1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 352  تاريخ مخابره خبر:  ۲۱/۸/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138508210211  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۳۴:۲۱
    ۱۳۸۵/۰۸/۲۱                              تاريخ نشر خبر :  
 

تدوينگر «ميم مثل مادر» در گفتگو با مهر:

تدوين فيلم‌هاي ملودرام دشوارتر از ساير ژانر‌هاست

تدوين فيلم‌هاي ملودرام بسيار دشوارتر از ديگر ژانرهاي سينمايي است. اما تدوين کارهاي اکشن و پليسي بيشتر ديده مي‌شود تا تدوين يک اثر ملودرام.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، حسين غضنفري، تدوينگر فيلم «ميم مثل مادر»، درباره همکاري با رسول ملاقلي پور گفت: در تدوين «سفر به چزابه» با ملاقلي پور همکاري کردم و با طرز فکر و تلقي وي از تدوين آشنايي داشتم. اصولاً کارهاي ملاقلي پور جاي کار بسياري براي تدوينگر دارد.
    اين تدوينگر افزود: فيلم «ميم مثل مادر» يک اثر ملودرام است و براي انتقال حس و حال سکانس هاي عاطفي به مخاطب قطع هاي به موقع تدوينگر مي تواند نقش بسزايي داشته باشد. اصولاً تدوين فيلم هاي ملودرام بسيار دشوارتر از ديگر ژانرهاي سينمايي است. زيرا بايد جان کلام دربيايد تا اگر کارگردان مي خواهد اشک تماشاگر را دربياورد يا بخواهد او را به تفکر وادارد، به خواسته اش برسد. اما تدوين کارهاي اکشن و پليسي بيشتر ديده مي شود تا تدوين يک اثر ملودرام.
    وي در مورد ريتم تند تدوين فيلم در نيمه اول و در ادامه کندي ريتم نيمه دوم گفت: فضاي فيلمنامه و داستان آن ايجاب مي کرد تا براي اطلاع رساني به مخاطب در مورد شخصيت ها ابتداي فيلم يک ريتم سريع را به کار ببريم و در ادامه براي شکل گيري روابط و کنش شخصيت ها و ارتباط مادر و فرزند ريتم آرامتري استفاده کنيم.
    غضنفري در مورد نوع بازي بازيگران و تاثير آن بر تدوين فيلم گفت: بازي قطعاً تاثيرات زيادي در تدوين دارد. اگر بازيگران فيلم حرفه اي باشند به خوبي با جاي دوربين و اينکه در چه نقطه اي بايد بازي خود را قطع کنند آشنا هستند و اين مي تواند کمک هاي زيادي به تدوين کند. خانم گلشيفته فراهاني به دليل اينکه حس بازي اش را تداوم مي بخشيد خيلي کمک مي کرد تا بهترين تدوين را در آن سکانس ها انجام بدهيم و دست تدوينگر براي انتخاب بهترين سکانس ها باز مي گذاشت.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com