1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 498  تاريخ مخابره خبر:  ۷/۸/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138508070201  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۴۶:۲۵
    ۱۳۸۵/۰۸/۰۷                              تاريخ نشر خبر :  
 

محمدعلي نجفي:

شهرداري با حضور در عرصه سينما نگراني‌ها را کم کند

شهرداري مي‌تواند با حمايت‌هاي مادي و معنوي در توليد و عرضه فيلم‌هاي سينمايي، نگراني تهيه‌کنندگان و سرمايه‌گذاران سينما را کم کند.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، محمدعلي نجفي به ستاد خبري دومين جشنواره فيلم شهر گفت: مفهومي که فيلمسازان از هويت شهري در فيلم‌هايشان استفاده مي‌کنند، در صورت همراهي با حفظ هويت ايراني مي‌تواند تاثيرگذارتر باشد.
    وي در ادامه افزود: به طور مثال "چهارشنبه‌سوري" اصغر فرهادي نمايشي از شهر تهران و تمام بخش‌هاي آن به صورت واقعي است. اين فيلم شرايط متفاوت‌تري نسبت به آنچه در فيلم‌هاي ديگر ديده‌ايم را از کلانشهر تهران به نمايش مي‌گذارد و همين باعث جذابيت کار شده است.
    نجفي با تاکيد بر استفاده از مقوله جذابيت در ساخت فيلم‌هاي شهري گفت: بسياري از موضوع‌هاي شهري در قالب مستند نيز قابليت تصويري شدن دارند. مثلا مدتي قبل مستندي با نام "پياده‌رو" براي موسسه توسعه تصوير شهر ساختم که در اين مستند پياده‌رو‌ها به عنوان يکي از مهمترين نماد‌هاي زندگي انسان در شهر دستمايه کار قرار گرفت.
    وي در بخش ديگري از اين مصاحبه با اشاره به تاثير سينما بر مسائل شهري گفت: از طريق سينما همواره پديده‌هاي تازه‌اي در معماري خانه‌ها و جامعه شهري به وجود آمده و سينما حتي در ارائه الگو‌هاي مناسب رفتار‌هاي شهروندي نيز موثر بوده است. به همين دليل سينما مي‌تواند به عنوان يک هنر در زمينه آشناکردن مخاطبان با الگو‌هاي شهروندي نيز عملکرد مثبت داشته باشد.
    نجفي در پايان حمايت‌هاي شهرداري را از توليد فيلم‌هاي سينمايي موثر دانست و افزود: شهرداري مي‌تواند با حمايت‌هاي مادي و معنوي در توليد و عرضه فيلم‌هاي سينمايي، نگراني تهيه‌کنندگان و سرمايه‌گذاران سينما را کم کند. به گونه‌اي که در کنار اين حمايت‌ها برخي مضامين مهم شهري نيز در قالب فيلم‌هاي پرمحتوا به تصوير کشيده شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com