1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 427  تاريخ مخابره خبر:  ۲۴/۱۰/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138510240201  ساعت مخابره خبر: ۱۴:۴۶:۳۴
    ۱۳۸۵/۱۰/۲۴                              تاريخ نشر خبر :  
 

با همت انجمن مستند‌سازان سينماي ايران

هفته فيلم مستندهاي برگزيده 5 + 16 برگزار مي‌شود

هفته فيلم مستندهاي برگزيده 5 + 16 از 26 تا 29 دي ماه توسط انجمن مستند‌سازان سينماي ايران در خانه سينما برگزار مي‌شود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، در نشست مطبوعاتي كه به همين منظور با حضور مجتبي ميرطهماسب، ناصر صفاريان، عليرضا كتال و شاپور عالي دايي برگزار شد، عالي دايي معاون امور مالي و اداري رياست خانه سينما ضمن اعلام اين خبر گفت: انجمن مستند‌سازان به عنوان يكي از اصناف خانه سينما در بدو رياست رضا ميركريمي برنامه‌هايشان را زمان‌بندي و اولويت بندي شده داشتند كه در حال اجرا است كه كنفرانس مردم شناسي بصري با همكاري انجمن مردم‌شناسي انگلستان به كمك خانه سينما در حال انجام است. برنامه نمايش فيلم‌هاي مستند نيز از ديگر برنامه‌هاي اين انجمن است كه اميدواريم به ارتقاء سطح آمزشي منجر شود.
    مجتبي ميرطهماسب دبير انجمن مستند‌سازان در اين نشست تصريح كرد: خانه سينما 29 صنف دارد كه 27 صنف آن به سينماي اكران مربوط مي‌شود. ما جزو معدود اصناف هستيم كه مشخصا وظيفه صنفي در راستاي سينماي مستند را دارد و بار سنگيني بر دوش دارد. انجمن مستند‌سازان به پشتيباني پيشكسوتان عرصه مستند‌سازي و استعدادهاي خلاق جوان برنامه‌هايي را مشخص كرده است كه نمايش مستند يكي از آنهاست.
    وي سينماي مستند را نيازمند حمايت دانست و دوره جديد مديريت خانه سينما را در توجه به اين سينما ستود و گفت: در دوره جديد خانه سينما توجه ويژه‌اي به سينماي مستند شده است و احساس كرديم كه خانه سينما تنها مختص فيلم‌هاي اكران نيست. پيش‌تر براي انجام پروژه‌هايمان فراتر از خانه سينما حركت مي‌كرديم ولي با حضور ميركريمي در اولين گام با هيات مديره طرح مسئله كرديم و ايشان هم با ما همكاري كردند و تا انتها نيز بر آن هستيم كه بر اساس بضاعت هايي كه خانه سينما دارد پيش برويم ميرطهماسب به نحوه برگزاري هفته مستند 5 + 16 اشاره كرد و گفت: اين برنامه به مدت دو سال برنامه‌ريزي شده است و بنا است كه هر ساله بعد از جشن خانه سينما برگزار شود.
    در اين هفته فيلم‌هايي مستند كه در جشن خانه سينما انتخاب براي داوري شدند به نمايش مي‌آيد. قرار بود اين هفته سال گذشته برگزار شود ولي امكانش ميسر نشد. اميدواريم سال‌هاي آتي هر سال نمايش‌هاي فيلم‌هاي منتخب برگزار شود.
    ناصر صفاريان به عنواتن يكي از اعضاي هيات انتخاب مستند جشن خانه سينما گفت: ما اين شانس را داشتيم كه در كنار ويژگي‌هاي ديگر انتخاب‌ها تفاوت نگاهي داشته باشيم. سعي كرديم در انتخاب‌هايمان دخالتي در كار داوري و تقسيم‌بندي موضوعي اعمال نكنيم و به موضوعات كاري نداشته باشيم و فيلم‌هايي كه به لحاظ كيفي استاندارد بودند را انتخاب كرديم و فارغ از موضوع فيلم‌هاي خوبي را انتخاب نموديم.
    وي اظهار داشت: امسال اولين سالي است كه فيلم‌هاي منتخب در قالب هفته فيلم متمركز مي‌شود و با حضور كارگردان‌ها جلسات نقد و بررسي قرار مي‌گيرد.
صفاريان به بيان مفهوم عنوان (5 + 16) پرداخت و گفت: 16 تعداد فيلم‌هاي منتخب اعلام شده در جشن خانه سينماست. از طرفي قرار بود كه 4 فيلمي كه در ليست آخر انتخاب حذف شد فيلم هايي كه قرار است نمايش داده شود افزوده شود كه 20 فيلم نشان بدهيم ولي گروه مستند شبكه 4 كه تهيه‌كننده فيلم بود موافقت نكردند و در نهايت مجبور شديم علي‌رغم ميل واقعي يمان 4 فيلم را حذف كنيم. البته در كنارش 5 فيلم از فيلمسازان شاخص داشته باشيم كه هنوز ديده نشده است اين پنج فيلم از فيلمسازان سيف‌الله حميديان ناصر تقوايي، كامران شيردل، عباس كيارستمي و رخشان بني‌اعتماد خواهد بود.
    اين مستند‌ساز و عضو شوراي مركزي انجمن مستند‌سازان خانه سينما نمايش فيلم‌هاي كارگردان سرشناس را در هفته فيلم مستند باعث ديده شدن آثار فيلمسازان جوان تلقي كرد و گفت: اين امكان بوجود مي‌آيد كه مخاطب به بهانه ديدن فيلم كارگردان سرشناس در يك سانس فيلم‌هاي مستند ديگري را هم ببيند و برايش جذابيت بوجود آيد.
    هفته فيلم مستندهاي برگزيده 5 + 16 از 26 تا 29 دي ماه در خانه سينما برگزار مي‌شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com