1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 662  تاريخ مخابره خبر:  ۱۰/۸/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138508100202  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۴۴:۲۵
    ۱۳۸۵/۰۸/۱۰                              تاريخ نشر خبر :  
 

گزارش آمار فروش و اکران سينماهاي تهران

فيلم‌هاي سينمايي که به تازگي در فهرست آثار در حال اکران سينماهاي تهران جاي گرفته‌اند، باعث ايجاد موجي تازه در عرصه فروش فيلم‌هاي ايراني شدند و به گيشه‌ها جان دوباره دادند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، فيلم سينمايي «قتل آن لاين» به کارگرداني مسعود آب پرور در 32 روز گذشته در تهران موفق شده حدود 87 ميليون تومان بفروشد. اين فيلم داستان چند جوان است که در يک گروه اينترنتي عضويت دارند، اما از شب عروسي دو تن از اعضا اين گروه ناگهان قتل افراد ديگر آغاز مي شود و ... شهاب حسيني، حميد گودرزي، الناز شاکردوست، يکتا ناصر و جمشيد هاشم پور از بازيگران اين فيلم هستند.
    «قتل آن لاين» براي اينکه بتواند در گيشه موفق باشد به دو مسئله توجه خاص کرده؛ نخست اينکه فيلم در ژانر جنايي ساخته شده و مضموني ملودرام يا کمدي ندارد. ديگر اينکه در اين فيلم تعداد زيادي از بازيگران شناخته شده سينما حضور دارند تا به اين وسيله جذب مخاطب به نوعي تضمين شود. اين دو تمهيد هم موثر واقع شده و فيلم با آنکه در دو هفته گذشته تعداد زيادي از سينماهاي نمايش دهنده خود را از دست داده، اما با متوسط فروش نزديک به سه ميليون تومان در جذب مخاطب موفقيت نسبي داشته است. اين در حالي است که فيلم داستان چندان مستحکمي ندارد و سکانس پاياني روي کيفيت آن تاثير منفي مي گذارد.
    فيلم سينمايي «ابراهيم خليل الله» به کارگرداني محمدرضا ورزي که از اوايل ماه مبارک رمضان روي پرده سينماهاي تهران رفته با آنکه در روزهاي نخست نمايش عمومي فروش به نسبت خوبي داشت در حال حاضر با اکران در پنج سالن سينما 71 ميليون تومان فروخته است. اين فيلم داستان زندگي حضرت ابراهيم (ع) در زمان مبعوث شدن است و محمد صادقي، حسام نواب صفوي، بهزاد فراهاني و نگين صدق گويا در آن بازي مي کنند.
    اين فيلم تجربه خوبي در عرصه سينماي ديني محسوب مي شود. هر چند فروش متوسط آن به حدود 900 هزار تومان در روز مي رسد، اما در مجموع با استفاده از جلوه هاي ويژه تصويري و به مدد طراحي خوب صحنه و لباس و فضاسازي مناسب و استفاده از بازيگران حرفه اي و شناخته شده ارتباط خوبي با مخاطب پيدا کرده است. البته بحث بر شيوه روايت و قصه پردازي همچنان مطرح است و اينکه فيلم با توجه به پشتوانه خوب مالي و حمايتي که از سوي سرمايه گذار اصلي اثر يعني تلويزيون شده و پخش مکرر تيزر تلويزيوني مي توانست از نظر جذب گيشه جايگاه بهتري داشته باشد.
    «تقاطع» ابوالحسن داوودي نيز از نمايش در 18 سالن سينماي تهران موفق به فروش 65 ميليون توماني شده است. اين فيلم داستان درهم آميختگي سرنوشت دو زن و سه پسر و خانواده هاي آنها را روايت مي کند که بر اثر يک تصادف سهمگين و کشته شدن دو زن به وجود مي آيد و شرايط زندگي و فعاليت چند خانواده را به شدت تحت تاثير قرار مي دهد. فاطمه معتمد آريا، بهرام رادان، بيژن امکانيان، باران کوثري، السا فيروزآذر، عليرضا حسيني، سروش صحت، خاطره اسدي، آفرين عبيسي، محسن قاضي مرادي و مجيد مظفري نقش هاي اصلي فيلم را ايفا کرده اند.
    «تقاطع» از فيلم هاي تازه اکران شده فصل پائيز است که به گيشه رونقي دوباره داد و باعث جذب مخاطبان شد. روايت داستان بر اساس شيوه نوين قصه در قصه، به کارگيري چند چهره سينمايي جذاب براي مخاطب، استفاده از يک اتفاق عجيب و شک آور در ابتداي قصه و ... از عواملي است که در موفقيت فيلم نقشي مهم ايفا مي کند. هر چند فيلم ايرادهاي متني دارد و ريتم داستان از يک سوم ابتدايي رفته رفته با رکود و زياده گويي هاي بي حاصل همراه مي شود، اما در مجموع فيلمي پرتحرک است که مي تواند عنوان پرفروشترين فيلم پائيزي را نصيب خود کند.
    فيلم سينمايي «عروسک فرنگي» فرهاد صبا هم در حال حاضر روي پرده چهار سينماي تهران قرار دارد و حدود 57 ميليون تومان فروخته است. اين فيلم داستاني داستان عشق مردي ميانسال به دختري جوان است که اين دو نفر براي ازدواج با مشکلات زيادي مواجه مي شوند. خسرو شکيبائي، پونه حاج‌محمدي، محمد کاسبي و آزيتا لاچيني بازيگران اصلي فيلم هستند.
    اين فيلم با طرح موضوعي عاشقانه در کنار آن اشاره به مشکلي که طي چند سال اخير در جامعه به شکل جدي مطرح شده يعني خواستگاري مردان مسن و ثروتمند از دختران جوان آرزومند رفاه و آسايش اجتماعي مي توانست از جذابيت زيادي برخوردار باشد، اما قصه نه چندان جذاب فيلم که با افت و خيزهاي زيادي مواجه مي شود و تاکيد بر مسايل اجتماعي پراکنده و فراتر از حوصله و ظرفيت داستان باعث شده است، فيلم نتواند مخاطبان زيادي را به خود جذب کند.
    فيلم سينمايي «ميم مثل مادر» رسول ملاقلي پور که در 13 سالن سينمايي نمايش داده مي شود و تاکنون 46 ميليون تومان فروخته، داستان زندگي زوجي جوان است که نزديک تولد فرزندشان متوجه معلوليت جنين مي شوند. به همين خاطر با اصرار مرد جوان، زن براي اتمام بارداري راضي مي شود. اما برخلاف انتظار همگي نوزاد متولد مي شود و مادر براي مراقبت از او تلاش زيادي مي کند. گلشيفته فراهاني، حسين ياري، جمشيد هاشم‌ پور و شراره دولت آبادي بازيگران اين فيلم هستند.
    کارگردان اين اثر سينمايي يکي از فيلمسازان شناخته شده عرصه دفاع مقدس است که طي سال هاي اخير آثاري در اين زمينه خلق کرده است. وي با استفاده از قصه اي روان و ساده که از وجوه اجتماعي و روانشناختي بهره مي برد، اثري در خور توجه ارائه کرده که در هفته هاي نخست نمايش عمومي با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده است. در اين ميان از بازي قابل توجه گلشيفته فراهاني نيز نبايد به سادگي عبور کرد. زيرا به خوبي در تحقق نقش مادر موفق عمل کرده است.
    فيلم سينمايي «چه کسي امير را کشت» اثر مهدي کرم پور که با اتمام ماه مبارک رمضان بر پرده سينماهاي تهران قرار گرفت در 13 سالن سينماي تهران 29 ميليون تومان فروخته است. يک کارخانه دار موفق و ثروتمند هنگام رسيدن به محل کار خود در يکي از شهرهاي شمالي دچار سانحه رانندگي مي شود و پليس اين اتفاق را قتل قلمداد مي کند ... نيکي کريمي، خسرو شکيبايي، آتيلا پسياني، امين حيايي، محمدرضا شريفي‌نيا، مهناز افشار، الناز شاکردوست و علي مصفا در اين فيلم بازي مي کنند.
    اين فيلم ساختاري منقطع دارد که با وجود جدا بودن تصاوير و حرکت قصه در بين مطالبي که توسط شخصيت هاي مختلف ابراز مي شود با تدوين و ريتم مناسب، خوش ساخت و روان از آب درآمده است. در عين حال مضمون پليسي فيلم که همراه با ارائه نکاتي درباره مسائل اجتماعي است به فيلم جذابيت مي دهد. البته استفاده خوب کارگردان از بازيگران به خصوص مهناز افشار که به تازگي حضور موفق در فيلم سينمايي «آتش بس» را پشت سر گذاشته در جذب گيشه اين فيلم تاثير زيادي داشته است.
    فيلم سينمايي «وقتي همه خواب بودند» به کارگرداني فريدون حسن پور هم با اکران در دو سالن سينماي تهران بيش از 8 ميليون تومان فروخته است، داستان قابله پير يک روستا را بيان مي کند که پس از سال ها انتظار نامش براي سفر حج واجب اعلام مي‌شود. اين موضوع در روستا مي پيچد و او به حلاليت خواهي مي رود. اما ناگهان مشخص مي شود در زمينه اعلام نام اين پيرزن اشتباهي به وجود آمده است. گلاب آدينه و محمدرضا فروتن بازيگران اصلي فيلم هستند.
    اين فيلم جزو آثار معناگرا محسوب مي شود که به مسائل اجتماعي توجه دارد. حسن پور در زمينه ساخت آثار اجتماعي از تجربه خوبي برخوردار است که همين مسئله در روايت مناسب اين فيلم تاثيرگذار بوده است. البته فيلم به اين جهت که توجه چنداني به مولفه هاي تجاري ندارد و به تعبيري بيشتر مورد توجه مخاطبان خاص قرار مي گيرد، در فروش گيشه اي موفقيت چنداني به دست نياورده است.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com