1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 375  تاريخ مخابره خبر:  ۷/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511070007  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۵۱:۰۰
    ۱۳۸۵/۱۱/۰۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

بهروز افخمي مستندي درباره‌ي «آيت‌الله مرعشي نجفي(ره)» مي‌سازد

بهروز افخمي، كارگردان سينما و تلويزيون براي توافقات اوليه پيرامون ساخت مستندي درباره كتابخانه آيت‌الله العظمي مرعشي نجفي، با توليت اين كتابخانه، ديدار و گفت‌وگو كرد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره به نقل از مركز خبر حوزه‌ي علميه، افخمي گفت: در گذشته اطلاعاتي از كتابخانه آيت‌الله مرعشي نجفي داشتم و با فعاليت‌هاي علمي و فرهنگي آن آشنا بودم، اما امروز براي نخستين‌بار از اين مجموعه غني بازديد كردم و طي نشستي كه با توليت آن كتابخانه داشتيم، بنا شد كه براي ساخت اين فيلم مستند از نگاتيوها، تصاوير آرشيوي و امكانات موجود در كتابخانه استفاده كنيم.
    وي با بيان اين كه با ساخت اين مستند به ابعاد مختلف شخصيت والاي مرحوم آيت‌الله مرعشي نجفي (ره) نيز پرداخته خواهد شد، گفت: گفت‌وگو با شخصيت‌ها و بيان خاطرات آن‌ها از اركان ساخت اين مستند به شمار مي‌رود.
    اين كارگردان سينما و تلويزيون، آشنايي مردم به ويژه جوانان را با اين مجموعه بزرگ فرهنگي بسيار موثر ارزيابي و ابراز اميدواري كرد تهيه اين مستند بتواند در آشنايي مردم با اين كتابخانه مفيد باشد.
    حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر محمود مرعشي نجفي، توليت كتابخانه نيز در اين باره گفت: براي هر شخصيتي همايش و مراسم بزرگداشت برگزار شده است، اما متاسفانه براي آيت‌الله العظمي مرعشي اقدامي صورت نگرفته است.
    كتابخانه آيت‌الله مرعشي نجفي، سومين كتابخانه بزرگ جهان اسلام از نظر ذخائر خطي است و كتب خطي اسلامي با قدمت بيش از هزار سال نظر قديمي‌ترين نسخه زبور، تفسير  بدون نقطه قرآن و قديمي‌ترين نسخه نهج‌البلاغه در آن نگهداري مي‌شود.
    اين كتابخانه بخش‌هاي مختلفي چون واحد مرمت و بازسازي كتب و اسناد خطي، مركز ميكروگرافي و ريزنگاري شامل لابراتوار تصوير و چاپ آزمايشگاه ويژه آسيب‌شناسي نسخ خطي، بخش ويژه پژوهشگران نسخ خطي، بيمارستان كتاب و دو مخزن نگهداري كتاب با گنجايش 150 هزار جلد را داراست.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com