1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 462  تاريخ مخابره خبر:  ۱۶/۸/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138508160206  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۵۸:۲۴
    ۱۳۸۵/۰۸/۱۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

وزير ارشاد:

«ميم مثل مادر» مسير تازه‌ اي در انعكاس وجوه عاطفي دفاع مقدس است

محمدحسين صفار هرندي كه ديشب با چند تن از وزراي دولت نهم به‌ تماشاي آخرين ساخته رسول ملاقلي پور نشست، گفت:اميدوارم «ميم مثل مادر» مسير تازه ‌اي در انعكاس واقعيت‌هاي دفاع مقدس و وجوه انساني ـ عاطفي آن در سينماي ايران بگشايد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، محمدحسين صفار هرندي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در حاشيه بازديد از فيلم سينمايي ميم مثل مادر ساخته رسول ملاقلي‌ پور با اعلام اين مطلب به خبرنگار ما گفت: به نظرم ميم مثل مادر به وجه عاطفي دفاع مقدس عمق بخشيده است از نظرمن اين وجه فيلم‌هاي دفاع مقدس به اندازه وجوه حماسي آن اهميت دارد، من در برابر اين فيلم سر تعظيم فرود مي‌آورم و آن را ستايش مي‌كنم.
    وي حضور اقليت‌هاي ديني در اين فيلم را نشانه نگاه هنرمندانه فيلمساز به ريشه‌هاي مشترك انسان‌ها دانست و توضيح داد: همه اديان آسماني انسان را به يك امر متعالي ارجاع مي‌دهند، ما اسلام را نسخه كامل همه اديان مي‌دانيم اما اين اديان همگي منشئي آسماني دارند،تنها تفاوت اديان همواره در نگاهي است كه به شريعت داشته‌اند.
    وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از رويكرد «ميم مثل مادر» به اين نگاه آسماني قدرداني كرد و افزود: فيلمسازان ما با ارجاع صحيح مخاطبان به سوي واقعيت بزرگي به نام دينداري مشعل خداپرستي را همواره روشن و فروزان نگه مي‌دارند.
    صفار هرندي با اشاره به حضور چشمگير و موثر اقليت‌هاي مذهبي در جنگ تحميلي ادامه داد: با توجه به جمعيت، هموطنان مسيحي و ساير اقليت‌هاي مذهبي كشور حضور چشمگيري در دفاع مقدس داشته‌اند، تعداد شهداي آنها به نسبت جمعيت كمتر از شهدا و حاضران مسلمان در جنگ نيست آنها در اين آب و خاك ريشه‌اي حقيقي دارند و چنانكه اين فيلم مي‌گويد آنجا كه صحبت از امنيت و استقلال خاك وطن در ميان باشد نمي‌توان ميان مسلمان مسيحي و يهودي ويا زرتشتي تفاوتي قائل شد.
    صفار هرندي درباره تقارن اكران اين فيلم و صدورحكم قصاص صدام در دادگاه گفت: با توجه به رگه‌هاي انساني مشترك همه سرزمين‌ها اين فيلم اثر بسياري در توصيف مظلوميت مردم ايران دارد،اين فيلم مي‌تواند سفير مردم ايران دراثبات حقانيتشان به ساير كشورها باشد، شايسته است براي برد جهاني اين فيلم فكري كنيم.
    وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تاكيد كرد: همكارانم در معاونت سينمايي بايد با همكاري تهيه‌كننده فيلم و دست اندركاران آن طرحي را براي حضور اين فيلم در ساير كشورها آماده كنند.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com