1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 351  تاريخ مخابره خبر:  ۳/۱۱/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138511030203  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۳۷:۱۶
    ۱۳۸۵/۱۱/۰۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

«نيما يوشيج» به جشنواره فيلم فجر مي‌آيد

با اتمام مرحله آماده‌سازي «نيما يوشيج» به کارگرداني نادر کجوري و تبديل به نسخه 35 در استوديو بهمن، اين فيلم سينمايي براي نمايش در بخش مسابقه فيلم‌هاي اول جشنواره فجر آماده مي‌شود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، کجوري در مورد روند شکل گيري فيلم ضمن اعلام اين خبر گفت: حدود دو سال پيش با توجه به علاقمندي يکي از دوستانم به نام ناصر عبداللهي براي ساخت فيلمي بر اساس زندگي نيما نگارش فيلمنامه اي را آغاز کرديم. نگارش و تحقيق در مورد متن اين فيلم حدود يک سال به طول انجاميد.
    وي خاطرنشان کرد: براي تحقيق در مورد زندگي و آثار پدر شعر نو فارسي، تمام کتاب ها و مطالبي که تاکنون در مورد نيما يوشيج به چاپ رسيده را مطالعه کرديم و نزديک به 80 درصد ديالوگ هاي شخصيت نيما بر اساس گفتگوهاي واقعي وي شکل گرفته که در نامه ها و کتاب هايش وجود دارد.
    اين کارگردان در خصوص شکل روايت قصه فيلم نخست خود اظهار داشت: داستان فيلم از 23 سالگي نيما آغاز مي شود که مصادف با آغاز سلطنت رضاخان در ايران است و تا زمان مرگش ادامه مي يابد. فيلمبرداري در اسفند 84 در تهران و چالوس آغاز شد و پنجم فرودين ماه به پايان رسيد.
    داستان "نيما يوشيج" جستجويي است که نيما براي يافتن معشوق اثيري انجام مي دهد و در ادامه زندگي شخصي و حرفه اي وي در زمينه شعر روايت مي شود. اسماعيل محرابي، فاطمه گودرزي، محمد کاسبي، حامد کميلي، علي اوسيوند و آتش تقي پور بازيگران اصلي فيلم هستند. بهزاد علي آباديان مدير فيلمبرداري، شهرام غديري طراح صحنه و لباس، بابک شعاعي طراح چهره پردازي، محمد عليزاده مدير توليد و علي مهام تهيه کننده فيلم "نيما يوشيج" هستند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com