1 2 3 4
5 6 7
9 8
جستجو درعناوين خبری
  بگرد
جستجوی پيشرفته | راهنما
آخرين رويدادها سينمايی
گزارشات
مصاحبه ها
نقدها و مقالات
اخبار فيلم
فيـــلمهای در دست توليد
محصولات آينده سوره
اخبار هنرمندان
اخبار جشنواره ها
اخبار اصناف سينمايی
اخبار دفاتر تهیه و توليد
اخبار سينمای جهان
روزشمارسینما
خبرگزاری ها
 تعداد بازديد : 444  تاريخ مخابره خبر:  ۱۳/۷/۱۳۸۵  نوع : خبر
 کد خبر : 138507130207  ساعت مخابره خبر: ۱۱:۰۷:۰۴
    ۱۳۸۵/۰۷/۱۳                              تاريخ نشر خبر :  
 

مجيد مجيدي خطاب به فيلم‌سازان جوان: عجله ‌نكنيد، راه سينماي حرفه‌اي سخت است

مجيد مجيدي گفت: با توجه به اينكه سينماي كوتاه، مستند و تجربي، زير بناي سينماي ما را تشكيل مي‌دهند بايد به اين نوع از سينما توجه ويژه‌اي داشته باشيم.

    به گزارش سايت سينمايي سوره،‌ اين كارگردان سينما كه در نشستي در موزه‌ امام علي (ع) و پس از نمايش دو فيلم كوتاهش «المپيك در اردوگاه» و «رضاي رضوان» سخن مي‌گفت، ادامه داد:عرصه فيلم كوتاه، عرصه تجربه‌هاي جديد و بسيار خوبي است ولي متاسفانه در سينماي ايران، كمتر به سينماي كوتاه و مستند توجه شده است.
    وي با انتقاد از برخي فيلمسازان جوان كه پس از ساخت چند فيلم كوتاه تمايل به ساخت فيلم بلند دارند گفت: من به فيلمسازاني كه با ساخت 2 فيلم كوتاه، به سرعت مي‌خواهند فيلم بلند بسازند مي‌گويم خيلي عجله نكنيد، چون راه سينماي حرفه‌اي راه بسيار سختي است و وارد گود سينماي حرفه‌اي شدن، كار هر كسي نيست.
    مجيدي با تأكيد بر اينكه سينماي حرفه‌اي محلي براي آزمون وخطا نيست گفت: درحالي كه سينماي كوتاه و مستند عرصه خوبي براي كسب تجربه‌هاي جديد است.
    كارگردان «بچه‌هاي آسمان» گفت: اگر مطالعه شود متوجه مي‌شويم كه نام آوران سينماي كشور كساني هستند كه كارشان را با فيلمهاي مستند و كوتاه آغاز كردند، بودند.
    همچنين رضا درستكار كه برگزار كننده اين جلسه بود با اشاره به افتتاح خانه فيلم "نور" اظهار اميدواري كرد: برنامه‌هاي نمايش فيلم در اين مكان موفقيت‌آميز باشد.
    برپايه اين خبر، ناصرهاشم‌زاده فيلمنامه نويس فيلمهاي مجيدي نيز دربخشي از اين نشست گفت: معتقدم مجيدي با اين دو فيلم، دغدغه‌هاي خود را آشكار كرده است.
    وي ادامه داد: ‌مجيدي در فيلم «رضاي رضوان» كه درباره خادمان حرم امام رضا (ع) است خيلي عريان و راحت حرفهاي دلش را با زيارتي به وسيله دوربين انجام داده است.
    هاشم‌زاده با اشاره به اينكه تصوير گرفتن از حرم امام رضا (ع) خيلي سخت است گفت: اين كارگردان در حقيقت اين توفيق را داشته كه بتواند اين كار را به خوبي انجام دهد.
    رضا دلپاك صدابردار فيلم «رضاي رضوان» مجيدي نيز در سخناني گفت: من براي ضبط صداي مردم چند روزي را در تلفنخانه گذراندم و جذاب‌ترين بخش مربوط به دختري بود كه در پيامي تلفني مي‌گفت: مي‌شود گوشي را بدهيد به امام رضا (ع).
انتهای پیام /

 
   
 
    خانه |  درباره ما  |  تماس با ما  |  قوانین و مقررات  |  منابع |  جشنواره سينما |  خبر  
  كليه حقوق اين سايت براي sourehcinema.com محفوظ ميباشد
Copyright © 2003-2016 SourehCinema.com All rights reserved
توسعه دهندگان سايت  Email: info@sourehcinema.com