1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 334  تاريخ مخابره خبر:  ۲۵/۸/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138508250200  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۳۶:۴۰
    ۱۳۸۵/۰۸/۲۵                              تاريخ نشر خبر :  
 

"چوپان دروغگو" در جشنواره كودك و نوجوان اسپانيا به نمايش در آمد

فيلم ايراني "چوپان دروغگو" امروز چهارشنبه در جشنواره بين‌المللي سينماي كودك و نوجوان مادريد پايتخت اسپانيا روي پرده رفت.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، اين فيلم در دو سانس 10 و  19 در سالن شماره يك فستيوال در مجموعه فرهنگي "قصر يخ" Palacio de Hielo ?شهر مادريد پخش شد و مورد استقبال اسپانيايي‌ها قرار گرفت.
    جشنواره بين‌المللي سينماي كودك و نوجوان مادريد موسوم به "فيسي" FICI كه از روز دوشنبه به مدت 7 روز آغاز شده است، در پنج بخش رسمي كودك و نوجوان، مستند، پويانمايي و فيلم‌كوتاه برگزار مي‌شود.
    "چوپان دروغگو" يكي از پنج فيلم بخش رسمي مسابقه بخش كودكان است كه سال گذشته به كارگرداني "سيروس حسن‌پور" و به سفارش شبكه دوم سيما در ايران ساخته شده است.
    اين فيلم به مدت  28دقيقه روايت "علي‌مراد" چوپان نوجواني است كه به عنوان چوپان جديد ده مجاور در يكي از مناطق شمال كشور به فعاليت مشغول مي‌شود و در اين مدت، حوادثي براي او رخ مي‌دهد.
    "حسن‌پور" كارگردان فيلم كه روز چهارشنبه براي شركت در جشنواره وارد مادريد شد در مراسم نمايش فيلم گفت كه در آن كوشيده است علاوه بر نفي و مذمت دروغ گويي، از ارزشهاي ديگري همچون لزوم احترام به بزرگترها دفاع كند.
    وي يكي از مهمترين دلايل حضور اين فيلم در اسپانيا را انتقال نوع نگاه مردم ايران به برخي مسائل فرهنگي و اخلاقي به مردم اين كشور اروپايي بيان كرد و از اينكه اين فيلم مورد توجه بسيار تماشاگران قرار گرفته است، خرسندي خود را ابراز داشت.
    حسن‌پور، پيش و پس از نمايش فيلم "چوپان دروغگو" به پرسشهاي مختلف تماشاگران و كارشناسان درباره چگونگي ساخت آن پاسخ داد و از جمله گفت كه در صحنه‌پردازي فيلم از عناصر طبيعي استفاده شده و مدت ساخت آن 75 روز طول كشيده است.
    اين كارگردان ايراني، همچنين سوابق فعاليت هنري و سينمايي خود را در عرصه فيلم كودك و نوجوان تشريح كرد و گفت كه تاكنون سه فيلم كوتاه و چند فيلم بلند درباره آنان ساخته و بيشتر فعاليت هنري‌اش در ارتباط با كودكان و نوجوانان بوده است.
    "چوپان دروغگو" كه بازيگران آن، افراد محلي و غيرحرفه‌اي هستند، تاكنون در جشنواره‌هاي متعددي در ايران شركت كرده و از جشنواره بين‌المللي فيلم فجر و جشنواره كودك و نوجوان اصفهان چندين جايزه و ديپلم افتخار به‌دست آورده است.
    برندگان جوايز جشنواره بين‌المللي كودك و نوجوان مادريد كه در شش رشته اعطا مي‌شود، روز يكشنبه آينده معرفي خواهند شد.
    فيلم "حيات" به كارگرداني "غلامرضا رمضاني" از ايران سال گذشته جايزه بخش بين‌المللي اين جشنواره را از آن خود كرده بود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com