1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 500  تاريخ مخابره خبر:  ۴/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511040224  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۲۵:۵۳
    ۱۳۸۵/۱۱/۰۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

غلامرضا رمضاني:

حضور گسترده فيلم هاي اول ويژگي بارز جشنواره فجر است

حضور گسترده و پر شور فيلم هاي اول کارگردان هاي جوان ايراني يکي از ويژگي هاي بارز جشنواره فجر امسال است و نشان از رويکرد جوانان به اين عرصه دارد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، رمضاني، درباره حضور گسترده فيلمسازان اولي و تاثير آنها بر روند کيفي سينماي ايران گفت: اين مساله شور و شوق و علاقه بسيار به عرصه سينما آن هم در سطح حرفه اي را نشان مي دهد.
    اين فيلمساز که امسال با فيلم "قفل ساز" در بخش مسابقه سينماي ايران جشنواره فجر شرکت دارد، تاکيد کرد: هر کس حق دارد فيلم بسازد و اين مخاطبان هستند که هنگام نمايش فيلم قضاوت مي کنند. خيلي ها در طول اين سال ها فيلم ساخته اند. بيشتر آنها از يک يا دو فيلم فراتر نرفته اند و الان شايد سراغ بخش ديگري از کار سينما يا هنر رفته باشند.
    وي در مورد اينکه سينماي ديجيتال و استفاده گسترده از آن در سينماي ايران چه تاثيري دارد، توضيح داد: اگر به تصور سهل الوصول بودن به کار گرفته شود، کارآيي لازم را در سينماي ايران نخواهد داشت، اما با انتخاب درست و شايسته مي توان بهترين ها را به عنوان الگوي مناسب ارايه کرد تا سايرين هم با ارزش هاي اين مقوله آشنا شوند.
    رمضاني در خصوص رويکرد مسئولين به سينماي ملي عنوان کرد: اين رويکرد در جهت تعالي سينماي ايران به کار گرفته شده است. البته به عقيده من همه فيلمهايي که در اين کشور ساخته مي شود، رنگ و بوي ملي دارد.
    اين کارگردان در مورد وضعيت حضور ژانرهاي مختلف در جشنواره امسال گفت: اگر به انتخاب من باشد، دوست دارم تمام فيلمهاي دنيا رنگ و بوي کودکانه و مرتبط با کودکان داشته باشند. اميدوارم فيلم "قفل ساز" با مخاطبان ارتباط درستي برقرار کند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com