1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 473  تاريخ مخابره خبر:  ۶/۸/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138508060024  ساعت مخابره خبر: ۱۵:۳۶:۱۸
    ۱۳۸۵/۰۸/۰۶                              تاريخ نشر خبر :  
 

حسين مدحت:

برنامه «سينماگران جوان» در سيما جايي براي نمايش فيلم‌هاي كوتاه فيلمسازان جوان است

مجموعه‌ي تلويزيوني، «سينماگران جوان» كاري از گروه تامين برنامه‌ي شبكه‌ي سه سيما در مرحله پيش توليد قرار دارد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره حسين مدحت ـ تهيه كننده و كارگردان اين مجموعه ـ گفت: مجموعه سينماگران جوان، با هدف نمايش فيلم‌هاي كوتاه فيلمسازان جوان كه جايي براي حضور و نمايش پيدا نكرده‌اند پخش مي‌شود.
    وي با اشاره به برگزاري جشنواره‌هاي فيلم‌هاي كوتاه در شبكه‌هاي ماهواره‌يي اظهار كرد: هدف اين نوع جشنواره‌ها، اغلب تشويق جوانان ايراني به ارسال فيلم‌ به آن‌هاست و معمولا فيلم‌هايي كه انتخاب مي‌شوند فيلم‌هايي هستند كه ايران در آن‌ها سياه به تصوير كشيده شده است.
    تهيه‌كننده و كارگردان سينماگران جوان ادامه داد: وقتي علت را از فيلمسازان جوان جويا مي‌شويم در جواب مشتركي اعلام مي‌كنند كه مكان و جايي براي نمايش فيلم‌ها و آثارمان وجود ندارد و خوشحال هستيم كه پس از ارسال فيلم‌ها به شبكه‌هاي ماهواره‌يي خارج از كشور آثارمان پخش مي‌شوند.
    مدحت، با اشاره به جمعيت زياد فيلمساز فيلم كوتاه در كشور ما گفت: سري جديد سينماگران جوان متفاوت از مجموعه‌هاي قبل،‌در ساختاري نو و در سه بخش پخش خواهد شد.
وي بخش آماتور (نمايش فيلم‌هاي كوتاه از ساخته‌هاي نوجوانان و جوانان)، بخش تجربي و نيمه حرفه‌يي(نمايش فيلم‌هاي كوتاه تجربي) و بخش حرفه‌يي (نمايش فيلم‌هاي كوتاه) را از بخش‌هاي مختلف مجموعه‌ي تلويزيوني سينماگران جوان برشمرد.
تهيه‌كننده و كارگران مجموعه‌ي‌ سينماگران جوان، با بيان اين مطلب كه در اين سري30 چهره از فيلمسازان موفق كشور معرفي مي‌شوند گفت: فيلم‌هايي كه در هر قسمت پخش مي‌شود، مورد نقد و بررسي قرار مي‌گيرند. در بعضي مواقع فيلم‌هاي كوتاه از لحاظ تخصصي سينمايي نظير فيلمنامه، داستان، تم، ساختار، كارگردان، دكوپاژ، تدوين و نورپردازي و... مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
    مدحت با اشاره به بخش «فلاش بك» به عنوان يكي ديگر از بخش‌هاي برنامه توضيح داد: در اين بخش بنا داريم با فيلمسازان حرفه‌يي كه فيلمسازي را با فيلم كوتاه شروع كردند، دعوت كنيم و حتي‌الامكان فيلم كوتاه‌هاي اول آن‌ها را نمايش دهيم.
وي افزود: هم‌چنين در آيتم كوتاهي پشت صحنه‌ي فيلم‌هاي كوتاه و مشكلات سرصحنه‌ي آن فيلم‌ها نمايش داده مي‌شود.
    تهيه‌كننده و كارگردان سينماگران جوان، با بيان اين كه تاكنون 240 فيلم با فرمت‌هاي مختلف به دستمان رسيده است اظهار كرد: فيلمسازان جوان كه علاقمندند آثارشان پخش شود، مي‌توانند كپي VHS يا CD از فيلم‌شان را به شبكه‌ي سه، گروه تامين برنامه ارسال كنند.
وي افزود: در آينده‌ي نزديك فيلم‌هايي كه به دستمان رسيده است تقسيم‌بندي مي‌شود و از سوي اساتيد سينما و فن مورد بررسي قرار مي‌گيرند.
    مدحت با بيان اين مطلب كه در حال حاضر مجموعه‌ي سينماگران جوان در مرحله‌ي پيش توليد است گفت: سعي بر اين است كه اين مجموعه زمستان از شبكه‌ي سه سينما پخش مي‌شود.
گفتني است مجموعه سينماگران جوان، در قالب 26 قسمت 43 دقيقه‌يي توليد مي‌شود.
 
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com