1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 395  تاريخ مخابره خبر:  ۷/۸/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138508070205  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۵۱:۲۳
    ۱۳۸۵/۰۸/۰۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

سي و ششمين جشنواره بين المللي رشد 12 آبان ماه در تهران برگزار مي‌شود

سي و ششمين جشنواره بين المللي فيلم رشد از 12 تا 19 آبان ماه جاري با شركت 58 كشور جهان در تهران برگزار مي‌شود.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، معاون وزير آموزش و پرورش و رييس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي روز يكشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: در اين جشنواره 946  فيلم داخلي و حدود 500 فيلم خارجي در بخشهاي مختلف باهم به رقابت مي‌پردازند.
    "مهدي نويد"، جشنواره بين‌المللي فيلم رشد را از قديمي‌ترين رويداد هنري كشور ذكر كرد و گفت: اين جشنواره با هدف انتقال مجموعه‌اي از آموزه‌ها، مهارت‌ها و دانش‌ها به نسل جوان برگزار مي‌شود و آموزش و پرورش از اين طريق درصدد آماده كردن دانش‌آموزان براي زندگي آينده است.
    وي افزود: يكي از وظايف آموزش و پرورش، تربيت هنري دانش‌آموزان است و در اين راستا تلاش مي‌كنيم كه قدرت خوب ديدن را به دانش‌آموزان بياموزيم.
    نويد توضيح داد: دانش‌آموزان كشور هنوز فرانگرفته‌اند كه چگونه خوب فيلم ببينند زيرا نمي‌دانند فيلم خوب چه نوع فيلمي است.
    وي گفت: جشنواره بين‌المللي فيلم رشد درصدد است كه خوب ديدن و چگونه ديدن را به دانش‌آموزان آموزش دهد تا تربيت هنري دانش‌آموز محقق شود.
    رييس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي افزود: ما درصدد هستيم تا بعد از برگزاري اين رخداد بين‌المللي در تهران، فيلم‌هاي آموزشي اين رويداد را در ساير استانها نيز به نمايش بگذاريم.
    وي اظهار داشت: در آينده نزديك اين فيلم‌ها در برخي از كشورهاي منطقه از جمله افغانستان نيز به نمايش در خواهد آمد.
    معاون وزير آموزش و پرورش سپس در خصوص توزيع كتاب در مدارس دوره‌هاي مختلف سراسر كشور گفت: امسال 160 ميليون كتاب با حدود 900 عنوان كتاب بدون بروز مشكلي در مدارس دوره‌هاي مختلف سراسر كشور توزيع شد.
    وي افزود: روزانه 700 هزار كتاب درسي دوره هاي مختلف تحصيلي چاپ مي شود كه تاكنون 20 ميليون جلد كتاب درسي سال آينده تحصيلي نيز چاپ شده است.
    نويد گفت: آموزش و پرورش همچنين سالانه 13عنوان مجله تحت عنوان رشد منتشر مي كند كه شامل 11 عنوان ماهنامه، 19 فصلنامه و يك عنوان سالنامه است. وي افزود: مجلات رشد با شمارگان 30 ميليون جلد در سال چاپ مي‌شود و هم اكنون مجله‌هاي رشد مربوط به مهر و آبان ماه در مدارس كشور توزيع شده است.
    نويد همچنين از برگزاري همايش بين‌المللي سيماي پيامبر اعظم(ص) در تهران خبر داد و گفت: اين همايش ارديبهشت ماه سال  86 با شركت نمايندگان كشورهاي اسلامي در تهران برگزار مي‌شود.
    رييس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي گفت: در اين همايش مطالب كتابهاي درسي كشورهاي اسلامي درباره سيماي پيامبر اعظم (ص) مورد بررسي قرار مي‌گيرد تا تصوير بهتري از آخرين پيامبر عالم به دانش‌آموزان ارايه شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com