1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 518  تاريخ مخابره خبر:  ۲۵/۹/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138509250203  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۵۰:۱۱
    ۱۳۸۵/۰۹/۲۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

فيلمبرداري «روز سوم» تا اواخر دي ماه ادامه دارد

محمدحسين لطيفي: سينماي جنگ، سينماي انحصار نيست

محمدحسين لطيفي معتقد است: بحث مقاومت ايثار و از خود گذشتگي درفيلم‌هاي جنگي بيشتر بايد مد نظر قرار گيرد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، اين كارگردان كه هم اكنون مشغول ساخت فيلم «روز سوم» در خرمشهر است گفت: ما آثار متفاوتي را در باره‌ دفاع مقدس مي‌توانيم بسازيم كه اين كارها مي‌تواند بخشي جنگ، بخشي پيروزي و بخشي عمليات باشد.
    وي «روز سوم» را قصه آدم‌هايي دانست كه درخرمشهر محكوم به بسياري از سختي‌ها، مشكلات و بدبختي‌ها شده‌اند و اظهار داشت: فيلم من بخش بسيار كوچكي از اين درياست كه در تلاش هستيم آن را به تصوير بكشيم.
    لطيفي كه قبلا تجربه ساخت يك سريال نيمه جنگي به‌نام «خبرنگار خارجي» را دارد، درباره ساخت اين فيلم گفت: قصه را دوست داشتم و ديني هم سالها برگردن ما بود و بايد اين كار را مي‌كرديم.
    اين كارگردان افزود: سينماي جنگ، سينماي انحصار نيست كه عده‌اي خاص در آن فيلم بسازند، البته آن افراد هم در حال رفتن به سينماي غير جنگ هستند و ما گفتيم حالا جاها را مقداري عوض كنيم و بيائيم اين طرف. اميدوارم آنقدر از كارهاي قبلي‌ام تجربه كسب كرده باشم كه در اين كار بتوانم استفاده كنم.
    وي با اشاره به داستان اين فيلم اظهار داشت: «روز سوم» قصه برادري است كه در شرايط بسيار سخت و پيچيده‌اي مجبور مي‌شود، خواهر كوچك و عليلش را در زير خاك پنهان كند تا بتواند شبانه آنرا از ميان عراقي‌ها كه خانه را محاصره كرده‌اند فراري دهد كه اين ماجرا سه شب ادامه دارد و اتفاقات زيادي در حاشيه آن رخ مي دهد و در واقع داستان روايت گر سه روزآخر سقوط خرمشهر است.
    لطيفي با بيان اينكه فيلمبرداري ما تا 20 الي 25 دي ماه ادامه خواهد داشت افزود: همزمان كار صدا، موسيقي و تدوين فيلم انجام مي شود و سعي و تلاشمان اين است كه فيلم در جشنواره فجر شركت داشته باشد. اما با توجه به اينكه در جنوب هستيم و صحنه‌هاي خارجي زيادي در پيش داريم شرايط جوي را نمي‌توانيم پيش بيني كنيم و ممكن است يكدفعه چند روز بارندگي باشد اما اگر اتفاق خاصي نباشد مي‌رسانيم اگر هم چيزي پيش آمد حتما خيري در نرسيدن است.
    در «روز سوم» كه اولين محصول سينمايي بنياد شهيد است، باران كوثري، ‌پوريان پورسرخ، برزو ارجمند، مجيد ياسر، مهدي صبايي و شهرام قائدي به ايفاي نقش مي‌پردازند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com