1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 431  تاريخ مخابره خبر:  ۳۰/۱۰/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138510300222  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۱۲:۴۲
    ۱۳۸۵/۱۰/۳۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

پس از 43 سال فعاليت

بزرگترين سينماي شمال کشور بازگشايي شد

سينما سپهر ساري، پس از گذشت 8 ماه از آغاز پروژه بازسازي و تجهيز، شروع مجدد فعاليت‌هاي خود را به عنوان بزرگترين سينماي استان‌هاي شمالي کشور جشن گرفت.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، بازسازي اين سينما که تاريخ ساخت آن به سال 1342 برمي گردد، در ارديبهشت ماه همين سال، توسط موسسه فرهنگي و تبليغاتي بهمن سبز حوزه هنري آغاز شد و سرانجام عصر روز پنجشنبه 28 دي ماه، فعاليت مجدد خود را با اکران ويژه فيلم سينمايي «ميم‌ مثل مادر» از سر گرفت.
    گنجايش مخاطب اين سينما پس از بازسازي به هزار و 70 صندلي افزايش يافته و علاوه بر تجهيز به سيستم پخش پروجکشن و صداي «سوراند»، نماي بيروني، سالن انتظار و بوفه آن نيز متناسب با ساکنين امروز شهرستان تغيير کرده است.
    بايد گفت که با تعطيل شدن سينما «ايران» ساري در هفته گذشته، در حال حاضر تنها دو سينماي فرهنگ و سپهر در اين شهرستان فعاليت دارند.
    بر اساس اين گزارش، ساري پيش از اين 4 سالن سينما را در خود جا داده بود که از ميان‌ آن‌ها، سينما «فردوسي» در آغاز انقلاب از بهره‌دهي افتاد و سينما ايران نيز به دستور هيات ايمني کميسيون بند 5، به دليل قدمت بسيار زياد، تعطيل شد. سينما ايران اين شهرستان در سال 1337 تاسيس شده بود.
    "فرهنگ" نام ديگر سينماي شهر ساري است که در سال هاي ابتدايي دهه 40 افتتاح شده و قديمي‌ترين سينماي فعال اين شهر محسوب مي‌شود.
شهر ساري و حومه آن،‌ با جمعيتي بالغ بر 500 هزار نفر، داراي 2 باب کتابخانه دولتي، يک سالن تئاتر در مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مازندارن و چهار باغ پارک است و شعبات حوزه هنري و کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان نيز درآن فعاليت دارند.
    به گفته مسئولان،‌ سينما سپهر پس از بازسازي، در فهرست ده سالن سينماي برتر کشور درآمده است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com