1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 473  تاريخ مخابره خبر:  ۲۳/۸/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138508230204  ساعت مخابره خبر: ۱۳:۰۷:۲۶
    ۱۳۸۵/۰۸/۲۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

حکمراني کمدين بريتانيائي بر سينماهاي دنيا

فيلم جنجالي "بورات" با 15 ميليون دلار فروش اين هفته هم در صدر جدول پرفروشترين فيلم هاي دنيا قرار گرفت و در دومين هفته نمايش مجموع فروش جهاني خود را به 43 ميليون دلار رساند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، آمار به دست آمده از فروش کمدي "بورات: فوايد آموزه هاي فرهنگي آمريکا براي مردم پرافتخار قزاقستان" در 20 کشور دنيا و در 1135 سالن سينما از کاهش 20 درصدي فروش اين فيلم نسبت به هفته اول خبر مي دهد. مجموع فروش فيلم ساشا بارون کوهن با احتساب فروش اين فيلم در آمريکا حدود 111 ميليون دلار است.
"بورات" در نخستين هفته نمايش در بلغارستان، يونان و صربستان در هر سالن به طور متوسط 16900 دلار فروش داشت. فيلم در بريتانيا، آلمان، اتريش، سوئيس و سوئد هم مثل هفته قبل همچنان جايگاه نخست جدول فروش را به خود اختصاص داد.
    "بورات" مانند هفته قبل با هشت ميليون دلار، بيشترين فروش را در بريتانيا داشت که نسبت به هفته پيش تنها 18 درصد کاهش نشان مي دهد. "بورات" طي دوهفته در بريتانيا 27 ميليون دلار فروخته است. اين هفته جايگاه دوم جدول فروش جهاني به "فصل مجاز شکار" اختصاص پيدا کرد که در 50 کشور و در 4665 سالن، 8/8 ميليون دلار فروش داشت.
    انيميشن سوني پيکچرز با 8/1 ميليون دلار فروش در 405 سالن دومين فيلم پرفروش اسپانيا بود و در آلمان هم در757 سالن تقريبا 6/1 فروخت و سوم جدول شد. "فصل مجاز شکار" تاکنون در سطح بين المللي 1/63 ميليون دلار فروش داشته که با احتساب فروش اين فيلم در آمريکا رقمي در حدود 144 ميليون دلار مي شود.
    "شيطان پرادا مي پوشد" با بازي مريل استريپ و آن هاتاوي سومين فيلم پرفروش هفته بود. فروش اين فيلم در 3500 سالن در 45 کشور تقريبا 5/7 ميليون بود. به اين ترتيب فروش اين فيلم در سطح بين المللي به 163 ميليون دلار رسيد که 38 ميليون دلار بيشتر از فروش آن در امريکاست.
    چهارمين فيلم پرفروش هفته "مردگان" مارتين اسکورسيزي است که در 2153 سالن در 37 کشور به فروشي در حدود 1/7 ميليون دلار دست پيدا کرد. مجموع فروش بين المللي اين درام جنايي به 7/58 ميليون دلار رسيده است.
    "اره 3" عنوان پنجم اين هفته را در اختيار دارد. اين فيلم در اسپانيا در نخستين هفته نمايش با 1/3 ميليون دلار فروش فيلم اول هفته بود. بوئنا ويستا سومين فيلم اين مجموعه ترسناک را جز اسپانيا در چهار کشور آمريکاي لاتين نيز عرضه کرد. "اره 3" در آن چهار کشور حدود چهار ميليون دلار فروش داشت.
    در مجموع اين فيلم طي اين هفته در 14 کشور به نمايش درآمد و در 1500 سالن تقريبا 5/5 ميليون دلار فروخت. فروش جهاني "اره 3" به همراه مجموع فروش اين فيلم در آمريکا 3/94 ميليون دلار شده است.
    "سال خوب" جديدترين ساخته ريدلي اسکات با بازي راسل کرو در نقش يک سرمايه گذار بريتانيايي در 1600 سالن در 19 کشور 9/4 ميليون دلار فروش داشت. فروش فيلم در سطح بين المللي به 1/8 ميليون دلار رسيده که با توجه به حضور ستاره اي مانند راسل کرو، بسيار دور از ذهن به نظر مي رسد.
    اين فيلم در آلمان با 15/1 ميليون دلار، جايگاه چهارم را به دست آورد و در استراليا هم حدود يک ميليون دلار فروخت تا در جايگاه سوم قرار بگيرد. دومين هفته نمايش در اسپانيا هم تقريبا يک ميليون دلار براي "سال خوب" عايدي داشت که در مقايسه با هفته پيش تنها 21 درصد کاهش نشان مي دهد.
    بيشترين فروش يک فيلم آن هم تنها در يک کشور را فيلم ژاپني "يادداشت مرگ: آخرين نام" ساخته شوسوکه کانه کو داشت که در ژاپن با 7/4 ميليون دلار فروش فيلم اول هفته بود. اين فيلم تاکنون 4/19 ميليون دلار فروخته است.
    "پرستيژ" کريستوفر نولان در 18 کشور رقمي در حدود 2/4 ميليون فروش داشت. در همين حال، "بابل" با بازي براد پيت با 7/1 ميليون دلار فيلم نخست مکزيک بود. "هفت کوتوله 2" با 7/3 ميليون و "پرچم هاي پدران ما" با 7/2 ميليون دلار فروش رده هاي بعدي جدول را به خود اختصاص دادند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com