارضه اي جبران ناپذير و يا حداقل غيرقابل برگشت است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com