1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 452  تاريخ مخابره خبر:  ۷/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511070031  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۰۵:۱۵
    ۱۳۸۵/۱۱/۰۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

گزارشي از فيلم‌سازان اول جشنواره‌ي فيلم فجر

فيلمبردار، عكاس، منتقد و مديران توليدي كه فيلم‌ساز شدند

از ميان 16 فيلمسازي كه امسال با اولين ساخته بلندشان در بخش مسابقه فيلمهاي اول جشنواره فيلم فجر حضور دارند هفت نفر طي سالهاي گذشته در حرفه‌هاي ديگر سينما مشغول به كار بود‌ند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره عبدالرضا كاهاني كه فيلم «آدم» را در جشنواره دارد، پيش از اين در حوزه فيلمنامه‌نويسي كارهايي را نوشته كه از جمله آثار او مي‌توان به نگارش فيلمنامه سينمايي «سفر به شرق» به كارگرداني مهدي برقعي اشاره كرد.
    علي وزيريان كارگردان فيلم «خدا نزديك است» هم پيش از اين به عنوان طراح پوسترها مطرح بوده كه پوستر فيلم‌هايي همچون «باران»، «روبان قرمز»، «عشق طاهر»، «پدر» و «آژانس شيشه‌اي» از آثار او محسوب مي‌شوند، وي همچنين پوستر اصلي هفتمين جشنواره فيلم فجر واولين جشنواره فيلم كودك و نوجوان را نيز طراحي كرده است.
در اين دوره جشنواره مهرشاد كارخاني و اردشير شليله نيز كه در حوزه عكاسي فيلم مشغول بوده‌اند هم با اولين ساخته بلندشان حضور دارند.
    كارخاني عكاس فيلم‌هاي «زمستان است»، «شكوفه‌هاي سنگي»، «اشك سرما»، «بوتيك»، «شاه خاموش»، «زير نور ماه»، «حماسه مجنون» و «ضيافت» بوده و در دو فيلم «اشك سرما» و «هور در آتش» نيز به ايفاي نقش پرداخته است.
    در كارنامه شليله هم عكاسي فيلمهايي همچون «شوريده»، «گل يخ»، «ايثري»، «غزل»، «خانه خلوت» و «پناهنده» به چشم مي‌خورد.
مسعود اطيابي از مديران توليد سينما كه طي سه دوره رياست اين انجمن را در خانه سينما برعهده ‌داشته است، به جرگه كارگردانان پيوسته و با فيلم «مصائب دوشيزه» با ديگر فيلمسازان جشنواره به رقابت مي‌پردازد.
    مهرداد فريد هم كه پيش از اين سردبير ماهنامه «فيلم نگار» و «نقد سينما» بوده‌اند از ميان منتقدين سينما با فيلم «آرامش در ميان مردگان» در جشنواره حضور دارد.
بايرام فضلي نيز از فيلمبرداران سينماي ايران كه فيلمبرداري فيلمهاي همچون «خواب تلخ»، «بيوه مرد»،
    «خانه مادري‌ام مرداب» و... را در كارنامه‌هنري‌اش دارد، امسال با اولين ساخته‌ي سينمايي‌اش « باز هم سيب داري» در جشنواره حضور دارد.
    به گزارش سايت سينمايي سوره بقيه فيلمسازان حاضر در بخش مسابقه فيلمهاي اول بيست و پنجمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر پيش از اين در حوزه كارگرداني فيلم كوتاه و مستند مشغول به كار بودند.
رامين لباسچي ديگر فيلمساز اين بخش نيز كه فيلم « گاهي واقعي» را دارد در كانادا سكونت داشته و در آنجا به ساخت و تدوين فيلمهاي كوتاه مشغول به كار بوده است.

انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com