1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 440  تاريخ مخابره خبر:  ۳۰/۱۰/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138510300213  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۱۰:۰۴
    ۱۳۸۵/۱۰/۳۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

سينما سپهر ساري بازگشايي شد

سينما سپهر ساري پس از پشت سر گذاشتن هشت ماه عمليات بهسازي و بازسازي شامگاه روز پنجشنبه 28 دي با حضور رئيس و برخي مديران حوزه هنري و مسئولان استان مازندران بازگشايي شد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره در ساري، دکتر حسين بنيانيان در اين مراسم گفت: افتتاح سينما سپهر ساري بايد منشاء تحولي باشد که هم مردم و هم مسئولان مخاطبان عام و هميشگي سينماهاي استان و کشور باشند.
    رئيس حوزه هنري با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري مبني بر ناتو فرهنگي اظهار داشت: ايشان اظهار داشتند در واقع اين ناتو فرهنگي جنگ استعمارگران با کشورهاي جهان سومي از جمله ايران براي از بين بردن و خدشه دار کردن فرهنگ و هنر اين مرز و بوم است. فرهنگ ايراني، فرهنگي نوپا و جديد نيست. بلکه فرهنگي است با قدمت فراوان و انديشمندان و شعراي بسياري از آن برخاسته اند.
    وي ادامه داد: بايد مديران عرصه فرهنگ، هنر و ادب کشور با مديريت راهبردي خود جلو تهاجم فرهنگي يا همان ناتو فرهنگي را بگيرند تا فرهنگ ايراني همچنان در جاي جاي جهان پهناور نقش آفريني کند. مساجد بايد به محلي براي عبادت، ترويج فرهنگ و آداب و رسوم اين مملکت تبديل شود. روحانيت بايد به کمک فرهنگ و هنر اين مرز و بوم بيايد و فرهنگ اصيل ايراني را در مساجد ترويج کند.
    بنيانيان در پايان به مردم ساري قول داد در آينده اي نزديک سينما فرهنگ اين شهر نيز به همت حوزه هنري بازسازي و احياء شود. روح الله قهرماني، معاون عمراني استاندار مازندران، نيز در سخناني اظهار داشت: در فرهنگ و ادب و هنر دنيا همواره ايرانيان حرف اول را مي زنند، چرا که در هيچ جاي دنيا مانند حافظ، مولانا، سعدي و ... يافت نمي شود.
    وي هنر را بهترين ابزار براي انتقال مفاهيم دانست و گفت: با زبان هنر است که مي توان به شکل زيبا هر چيزي را تبيين کرد. سينما و هنر ايراني بايد در واقع سخنگو و انتقال دهنده هنر و ادبيات ديني، ملي و مذهبي ما ايرانيان باشد. سينما بهترين مکان براي عشق ورزي، مهرورزي، تعامل، احساس زيبايي است. سينما بايد به مکاني براي پرورش روح، فرهنگ و هنر اين مرز و بوم تبديل شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com