1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 375  تاريخ مخابره خبر:  ۲۴/۱۰/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138510240202  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۴۷:۳۰
    ۱۳۸۵/۱۰/۲۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

سياوش تهمورث:

آنچه در تئاتر دوست داشتم، تجربه كردم

«و اينك يحيي» را در تالار اصلي اجرا مي‌كنم.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، سياوش تهمورث بازيگر و كارگردان تئاتر در شصت سالگي معتقد است: اگر بخواهيم تمام كارگردان‌هاي تئاتر، فرصت اجراي نمايش داشته باشند، در كمترين شرايط نيازمند 40 مجموعه تئاتري همچون تئاتر شهر هستيم.
    وي كه نمايش « واينك يحيي» را از روز هشتم بهمن ماه در تالار اصلي مجموعه‌ي تئاتر شهر اجرا مي‌كند، به خبرنگار تئاتر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ اين نمايش كه توسط سيدعظيم موسوي نوشته و پيش از اين در چهارمين جشنواره‌ي تئاتر رضوي اجرا شد، درباره‌ مفهوم معجزه در اديان گوناگون است.
    وي از حضور بازيگراني همچون محمد پورحسن، ناهيد مسلمي، اسماعيل بختياري، اتابك نادري در اين نمايش خبر مي‌دهد.
    طراحي صحنه را حسين عام بخش انجام مي‌دهد و طراحي لباس را تهمورث خود برعهد دارد، همچنين انتخاب موسيقي با سيد عظيم موسوي است.
    تهمورث، كه مراسم بزرگداشتش همزمان با اختتاميه جشنواره‌ي تئاتر فجر برگزار مي‌شود به ايسنا مي‌گويد: در تمام اين سال‌ها آنچه را كه در حيطه‌ي تئاتر برايم جذاب بود تجربه كردم، نويسندگي،‌كارگرداني،‌ بازيگري، ‌طراحي نور و … اينها زمينه‌هايي بود براي آنكه آنچه را دوست داشتم،‌ القا كنم.
    تهمورث كه بيشتر توان خود را بر اجراي نمايش‌هاي ايران متمركز كرده است به ايسنا گفت: خيلي دوست داشتم متن‌هاي فرنگي هم كار كنم اما با كدام سالن و كدام امكانات؟
    وي متذكر شد: هر دو سه سال يك بار، يك نوبت اجرا به ما داده مي‌شود كه ترجيح مي‌دهم آن را به اجراي يك نمايش سنتي اختصاص دهم.
    تهمورث همچنين از پيشنهاداتي در زمينه ساخت فيلم تلويزيوني و سريال دريافت كرده است مي‌گويد: چندان علاقه‌اي نداشتم تا خود را در كش و قوس كارهاي اداري قرار دهم با اين حال براي ساخت يك فيلم تلويزيوني و يك سريال به توافق رسيده‌ام كه بعد از اجراي نمايش آنها را كار مي‌كنم.
    سياوش تهمورث متولد 1325 تهران، وي فارغ‌التحصيل رشته تئاتر از دانشكده هنرهاي دراماتيك تهران و فعاليت تئاتري‌اش را در سال 1350 آغاز كرد و از مهم‌ترين نمايشهاي كه در آن بازي و كارگرداني گرده است مي‌توان به معركه در معركه، باغ آلبالو، بر دار شدن حسين بن منصور حلاج، آي بي‌كلاه آي با كلاه، خمره‌ي سخن‌گو، رويا، ناگهان سواري درآمد، زيرزمين و طلبكاران اشاره كرد.
    از وي به عنوان يكي از پركارترين بازيگران نقش منفي در تلويزيون و سينما، مي‌توان نام برد كه در مجموعه‌هاي تلويزيوني چون گرگها خاكستري رنگند، در پناه تو، شليك نهايي، مجسمه‌هاي گچي، وكلاي جوان و زير تيغ و فيلم‌هاي سينمايي همچون آن سفر كرده، كنار بركه‌ها، تشكيلات، اجاره نشين‌ها، چشم‌هايش، مسافر ري و فراري به ايفا نقش پرداخته است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com