1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 446  تاريخ مخابره خبر:  ۲۹/۷/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138507290200  ساعت مخابره خبر: ۱۲:۰۲:۰۲
    ۱۳۸۵/۰۷/۲۹                              تاريخ نشر خبر :  
 

عزت ‌اله انتظامي:

بازيگر تئاتر و سينما بايد ابتدا نقش را باور كند

يك بازيگر پيشكسوت تئاتر و سينما گفت: بازيگر سينما و تئاتر براي ايفاي نقش ابتدا بايستي شخصيت مورد نظر را باور كند و بعد به تماشاگرارايه دهد.

    به گزارش سايت سينمايي سوره، "عزت‌اله انتظامي" پنج شنبه در نشست تخصصي "نقش ، صحنه ، بازيگر " در تالار سوره‌حوزه هنري اصفهان‌گفت:بازيگربراي ايفاي بهتريك نقش بايد بيوگرافي آن كاراكتر را بدست آورد و متوجه خصوصيت و ويژگي پندار، گفتاري و رفتاري آن شخصيت شود.
    وي اضافه كرد: بازيگر بايستي فضاي زندگي آن شخصيت را در ذهن خود تجسم كند مثلا اينكه آن شخصيت در كجا زندگي مي‌كرده و محيط پيرامون آنرا مورد بررسي قرار دهد، وقتي بازيگر متوجه اين مسايل شد بايد شروع به تمرين و مرور مطالب تحقيقاتي خود كند.
    اين بازيگر در مورد نقش‌هاي خود در صحنه تئاتر گفت: من سناريوها را حفظ نمي كنم بلكه ابتدا خوانده و اگر جمله‌ايي مشكل داشته باشد آن را با مشورت كارگردان به زبان ساده‌تر بيان مي‌كنم تادرايفاي اين نقش دچار مشكل نشوم.
    وي افزود: دراثر دو ماه تمرين و مطالعه زياد بر روي اين شخصيت دقيقا نوع گفتاروحركات نقش براي من جا مي‌افتد و همان شخصيت مورد نظر نويسنده ساخته مي شود.
    وي به بازيگران جوان تئاتر و سينما پيشنهاد كرد كه در مورد نقش‌هاي خود درهرنمايش يك بيوگرافي از آن شخصيت تهيه كنند و در موردآن مطالعه و بررسي فراواني انجام دهند تا نقش خود را خوب ارايه نمايند.
    وي مطالعه زياد بر روي نقش‌هاي ايفا شده را يكي از ويژگي‌هاي اصلي حرفه خود برشمرد و افزود: با مطالعه پيگير يك شخصيت تمام نمايشنامه در وجودم تجسم مي‌شود و نقش را حفظ نمي‌كنم بلكه آنرا با تمام وجود حس مي‌كنم.
    وي داشتن تحصيلات صرف كارگرداني و بازيگري را عامل مهم در موفقيت يك هنرمند سينما ندانست و افزود: داشتن تجربه كافي به عنوان ابزارمهم موفقيت يك هنرمند محسوب مي‌شود كه با تحصيلات شخصيت هنري تكميل مي‌شود.
    اين پيشكسوت سينما تصريح كرد: كار تئاتر براي هر بازيگرحرفه‌اي ارزشمند تر از سينما زيرا تماشاگر در چند قدمي وي است و بايد براي او واقعي بازي كند ولي در سينما ماشين به كمك بازي او مي‌آيد.
    انتظامي در مورد بهترين نقشي كه در سينما ايفا كرده گفت: فيلمهايي كه من در آن بازيگر بودم همانند نقاشيهاي يك نقاش، اشعار يك شاعراست وبچه‌هاي يك پدر است كه همگي آنان داراي ارزش هستند.
    وي با ابراز رضايت از نقشهايي خود در صحنه تئاتر و سينما گفت: از اينكه نقش‌هايي راكه‌ايفا كردم باور داشتم و تماشاگر هم به باوررسيد اظهار رضايت دارم.
    وي در پايان تاكيد كرد: ماندگارها خودشان، خودشان را ماندگار مي‌ كنند و ماندگاري يك هنرمند با حكم دولتي يا با مدرك تحصيلي دانشگاهي ايجاد نمي شود.
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com