1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 471  تاريخ مخابره خبر:  ۶/۸/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138508062000  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۲۸:۵۵
    ۱۳۸۵/۰۸/۰۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

سيد جواد هاشمي:

متوليان سينمايي به موضوع معلولين و آسيب هاي اجتماعي كم توجه هستند

متوليان سينمايي و مديران و تهيه كنندگان سينما در خصوص ساخت فيلم هايي با موضوع معلولين و آسيب ديدگان اجتماعي خوب عمل نكرده اند و توجه لازم به اين عرصه ها صورت نگرفته است.

    به گزارش سايت سينمايي سوره ،"سيد جواد هاشمي", بازيگر سينما و تلويزيون در آستانه برگزاري نخستين جشنواره فيلم بهزيستي در گفت و گويي با بيان اين مطلب افزود: جايگاه سينما براي معرفي معلولان و آسيب ديدگان اجتماعي، بسيار رفيع و تاثير گذار است و توجه و رويكرد خوب سينما مي تواند حتي، نگاه جامعه را به اين قشرها دچار استحاله و تغيير كند.
    وي ادامه داد: وسايل تبليغاتي و فرهنگي به ويژه امكانات سينمايي، تلويزيوني و تصويري مهمترين رسانه هاي تاثير گذار و دگرگون كننده اخلاقيات و عواطف جامعه هستند و قدرت فرهنگ سازي دارند.
    به گفته وي، بحران اقتصادي و ضرورت هاي گيشه باعث شده است تا هنرمندان ما كمتر به سراغ مضامين و موضوعات بهزيستي و آسيب هاي اجتماعي بروند.
اين بازيگر سينما و تلويزيون معتقد است اگر نويسندگان ما بتوانند معضلات اخلاقي جامعه و آسيب هاي اجتماعي را به گونه اي جذاب و در قالب قصه هاي عاطفي پسند و پرطرفدرا و اثر بخش ارائه دهند تهيه كنندگان و كارگردانان هم استقبال كنند.
    وي تصريح كرد: يكي ديگر از عوامل كم توجهي به سينماي بهزيستي و اجتماعي فقدان فيلمنامه ها و نوشته هاي خوب و مايه دار در اين حوزه است.
هاشمي با اشاره به لزوم توجه به سينماي بهزيستي گفت: بايد مديران و مسوولان مراكز بهزيستي مديران سينمايي را در خصوص توليد فيلم در اين زمينه حساس كنند و با رايزني هاي لازم بودجه و اعتبار كافي و منابع قوي براي هنرمندان و سازندگان اين ژانر سينمايي پيش بيني نمايند.
    وي برگزاري جشنواره فيلم بهزيستي را به عنوان بستري براي رقابت جدي و شناسايي آثار ارزشمند و تشويق و ترغيب تهيه كنندگان، كارگردانان و نويسندگان سينمايي به اين حوزه، ضروري و پسنديده خواند و خاطرنشان كرد: كساني كه به نوعي با مسائل و موضوعات بهزيستي مرتبط هستند با برگزاري اين گونه جشنواره ها روحيه و انرژي مي گيرند.
گفتني است، نخستين جشنواره فيلم بهزيستي از 12 تا 16 آذرماه سال جاري در سينماها و فرهنگسراهاي تهران برگزار مي شود.
 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com