1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 493  تاريخ مخابره خبر:  ۲۵/۹/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138509250207  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۲۷:۴۳
    ۱۳۸۵/۰۹/۲۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

نگاهي به فروش فيلم‌هاي در حال اکران سينماهاي تهران

نزديک شدن بهار سينماي ايران اکران را کم‌رمق کرده است

هر سال نزديک به برگزاري جشنواره فيلم فجر که مي‌توان از آن به بهار سينماي ايران ياد کرد، نمايش عمومي فيلم‌ها تا حدودي دچار کاهش مي‌شود و آثار سينمايي طوري به نمايش درمي‌آيند که چندان در جذب مخاطب موفق نيستند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، طرز تلقي پخش کنندگان و تهيه کنندگان فيلم در خصوص به دست آوردن بهترين زمان اکران موجب مي شود که آثار خود را براي اکران زمستان و بهار سال آينده آماده کنند. اکران تنها دو فيلم طي 3 هفته گذشته و فروش متوسط آنها نشاني از اين مطلب است.
    البته اين نگاه توزيع و تهيه کنندگان فيلم با توجه به در نظر گرفتن حدود 7 تا 8 هفته اکران پاييز و زمستان براي هر فيلم تا حدودي درست است. چون اگر فيلمي حدود 4 هفته پيش از برگزاري جشنواره فيلم فجر در سينماها به نمايش در بيايد، در هياهوي برگزاري 3 جشنواره فيلم، تئاتر و موسيقي فجر به نوعي فراموش مي شود. به اين خاطر که طي اين مدت مخاطبان اصلي فيلم سرگرم تماشاي آثار جشنواره اي هستند. پس از اتمام جشنواره هم علاقه به اکران آثار برگزيده و شاخص و نوعي اشباع ذهني سينماروها، امکان ديده شدن فيلم ها را تا حدود زيادي مي گيرد. هر چند در اين ميان فيلمهايي که به مولفه هاي تجاري توجه ويژه دارند، در جذب مخاطب عام همچنان موفقيت نسبي خود را حفظ مي کنند.
    در حال حاضر فيلم سينمايي "ميم مثل مادر" به کارگرداني رسول ملاقلي پور که هفتمين هفته نمايش خود را پشت سر مي گذارد با در اختيار داشتن 14 سينماي تهران به فروشي بيش از 490 ميليون تومان دست پيدا کرده که نشان از متوسط فروش بالاي فيلم دارد. اين فيلم داستان زني را روايت مي کند که به خاطر جراحت ناشي از جنگ تحميلي از معلوليت جنين خود اطلاع مي يابد، اما در برابر خواسته شوهرش براي از بين بردن بچه مي ايستد و تولد نوزاد اتفاقات جديدي را به وجود مي آورد. گلشيفته فراهاني، حسين ياري و جمشيد هاشم پور بازيگران اصلي فيلم هستند.
    ملاقلي پور در اين فيلم تا حدودي از بيان مسايل و موضوعهاي دفاع مقدس فاصله گرفته است و با بهانه قرار دادن اتفاقي وابسته به جنگ تحميلي، در پي ساخت اثري ملودرام بوده است که البته به نظر مي رسد در اين اثر مساله جذب گيشه براي وي از اهميت خاصي برخوردار است. چون اين کارگردان به مدد بازي بسيار خوب گلشيفته فراهاني و به نوعي تحريک احساسات بيننده اش موفق شده است، مخاطبان به نسبت زيادي را به خود جلب کند. در اين ميان توانايي بالاي بازيگرداني ملاقلي پور که طي چند سال اخير به پختگي خاصي رسيده، در موفقيت نسبي اين فيلم موثر بوده است.
    فيلم سينمايي "تقاطع" ساخته ابوالحسن داودي که اکنون به متوسط فروش روزانه 4 ميليون تومان رسيده، پس از 55 روز اکران و نمايش در 8 سينماي تهران تاکنون حدود 230 ميليون تومان فروخته است و با توجه به متوسط فروش خوب به نظر مي رسد حداقل 3 هفته ديگر اکران شود. اين فيلم داستان يک تصادف عجيب و سهمگين است که باعث مي شود 5 خانواده مختلف با آن درگير شوند. بهرام رادان، فاطمه معتمد آريا، باران کوثري و يوسف قاضي مرادي تعدادي از نقشهاي اصلي را برعهده دارند.
    اين فيلم در زمينه به کارگيري جلوه هاي ويژه و بازآفريني يک تصادف بسيار عجيب و ترس آور به مفهوم واقعي کلمه نقطه عطفي در سينماي ايران طي چند سال اخير محسوب مي شود. هر چند اين عنصر تنها در بخش کوتاهي از فيلم مورد استفاده قرار مي گيرد و فيلمنامه تحرک و جذابيت خود را آرام آرام از دست مي دهد و با افت جدي در زمينه ريتم مواجه مي شود، اما استفاده از بازيگران شناخته شده و ايجاد فضايي که برخورد و درگيري را به شکلهاي مختلف نشان مي دهد، مهمترين خصوصيت اين فيلم محسوب مي شود.
    فيلمي که به تازگي در فهرست فيلمهاي در حال اکران سينماهاي تهران قرار گرفته، فيلم سينمايي "بي وفا" کاري از اصغر نعيمي است. اين اثر پس از 20 روز نمايش در 16 سينماي تهران نزديک به 137 ميليون تومان فروخته است که از متوسط فروش روزانه حدود 7 ميليون تومان و به دست آوردن نسبي گيشه خبر مي دهد. اين فيلم داستان عشق يک پسر ثروتمند به دختري فقير از خانواده اي خلافکار است که با مخالفت خانواده پسر مواجه مي شود. حضور زني ديگر اين شرايط را پيچيده تر مي کند. گوهر خيرانديش، الناز شاکردوست، حميد گودرزي، محسن قاضي مرادي، فلامک جنيدي و عليرضا جعفري بازيگران اين فيلم هستند.
    اين فيلم قصه اي ساده و در عين حال کليشه اي دارد. قصه پسر پولدار و دختر عاشق يا برعکس، طي سالهاي گذشته در آثار زيادي مورد استفاده قرار گرفته و در بهترين حالت نيز کارکرد اجتماعي خود را از دست داده است. در ضمن اين گونه آثار هر اندازه که خانواده پولدار را برخوردار از صفات منفي به تصوير بکشند، به علت برخورداري از امکانات و ثروت گسترده اي که در اختيار شخصيتهاي پولدار قرار دارد، نوعي تجمل گرايي در جامعه را ترويج مي کند.
    فيلم سينمايي "وقتي همه خواب بودند" به کارگرداني فريدون حسن پور طي 7 هفته نمايش در 6 سالن سينما 127 ميليون تومان فروخته است که با توجه به مضمون اثر نشان از توجه نسبي مخاطب دارد. اين فيلم درباره پيرزني روستايي است که آرزوي رفتن به حج را دارد. اما چند روز پس از اينکه اطلاع مي يابد، در فهرست زائران قرار دارد به دليل مشکلات جسمي اجازه پرواز به او نمي دهند. بچه هاي روستا که همگي به وسيله اين زن متولد شده اند، به دنبال راه چاره مي گردند. گلاب آدينه، محمد رضا فروتن بازيگران اصلي اين فيلم هستند.
    اين فيلم که در زمره آثار معناگرا جاي مي گيرد، نگاهي لطيف و نمادين به مساله سفر حج دارد و اين مضمون را در قالب داستاني زيبا و مختصر بيان مي کند. هر چند فيلم به جهت تدوين و به کارگيري نماها دچار مشکل است، اما حضور فروتن در نقشي بسيار متفاوت و بازي چشمگير آدينه شرايطي را به وجود آورده است که مخاطبان خاص سينما به اين فيلم توجه نشان دهند.
    فيلم "گيس بريده" ساخته جمشيد حيدري اثر ديگري است که بر پرده سينماهاي تهران قرار دارد. اين فيلم طي 7 روز اکران در 14 سالن سينما 37 ميليون تومان فروخته است که با توجه به استفاده از بازيگران شناخته شده، انتظار فروش بيشتري از فيلم مي رفت. داستان اين اثر درباره دختري است که به خاطر بدبيني هاي بي جهت پدرش مورد ضرب و شتم شديد قرار مي گيرد. ارسال نامه هاي ناشناس يک عاشق به مدرسه اين دختر، شرايط را دشوارتر مي سازد. گلشيفته فراهاني، محمدرضا شريفي نيا و سارا خوئيني ها بازيگران اصلي فيلم هستند.
    قصه تلخ و آزار دهنده، اکران همزمان دو فيلم از گليشفته فراهاني و اشباع ذهني بيننده، مشکلات کارگرداني و تدوين، ريتم کند و بي توجهي به جذابيتهاي دراماتيک شرايطي را فراهم آورده است که اين فيلم با وجود برخورداري از مضمون اجتماعي مناسب امکان فروش بيشتر را به دست نياورد. اشاره به مساله زنداني شدن يک پدر به خاطر شکايت فرزند موضوعي است که تا امروز در هيچ يک از فيلمهاي سينمايي ايراني تا اين اندازه مستقيم و گسترده به تصوير کشيده نشده بود و اين مساله مي توانست دليلي براي فروش بيشتر فيلم باشد، اما ايرادهاي تکنيکي در اين زمينه مانع ايجاد کرده است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com